Vores datter skulle ammes hver-hveranden time til hun var fem måneder gammel (hun brugte ikke sut). Hun sov i vores seng, imellem os eller yderst, og så havde jeg en arm rundt om hende. Efter vi begyndte på det fik vi et meget roligere barn, simpelthen fordi hun havde brug for mig om natten. Selvfølgelig skulle hun ikke ligge for sig selv i 8-12 timer hver nat lige efter hun havde ligget i min livmoder! Hver gang hun vågnede lagde jeg hende op på min mave og trillede om på den anden side, og så fik hun et "friskt" bryst, og vi faldt begge i søvn lige efter amning. Og vi sov uden dyne (jeg sov nøgen, havde jeg trusser på sparkede hun dem af mig 
Hun havde natdragt på). Rummet havde normal temperatur, og vi fortalte SP om det, som sagde at det bare var super at vi kunne få det til at fungere sådan.
Jeg havde masser af overskud og mælk pga natamningen sådan der, tror jeg, så selvfølgelig gør vi det også med lillesøster til august - men nu har vi købt en 180 cm seng fremfor vores gamle 160 
Held og lykke med projektet, og skal du lytte til alle sundhedsstyrelsens anbefalinger ender du med en fødselsdepression fordi du ikke kan leve op til det. Brug det som en guideline, og sig at det med sammensovning bare betyder at din baby ikke må få det for varmt eller ligge på maven.

Anmeld