Liggende amning vs anbefalinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2014

lineog4

Jeg havde den ene side taget af tremmesengen og havde den helt op af vores seng så kunne jeg rulle dem der over. Men med min datter der sov hun i vores seng til hun var knapt 3 og da hun ammede så blev hun hæftet på første gang hun vågnede og tit vågnede jeg om morgenen og hun lå stadig og suttede (hun brugte ikke sut men moar). Gjorde jeg det ikke sådan vågnede hun hver halve time. Jeg elskede at putte med hende og har aldrig tænkt over det var farligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2014

ette1987

lineog4 skriver:

Jeg havde den ene side taget af tremmesengen og havde den helt op af vores seng så kunne jeg rulle dem der over. Men med min datter der sov hun i vores seng til hun var knapt 3 og da hun ammede så blev hun hæftet på første gang hun vågnede og tit vågnede jeg om morgenen og hun lå stadig og suttede (hun brugte ikke sut men moar). Gjorde jeg det ikke sådan vågnede hun hver halve time. Jeg elskede at putte med hende og har aldrig tænkt over det var farligt.

Er det åbenbart heller ikke Bare de ikke ligger i midten..

Anmeld

20. marts 2014

CaWi

ette1987 skriver:

Jeg har en dreng på 15 dage der mildest talt ikke har sovet så godt om natten.. Han vågner hver 1,5 - 2 time, og der indimellem ligger han og brokker sig. I går var jeg desperat og tænkte: jeg må se om jeg kan få det liggende amning til at virke!
Og det ku vi! Han tog 3 timer og 2 * 2 uden ballade indimellem - så succes!

Men så tænker jeg selvfølgelig i forhold til sst anbefalinger hvor de fraråder samsovning osv. Jeg er vågen når han spiser, og han ligger på ryggen og sover. Han sover under sin egen dyne, og jeg er opmærksom på han ikke er for varm. Vil jeg flytte ham over i lift efter amning bliver han meget ked, så han har tydeligvis brug for den nærhed. Vi ligger ikke klinet op af hinanden, men tæt nok til han kan lugte mig osv.

I nat sov faren på sofaen, da han jo ikke må lægge imellem forældre, men det er jo ikke holdbart han ligger der. Det er åbenlyst hvad der er bedst for både min og lillemandens søvn, men alt det der med vuggedød osv spøger alligevel i baggrunden.

På barselsgangen opfordrede de til liggende amning, og han skulle gerne sove i sengen ved mig. Så er lidt forvirret!!

Nu har jeg aldrig kunne amme liggende. Men vi har samsovet med vores dreng stort set altid (han er nu to år.
Han har egen dyne, og ligger imellem os.

Anmeld

20. marts 2014

Tulle28

Så længe ingen af jer er alkoholpåvirkede eller lign. eller sover unormalt tungt, så ville jeg ikke have problemer med at have baby liggende i sengen. Og har iøvrigt samsovet med begge mine børn, især den yngste, for der vidste man, hvad man gik ind til Hun har sovet i smørhullet siden dag 1 og alle har fået deres nattesøvn (sådan, stort set)

Anmeld

20. marts 2014

Diana2013

isabellasmor skriver:

Hvem fraråder samsovning?  Er der fordi du ryger? 

Vi fik også frarådet sammen sovning på barsels gangen. Her begrundede de at han ville måske få det for varmt og vuggedød

Anmeld

20. marts 2014

charlottekri

Har kun lige læst den første side, så ved ikke om det har været oppe før.
Jeg tog den ene side af tremmesengen, hvor bunden var hævet (passede tilfældigvis i højden med min madras) og stillede den mellem væggen og min seng, så den ikke kunne rykke sig. Derved får den bette fornemmelsen af at man samsover uden egentlig at gøre det helt. Jeg krøb bare over til ham når han var sulten og ammede liggende. Og bagefter krøb jeg tilbage og sov sødt fordi jeg ikke var bange for at komme til at rulle hen over ham eller komme til at lægge min dyne over hans hoved i søvne.
Knus Charlotte

Anmeld

20. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
ette1987 skriver:

Super smart med sådan en! Desværre er budgettet ikke lige til det, men må lige vende med manden

http://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B00AASJ57G/ref=redir_mdp_mobile?psc=1&redirect=true&ref_=noref&s=baby

En billigere udgave

Anmeld

20. marts 2014

Miss Church

ette1987 skriver:

Jeg har en dreng på 15 dage der mildest talt ikke har sovet så godt om natten.. Han vågner hver 1,5 - 2 time, og der indimellem ligger han og brokker sig. I går var jeg desperat og tænkte: jeg må se om jeg kan få det liggende amning til at virke!

Men så tænker jeg selvfølgelig i forhold til sst anbefalinger hvor de fraråder samsovning osv. Jeg er vågen når han spiser, og han ligger på ryggen og sover. Han sover under sin egen dyne, og jeg er opmærksom på han ikke er for varm. Vil jeg flytte ham over i lift efter amning bliver han meget ked, så han har tydeligvis brug for den nærhed. Vi ligger ikke klinet op af hinanden, men tæt nok til han kan lugte mig osv.

I nat sov faren på sofaen, da han jo ikke må lægge imellem forældre, men det er jo ikke holdbart han ligger der. Det er åbenlyst hvad der er bedst for både min og lillemandens søvn, men alt det der med vuggedød osv spøger alligevel i baggrunden.

På barselsgangen opfordrede de til liggende amning, og han skulle gerne sove i sengen ved mig. Så er lidt forvirret!!

Mine tvillinger er ammet liggende om natten. Jeg faldt i søvn og vågnede først da den næste vågnede og var sulten. Det var et hit her!  

Så længe i ikke deler dyne og der er plads til ham, tænker jeg ikke at det er et problem. Men man skal selvfølgelig passe på  

Anmeld

20. marts 2014

Blirnokaldrigfru

ette1987 skriver:

Jeg har aldrig ammet, men det fungerede også bedst for os at jeg gav flasken "liggende" hvor min datter lå hos mig i sengen og så fik flasken, og så kunne falde i søvn bagefter uden nogen flyt.. Hun har sovet i vores seng fra hun var få dage gammel og gør det stadig, hun er 20 mdr nu hun ligger ved siden af mig, for ja det frarådes at børn ligger i midten af hensyn til vuggedød.. Min datter ligger under min dyne, af hensyn Til nærvær og hygge du vænner dig hurtigt til at tage hensyn, også når du sover og ikke ved hvad du gør så put i bare sammen - der findes ikke bedre end at putte med sin guldklump

Anmeld

20. marts 2014

isabellasmor

Diana2013 skriver:

Vi fik også frarådet sammen sovning på barsels gangen. Her begrundede de at han ville måske få det for varmt og vuggedød

Vi fik blot afvide at vi helst ikke skulle bruge samme dyne med lade hende ligge med sin egen så hun ikke blev for varm i løbet af natten, derudover anbefalede de det. Og de dage vi var indlagt efter fødslen, så de også helst at jeg lå med hende . 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.