Liggende amning vs anbefalinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2014

-Sigrid-

Vores datter skulle ammes hver-hveranden time til hun var fem måneder gammel (hun brugte ikke sut). Hun sov i vores seng, imellem os eller yderst, og så havde jeg en arm rundt om hende. Efter vi begyndte på det fik vi et meget roligere barn, simpelthen fordi hun havde brug for mig om natten. Selvfølgelig skulle hun ikke ligge for sig selv i 8-12 timer hver nat lige efter hun havde ligget i min livmoder! Hver gang hun vågnede lagde jeg hende op på min mave og trillede om på den anden side, og så fik hun et "friskt" bryst, og vi faldt begge i søvn lige efter amning. Og vi sov uden dyne (jeg sov nøgen, havde jeg trusser på sparkede hun dem af mig  Hun havde natdragt på). Rummet havde normal temperatur, og vi fortalte SP om det, som sagde at det bare var super at vi kunne få det til at fungere sådan.

Jeg havde masser af overskud og mælk pga natamningen sådan der, tror jeg, så selvfølgelig gør vi det også med lillesøster til august - men nu har vi købt en 180 cm seng fremfor vores gamle 160

Held og lykke med projektet, og skal du lytte til alle sundhedsstyrelsens anbefalinger ender du med en fødselsdepression fordi du ikke kan leve op til det. Brug det som en guideline, og sig at det med sammensovning bare betyder at din baby ikke må få det for varmt eller ligge på maven.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil
ette1987 skriver:

Super smart med sådan en! Desværre er budgettet ikke lige til det, men må lige vende med manden

Hvis i har tremmeseng og plads, så tag en en side af tremmesengen og stil den op ad sengen. Så kan baby ligger ud til den så farmand også kan få lov at blive i sengen. Vi satte tremmesengen fast med en snor ben mod ben, så vi var sikre på at den ikke kunne skride

Anmeld

21. marts 2014

ette1987

Tak for alle rådene! Det fungerede fint med ham ved siden af mig op mod tremmesengen! Søvn var der ikke meget af, men han er også blevet ret snottet, men det er rart at kunne halvsove når jeg alligevel bare ligger og giver sut og schysser

Anmeld

21. marts 2014

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
ette1987 skriver:

Jeg har en dreng på 15 dage der mildest talt ikke har sovet så godt om natten.. Han vågner hver 1,5 - 2 time, og der indimellem ligger han og brokker sig. I går var jeg desperat og tænkte: jeg må se om jeg kan få det liggende amning til at virke!
Og det ku vi! Han tog 3 timer og 2 * 2 uden ballade indimellem - så succes!

Men så tænker jeg selvfølgelig i forhold til sst anbefalinger hvor de fraråder samsovning osv. Jeg er vågen når han spiser, og han ligger på ryggen og sover. Han sover under sin egen dyne, og jeg er opmærksom på han ikke er for varm. Vil jeg flytte ham over i lift efter amning bliver han meget ked, så han har tydeligvis brug for den nærhed. Vi ligger ikke klinet op af hinanden, men tæt nok til han kan lugte mig osv.

I nat sov faren på sofaen, da han jo ikke må lægge imellem forældre, men det er jo ikke holdbart han ligger der. Det er åbenlyst hvad der er bedst for både min og lillemandens søvn, men alt det der med vuggedød osv spøger alligevel i baggrunden.

På barselsgangen opfordrede de til liggende amning, og han skulle gerne sove i sengen ved mig. Så er lidt forvirret!!

Begge min piger har sovet sammen med mig i sengen. Især den store var slem til at vække mig 1 gang i timen, så efter et par uger med meget lidt søvn prøvede jeg at rykke hende med over i senge og det virkede.

Så her har det kun været positivt for nattesøvnen :-)

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

21. marts 2014

Leneur

Nu havde jeg en pige som skulle være håndholdt HELE tiden, ellers kunne hun ikke sove. Prøvede længe at putte hende over i liften efter endt amning men hun vågnede hver 10. minut, så til sidst blev jeg desperat og tog hende over i min seng og lod hende blive der. Bingo hun sov 3 timer i streg førend der var madtid igen. Min sp kunne godt forstå mig men SKULLE fortælle mig hvad sundhedsstyrelsen foreskrev. Vi fik nogle gode timer om natten i stedet for at jeg ikke kunne hænge sammen om dagen. Så gør det du finder bedst og sikrest for dig.
Bonussen var at der gik en uge, så havde hendes lidt skæve baghoved rettet sig, da hun vendte hovedet mod mig og jeg sørgede for at skifte side efter hver amning. Er kun ked af jeg ikke gjorde det før.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.