At føde store børn, opsyn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2014

2babygirls

-Sigrid- skriver:

Ja okay, men 14 dage over og 4200 g er jo heller ikke kæmpe, men jeg er sikker på at hun fik nogle lækre unger uanset vægt 

(Hos mig er 4+ standart, alt mindre er "miniature" &nbsp

Babyer er også lækrest når de vejer omkring 4 kg

Hilsen en mor der fødte en på 3900 og 4050 g

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2014

lineog4

Anitta Kristiansen skriver:

Tror hellere ikke det altid er let at gætte. Hun kunne jo ikke regne ud at han vil være de ca 6 cm længere end normalen, så skal vægten jo også gerne stige

Forlig var det såmænd både scanninger og hænder der skød helt hen i vejret. Plus de jo havde en ledertype grundet de andre store børn.

Men så er det jo godt i hvert fald en af gangene ar jeg da selv kunne mærke han var stor. De mente han ville være 3600-3800 og var 4780. Hans storesøster blev skudt til 3400  den dag hun blev født og var 4320 så de var 80 g fra en kage. Og mindste lillebror der sagde scanningen to uger før han blev født at han ville ende omkring de 3300 og han var 4380....

Anmeld

21. marts 2014

Anitta Kristiansen

-Sigrid- skriver:

Det lyder lækkert at kunne sove på maven så længe 

Uh, jeg ville gerne melde mig ind i en klub med det "problem", selvom jeg kun er 18 uger henne 

det var også vidunderligt at sove på maven så længe, for kan ikke sove rigtigt anderledes. så er virkelig hårdt denne gang, når man ikke sover lige så godt.
Det er hellere ikke let med de 'problemer' så tidligt, men sådan er det jo for det meste anden gang.

Anmeld

21. marts 2014

Anitta Kristiansen

lineog4 skriver:

Forlig var det såmænd både scanninger og hænder der skød helt hen i vejret. Plus de jo havde en ledertype grundet de andre store børn.

Men så er det jo godt i hvert fald en af gangene ar jeg da selv kunne mærke han var stor. De mente han ville være 3600-3800 og var 4780. Hans storesøster blev skudt til 3400  den dag hun blev født og var 4320 så de var 80 g fra en kage. Og mindste lillebror der sagde scanningen to uger før han blev født at han ville ende omkring de 3300 og han var 4380....

det er da utroligt den forskel. jeg havde virkelig ingen anelse om at han var så stor, denne gang kan jeg tydeligt mærke hvordan hun ligger og hvor lang hun er, men jeg havde ingen anelse sidste gang. og er da underligt de ikke engang har kunne se det ved scanning. men er jo hellere ikke alle der er lige gode. men at det er 3 gange de skyder så meget ved siden af. jeg håber da ikke du købte alt for meget småt tøj.

Anmeld

21. marts 2014

lineog4

det er da utroligt den forskel. jeg havde virkelig ingen anelse om at han var så stor, denne gang kan jeg tydeligt mærke hvordan hun ligger og hvor lang hun er, men jeg havde ingen anelse sidste gang. og er da underligt de ikke engang har kunne se det ved scanning. men er jo hellere ikke alle der er lige gode. men at det er 3 gange de skyder så meget ved siden af. jeg håber da ikke du købte alt for meget småt tøj.

Det var faktisk en overlæge men okay en scanningslæge men en obstretiker. 

Nej købte ikke noget tøj for første gang kunne jeg slet ikke forholde mig til at købe tøj (og kendte heller ikke kønnet), men den første blev faktisk skønnet rigtig af jordemoder. 

2. Gang kendte vi heller ikke kønnet, så købte igen ikke noget. 

Og ja 3. Og 4. Gang troede jeg slet ikke på deres skøn for var da sikker på jeg fik store børn igen.

Anmeld

21. marts 2014

Krussedulle

-Sigrid- skriver:

Jeg fødte en lækker pige for godt to år siden. Hun blev født uden problemer, selvom hun vejede 4500 g og var stjernekigger. Og endda på 3 en halv time. Alligevel bliver jeg holdt øje med ift lillesøsters vægt, fordi jeg gerne vil føde hjemme.

Er der andre som er blevet holdt øje med i anden (eller senere) graviditet pga store børn? ��

Jeg har ikke fået af vide at jeg vil blive fulgt.. men jeg er ikke gravid, så jeg ved ikke om det ændre sig

Men altså, jeg er gået 11 dage over termin 2 gange.. den gang fødte jeg en dreng på 4000 g

Og den anden gang en dreng på 4480.g

I det hele taget blev min nr 3, scannet og vurderet til langt mindre end han var!

Da jeg var 35 uger henne, sagde damen at jeg nok ikke skulle regne med at han var så meget større end 3000 g, v termin..

Og en scanning 1 dag før jeg fødte bekræftede dette! 3230 sagde scanneren!

Føder altså bare en Lækkermås på 4480 g

Og mine er vokset med 500 g hver gang..
3480 g , 4000 g , og 4480 g

(håber nu ikke at en evt nr 4 vejer 5 kg ved ankomst )

Anmeld

21. marts 2014

lineog4

Krussedulle skriver:

Jeg har ikke fået af vide at jeg vil blive fulgt.. men jeg er ikke gravid, så jeg ved ikke om det ændre sig

Men altså, jeg er gået 11 dage over termin 2 gange.. den gang fødte jeg en dreng på 4000 g

Og den anden gang en dreng på 4480.g

I det hele taget blev min nr 3, scannet og vurderet til langt mindre end han var!

Da jeg var 35 uger henne, sagde damen at jeg nok ikke skulle regne med at han var så meget større end 3000 g, v termin..

Og en scanning 1 dag før jeg fødte bekræftede dette! 3230 sagde scanneren!

Føder altså bare en Lækkermås på 4480 g

Og mine er vokset med 500 g hver gang..
3480 g , 4000 g , og 4480 g

(håber nu ikke at en evt nr 4 vejer 5 kg ved ankomst )

Min voksede med 400 g hver gang, men så gik det baglæns med nummer 4. Så det hed 4040, 4320, 4780 og så rosinen i pølseenden 4380

Anmeld

21. marts 2014

Anitta Kristiansen

lineog4 skriver:

Det var faktisk en overlæge men okay en scanningslæge men en obstretiker. 

Nej købte ikke noget tøj for første gang kunne jeg slet ikke forholde mig til at købe tøj (og kendte heller ikke kønnet), men den første blev faktisk skønnet rigtig af jordemoder. 

2. Gang kendte vi heller ikke kønnet, så købte igen ikke noget. 

Og ja 3. Og 4. Gang troede jeg slet ikke på deres skøn for var da sikker på jeg fik store børn igen.

det var da altid noget, jeg havde købt noget dog ikke for meget, men blev lidt irriteret over at have det også var det bare spildt. han voksede for hurtigt ud af alt.
nu kender jeg nogen med en dreng på 6 kg og 6 måneder gammel så der har været stor forskel. selv fætteren der kom 4 måneder efter er næsten større end ham nu. så der kan være meget stor forskel.

Anmeld

21. marts 2014

lineog4

det var da altid noget, jeg havde købt noget dog ikke for meget, men blev lidt irriteret over at have det også var det bare spildt. han voksede for hurtigt ud af alt.
nu kender jeg nogen med en dreng på 6 kg og 6 måneder gammel så der har været stor forskel. selv fætteren der kom 4 måneder efter er næsten større end ham nu. så der kan være meget stor forskel.

Rigtig meget forskel og vil til en hver tide opfordre folk til ikke at købe ind af str 50 og 56. Har man købebehov kan man gå amok i str 62 og op 

Min første startede i 62 (hun var 59 cm) og de andre var både i 56 og 62, men 56 kun de første to uger og de kunne lige så godt have brugt 62 (de var lidt kortere dog var den tykkeste 57 cm så han havde 56 på to gange og så var det det )

Anmeld

21. marts 2014

Anitta Kristiansen

lineog4 skriver:

Rigtig meget forskel og vil til en hver tide opfordre folk til ikke at købe ind af str 50 og 56. Har man købebehov kan man gå amok i str 62 og op 

Min første startede i 62 (hun var 59 cm) og de andre var både i 56 og 62, men 56 kun de første to uger og de kunne lige så godt have brugt 62 (de var lidt kortere dog var den tykkeste 57 cm så han havde 56 på to gange og så var det det )

ja nemlig. men hade ikke regnet med at skulle have sådan en 'kæmpe' i maven når jeg så så lille ud. men ja man skal passe på med at købe for småt tøj. brugte også kun 56 i 2 uger også alt andet i kort tid der efter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.