Jeg har en dreng på 15 dage der mildest talt ikke har sovet så godt om natten.. Han vågner hver 1,5 - 2 time, og der indimellem ligger han og brokker sig. I går var jeg desperat og tænkte: jeg må se om jeg kan få det liggende amning til at virke!
Og det ku vi! Han tog 3 timer og 2 * 2 uden ballade indimellem - så succes!
Men så tænker jeg selvfølgelig i forhold til sst anbefalinger hvor de fraråder samsovning osv. Jeg er vågen når han spiser, og han ligger på ryggen og sover. Han sover under sin egen dyne, og jeg er opmærksom på han ikke er for varm. Vil jeg flytte ham over i lift efter amning bliver han meget ked, så han har tydeligvis brug for den nærhed. Vi ligger ikke klinet op af hinanden, men tæt nok til han kan lugte mig osv.
I nat sov faren på sofaen, da han jo ikke må lægge imellem forældre, men det er jo ikke holdbart han ligger der. Det er åbenlyst hvad der er bedst for både min og lillemandens søvn, men alt det der med vuggedød osv spøger alligevel i baggrunden.
På barselsgangen opfordrede de til liggende amning, og han skulle gerne sove i sengen ved mig. Så er lidt forvirret!!
Anmeld