Liggende amning vs anbefalinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2014

Clisolka

ette1987 skriver:

Jeg har en dreng på 15 dage der mildest talt ikke har sovet så godt om natten.. Han vågner hver 1,5 - 2 time, og der indimellem ligger han og brokker sig. I går var jeg desperat og tænkte: jeg må se om jeg kan få det liggende amning til at virke!
Og det ku vi! Han tog 3 timer og 2 * 2 uden ballade indimellem - så succes!

Men så tænker jeg selvfølgelig i forhold til sst anbefalinger hvor de fraråder samsovning osv. Jeg er vågen når han spiser, og han ligger på ryggen og sover. Han sover under sin egen dyne, og jeg er opmærksom på han ikke er for varm. Vil jeg flytte ham over i lift efter amning bliver han meget ked, så han har tydeligvis brug for den nærhed. Vi ligger ikke klinet op af hinanden, men tæt nok til han kan lugte mig osv.

I nat sov faren på sofaen, da han jo ikke må lægge imellem forældre, men det er jo ikke holdbart han ligger der. Det er åbenlyst hvad der er bedst for både min og lillemandens søvn, men alt det der med vuggedød osv spøger alligevel i baggrunden.

På barselsgangen opfordrede de til liggende amning, og han skulle gerne sove i sengen ved mig. Så er lidt forvirret!!

Jeg har ammet begge børn liggende i sengen - mellem os forældre  De har begge sovet imellem os indtil de blev 3 mrd  Pt. ligger han i sin tremmeseng lige op af vores seng, så han stadig er tæt på os (jeg har en lille tryghedsnarkoman) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2014

Rockertand

ette1987 skriver:

Jeg har en dreng på 15 dage der mildest talt ikke har sovet så godt om natten.. Han vågner hver 1,5 - 2 time, og der indimellem ligger han og brokker sig. I går var jeg desperat og tænkte: jeg må se om jeg kan få det liggende amning til at virke!

Men så tænker jeg selvfølgelig i forhold til sst anbefalinger hvor de fraråder samsovning osv. Jeg er vågen når han spiser, og han ligger på ryggen og sover. Han sover under sin egen dyne, og jeg er opmærksom på han ikke er for varm. Vil jeg flytte ham over i lift efter amning bliver han meget ked, så han har tydeligvis brug for den nærhed. Vi ligger ikke klinet op af hinanden, men tæt nok til han kan lugte mig osv.

I nat sov faren på sofaen, da han jo ikke må lægge imellem forældre, men det er jo ikke holdbart han ligger der. Det er åbenlyst hvad der er bedst for både min og lillemandens søvn, men alt det der med vuggedød osv spøger alligevel i baggrunden.

På barselsgangen opfordrede de til liggende amning, og han skulle gerne sove i sengen ved mig. Så er lidt forvirret!!

Liggende amning er guds gave til kvinden, havde jeg dog bare vidst det ved første barn
Med nogle få ændringer kan I sagtens sove sammen

Anmeld

20. marts 2014

isabellasmor

ette1987 skriver:

Nej ingen herhjemme ryger... Jamen jeg har bare forstået sådan man ikke anbefaler de små sover i forældrenes seng?

Jeg har en helt anden forståelse. Alle fagpersoner jeg har snakket med har anbefalet det  Men ja, intet farligt i det. Det er efter min mening mere sikkert end at lille baby ligger "langt væk" og man hverken hører eller mærker bebs. 

Anmeld

20. marts 2014

ano14316

Super smart med sådan en! Desværre er budgettet ikke lige til det, men må lige vende med manden

Der er noget af en luksus udgave den der, det kan gøres noget billigere... Jeg havde en jeg købte brugt og så en ny madres i, og da vi ikke brugte den mere solgte jeg den for det samme som jeg havde givet...

Det hedder en bedside grib, og jeg var sindsyg glad for min..

Dertil vil jeg så sige, gør hvad der fungere bedst... Tror lige præcis den med samsovning er der mange der s..... på.. Jeg har godt nok sovet mange timer med Magnus liggende ovenpå min mave... Og der er sp ikke noget dejligere for alle end at ligge og hære hinanden vejrtrækning, nyd det nu og de næste mange år og hvis I ikke koger, så lig da alle 3 i sengen, jeg tror det er sundt for alle.. 

Anmeld

20. marts 2014

ano14316

Rockertand skriver:

Liggende amning er guds gave til kvinden, havde jeg dog bare vidst det ved første barn
Med nogle få ændringer kan I sagtens sove sammen

Jeg kunne ikke ligge og amme med min første... Håber mine bryster er blevet længe nok nu hehehehe

Anmeld

20. marts 2014

malliebooh

ette1987 skriver:

Jeg sov sammen med min datter de første 5 mdr i forbindelse med amning, og det fik jeg sådan set vist og anbefalet på sygehuset da hun blev født?? Det medvirkede til at jeg fik søvn også. Så jeg siger du bare skal gøre det du føler for 

Anmeld

20. marts 2014

-Milla-

Sådan gør jeg også herhjemme med Vilma.
De første par dage begyndte hun, at græde bare jeg lagde hende ved siden af mig efter hun var blevet ammet.
Så snart hun så kom op på mit bryst faldt hun i søvn, og jeg har også blundet sammen med hende uden, der er sket noget ved det, andet end at mor og barn begge har fået lidt søvn.
De har brug for tryghed (nogen meget) i starten.
Så lyt til din egen intuition og snak med din sundhedsplejerske om det.

Anmeld

20. marts 2014

Rockertand

ano14316 skriver:

Jeg kunne ikke ligge og amme med min første... Håber mine bryster er blevet længe nok nu hehehehe

Det handler om teknik

Anmeld

20. marts 2014

Anonymo

ette1987 skriver:

Jeg ammer liggende hvor jeg kan komme til det - det er så dejligt og hyggeligt! Om natten tager jeg en lur i mens hun spiser færdig, der ligger vi i min seng

Det blev jeg også opfordret til af sundhedsplejeskerne på sygehuset

Anmeld

20. marts 2014

ette1987

Tak for alle jeres svar Vi prøver at rykke tremmesengen op mod sengen, og så mig i midten. Så kan vi alle være der forhåbenligt! Storebror var fint tilfreds med vuggen, men ingen børn er ens, så skal bare lære nogle nye tricks

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.