Liggende amning vs anbefalinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2014

GUSO

Jeg syntes bestemt ikke det er nødvendigt med en bedside crib, og det med at man fraråder samsovning er vidst hvis man er alkohol påvirket, min sunde fornuft har jeg altid brugt, og mit råd bliver sov sammen med baby så han kan føle sig tryg og bonus så er det nemmere med amning om natten vil dog lige sige at det ikke er sikkert han bliver stille imellem måltiderne det er meget normalt med en stor "knirkende" baby om natten det vokser de fra.. Held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2014

vitapigen

Min datter har de første par mdr. også lagt i vores seng, men så havde jeg sat hendes vugge hen til vores seng som "væg" så hun ikke kunne falde ned og så lå jeg i midten. Jeg var vild bange for at ligge hende i midten fordi min kæreste sover så uroligt og tungt. Det fungerede for os.

Anmeld

20. marts 2014

ette1987

majba skriver:

Nogle steder kan man få sådan en tyk ramme til at lægge barnet i når de sover mellem jer forældre ��

Ja dem har jeg set Ellers skal vi skubbe sengen op til væggen, så han ligger mellem mig og væggen..

Anmeld

20. marts 2014

ette1987

vitapigen skriver:

Min datter har de første par mdr. også lagt i vores seng, men så havde jeg sat hendes vugge hen til vores seng som "væg" så hun ikke kunne falde ned og så lå jeg i midten. Jeg var vild bange for at ligge hende i midten fordi min kæreste sover så uroligt og tungt. Det fungerede for os.

Min kæreste sover nemlig også tungt! Så mig i midten var måske løsningen

Anmeld

20. marts 2014

GUSO

majba skriver:

Nogle steder kan man få sådan en tyk ramme til at lægge barnet i når de sover mellem jer forældre ��

Det er en god ide, billigere model så lagde jeg min baby på en babydyne og foldede siderne til en pølse så han ikke kunne "trille" giver det mening??

Anmeld

20. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Husk nu på at det er lovligt at træffe sine egne valg! Du er opmærksom og dit barn har brug for nærhed, så sk** da på sst og gør hvad DU finder bedst  Da vi kom hjem fra sygehuset med en baby på 4 dage, sov vi alle 3 i en 3/4seng, med baby i midten! det var praktisk mht amning og mega hyggeligt! Har aldrig fået løftede fingre over det af min sp, og ville også være temmelig ligeglad så længe JEG var tryg nok ved det  

god samsovning til jer, og ind med farmand igen, han vil sikkert elske at ligge hånd i hånd med jeres lille baby om natten  

Anmeld

20. marts 2014

modesty

Jeg har en dreng på 15 dage der mildest talt ikke har sovet så godt om natten.. Han vågner hver 1,5 - 2 time, og der indimellem ligger han og brokker sig. I går var jeg desperat og tænkte: jeg må se om jeg kan få det liggende amning til at virke!
Og det ku vi! Han tog 3 timer og 2 * 2 uden ballade indimellem - så succes!

Men så tænker jeg selvfølgelig i forhold til sst anbefalinger hvor de fraråder samsovning osv. Jeg er vågen når han spiser, og han ligger på ryggen og sover. Han sover under sin egen dyne, og jeg er opmærksom på han ikke er for varm. Vil jeg flytte ham over i lift efter amning bliver han meget ked, så han har tydeligvis brug for den nærhed. Vi ligger ikke klinet op af hinanden, men tæt nok til han kan lugte mig osv.

I nat sov faren på sofaen, da han jo ikke må lægge imellem forældre, men det er jo ikke holdbart han ligger der. Det er åbenlyst hvad der er bedst for både min og lillemandens søvn, men alt det der med vuggedød osv spøger alligevel i baggrunden.

På barselsgangen opfordrede de til liggende amning, og han skulle gerne sove i sengen ved mig. Så er lidt forvirret!!

Sundhedsstyrelsen fraråder ikke samsovning, de fraråder blot at barnet ligger i midten.

Herhjemme sov manden altså på sofaen det første lange stykke tid. Det er måske ikke vildt romantisk, men ærligt talt, det var vi lidt ligeglade med på det tidspunkt. Det handlede om at få noget søvn.

Det er helt normalt at babyer larmer meget når de sover, og det kan godt vare en del måneder.

Anmeld

20. marts 2014

ette1987

Tror løsningen bliver vi skubber sengen op mod væggen, og så mig i midten. Så er der plads til faren, og jeg er tryg Eneste ting er at væggen den kan stå op af er med vindue. Er det et problem i forhold til træk? Ellers skal vi til at pille dør af og alt muligt!

Anmeld

20. marts 2014

Lilotte87

Har ikke læst alle svar så måske jeg gentager. 

Min datter har ligget ved siden af mig fra start. 

Stil sengen op af væggen eller en kommode eller lign. Hvis du ligger baby på en babydyne, så kan du efter amning trækker ham op så hans hovede ligger lidt højere end dit. Så kommer du heller ikke til at trække dynen over hans hoved. 

Herhjemme deler vi dyne. Jeg vågner rent instinktivt hvis hun fryser eller sveder det mindste. 

Sov godt 

Anmeld

20. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
ette1987 skriver:

Tror løsningen bliver vi skubber sengen op mod væggen, og så mig i midten. Så er der plads til faren, og jeg er tryg Eneste ting er at væggen den kan stå op af er med vindue. Er det et problem i forhold til træk? Ellers skal vi til at pille dør af og alt muligt!

Nej. Baby har vel nattøj og en dyne på? hvis væggen er meget kold, kan du rulle et tæppe sammen og ligge op mod væggen, så baby ikk ligger helt op a. Men jeg ville ikke de det som er issue overhovedet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.