At føde store børn, opsyn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.117 visninger
44 svar
10 synes godt om
19. marts 2014

-Sigrid-

Jeg fødte en lækker pige for godt to år siden. Hun blev født uden problemer, selvom hun vejede 4500 g og var stjernekigger. Og endda på 3 en halv time. Alligevel bliver jeg holdt øje med ift lillesøsters vægt, fordi jeg gerne vil føde hjemme.

Er der andre som er blevet holdt øje med i anden (eller senere) graviditet pga store børn? ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2014

2babygirls

-Sigrid- skriver:

Jeg fødte en lækker pige for godt to år siden. Hun blev født uden problemer, selvom hun vejede 4500 g og var stjernekigger. Og endda på 3 en halv time. Alligevel bliver jeg holdt øje med ift lillesøsters vægt, fordi jeg gerne vil føde hjemme.

Er der andre som er blevet holdt øje med i anden (eller senere) graviditet pga store børn? ��

Det er proceduren at kvinder der føder børn over 4500 bliver fulgt for at undgå en stor baby igen.

Anmeld

19. marts 2014

-Sigrid-

2babygirls skriver:

Det er proceduren at kvinder der føder børn over 4500 bliver fulgt for at undgå en stor baby igen.

Også selvom de har tjekket for sukkersyge og mor var under normalvægten lige efter hun havde født? 

Anmeld

19. marts 2014

Anitta Kristiansen

Fødte en dreng på 4,3 kg sidst og denne gang skulle der komme en pige på 3,3 kg. Så er jo ikke sikkert du vil få lige så stort et barn igen. det kommer også en på om det var fordi barnet var tykt, eller om længden fulgte med.

Anmeld

19. marts 2014

2babygirls

-Sigrid- skriver:

Også selvom de har tjekket for sukkersyge og mor var under normalvægten lige efter hun havde født? 

Ja, det er jo også hårdt at føde sådan en stor baby, plus de kan have følgesygdomme. Men søster blev holdt øje med ved nr 2 og 3 men de kom begge ud meget mindre.

Anmeld

19. marts 2014

Anitta Kristiansen

Anitta Kristiansen skriver:

Fødte en dreng på 4,3 kg sidst og denne gang skulle der komme en pige på 3,3 kg. Så er jo ikke sikkert du vil få lige så stort et barn igen. det kommer også en på om det var fordi barnet var tykt, eller om længden fulgte med.

Fødte forresten min dreng hjemme, da de ikke troede på scanning om hans størrelse da jeg var meget lille. Håber da du kan få lov hjemme

Anmeld

19. marts 2014

-Sigrid-

Anitta Kristiansen skriver:

Barnet var kun 53 cm  Hvornår var din dreng født? ��

Og fedt, held og lykke! 

Anmeld

19. marts 2014

-Sigrid-

2babygirls skriver:

Ja, det er jo også hårdt at føde sådan en stor baby, plus de kan have følgesygdomme. Men søster blev holdt øje med ved nr 2 og 3 men de kom begge ud meget mindre.

Jeg tænkte godt nok ikke noget tidspunkt undervejs 'gid hun vejede et kg mindre', men jeg føder vist også utrolig nemt 

Fik hun lov til at føde de to andre normalt? 

Anmeld

19. marts 2014

Anitta Kristiansen

-Sigrid- skriver:

Barnet var kun 53 cm  Hvornår var din dreng født? ��

Og fedt, held og lykke! 

56 cm lang, så han lå midt i størrelse i forhold til vægt og højde. Han bliver ved med at vokse, bruger tøj til børn på 3-4 år trods af han kun er 2,5 år. Faren var stor ved fødsel og det samme med mig, dog blev han større. han er født 40+3 så han er bare stor i forhold til alder denne gang er det en anden får, som var meget lille ved fødsel, så ved ikke om det betyder noget. og tak. Også held og lykke til dig.

Anmeld

19. marts 2014

lineog4

Lidt svært at sige for jeg blev fulgt mere i og med jeg havde mistet. Men det blev ikke problematiseret at jeg havde fået et stort barn og de ville ikke have sat i gang hvis lillebror havde vist sig at nå samme kampvægt.

Liam var forresten 4780 og 57 cm og lillebror kom ud og var 4380 og 55 cm (deres to søstre var 4040 og 59 og 4320 og 54)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.