At føde store børn, opsyn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Nu er jeg godt nok ikke gravid, men jeg fødte en pige på 4500 g og 56 cm i oktober sidste år.

Hun var blevet vurderet til at veje 3800-4000 g. For det første blev jeg sat i gang ad flere omgange og fra første ve til hun var ude tog det "kun" 34 timer, og jeg fik en 3 grads bristning som jeg var på operationsbordet og blev syet for.

Jeg har fået at vide at hvis jeg skal føde igen, vil jeg nok blive fulgt med vægtscanninger, og tilbudt et kejsersnit, pga bristningen, og en del andre småting der skete under fødslen, men det er en anden historie.

Min pige er nu 5 1/2 månede og vejer 12 kilo og er 74 cm lang. ( tror hun er længere for str 74 i bodyer kan næsten ikke passe hende mere :-) )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
-Sigrid- skriver:

Jeg fødte en lækker pige for godt to år siden. Hun blev født uden problemer, selvom hun vejede 4500 g og var stjernekigger. Og endda på 3 en halv time. Alligevel bliver jeg holdt øje med ift lillesøsters vægt, fordi jeg gerne vil føde hjemme.

Er der andre som er blevet holdt øje med i anden (eller senere) graviditet pga store børn? ��

Jeg fødte en basse på 4700 g hjemme, og jeg blev ikke holdt ekstra øje med, da jeg skulle føde igen året efter - også hjemmefødsel. Mindstemand vejede så også kun 3600 g - jeg fødte ca. 2 uger før termin. 

Anmeld

19. marts 2014

2babygirls

-Sigrid- skriver:

Jeg tænkte godt nok ikke noget tidspunkt undervejs 'gid hun vejede et kg mindre', men jeg føder vist også utrolig nemt 

Fik hun lov til at føde de to andre normalt? 

Lad mig omformulere mig... Det kan være hårdt for din krop plus så store babyer jo også kan lide under sådan en fødsel hvis passagen ikke er til det... Hun fødte selv alle 3 gange, men sjovt nok gik hun over tid alle gange og måtte sættes igang.

Anmeld

19. marts 2014

Jeia

-Sigrid- skriver:

Jeg fødte en lækker pige for godt to år siden. Hun blev født uden problemer, selvom hun vejede 4500 g og var stjernekigger. Og endda på 3 en halv time. Alligevel bliver jeg holdt øje med ift lillesøsters vægt, fordi jeg gerne vil føde hjemme.

Er der andre som er blevet holdt øje med i anden (eller senere) graviditet pga store børn? ��

Jeg er ikke blevet fuldt ekstra pga. at jeg får store børn. Nr 1 og 2 vejede henholdsvis 4500 og 4800 g, fik lov til at gå over med begge, selv om de blev bedømt store af jdm. Med nr 3 blev jeg jeg fulgt med ekstra skanninger, men det var ikke pga. de andres størrelse. Hun var nu også en lille splejs på "kun" 3900 g. Alle tre fødsler har været nemme og hurtige.

Anmeld

20. marts 2014

-Sigrid-

Anitta Kristiansen skriver:

56 cm lang, så han lå midt i størrelse i forhold til vægt og højde. Han bliver ved med at vokse, bruger tøj til børn på 3-4 år trods af han kun er 2,5 år. Faren var stor ved fødsel og det samme med mig, dog blev han større. han er født 40+3 så han er bare stor i forhold til alder denne gang er det en anden får, som var meget lille ved fødsel, så ved ikke om det betyder noget. og tak. Også held og lykke til dig.

(Sent) Tak for svar 

Og han var da en basse! 

Anmeld

20. marts 2014

-Sigrid-

Mor og meget mere skriver:

Jeg fødte en basse på 4700 g hjemme, og jeg blev ikke holdt ekstra øje med, da jeg skulle føde igen året efter - også hjemmefødsel. Mindstemand vejede så også kun 3600 g - jeg fødte ca. 2 uger før termin. 

Fedt! Jamen det svar var jo helt perfekt ift min situation! 

Tillykke med dem, og jeg håber at jeg kan gøre dig kunsten efter og føde et par uger før termin 

Anmeld

20. marts 2014

-Sigrid-

2babygirls skriver:

Lad mig omformulere mig... Det kan være hårdt for din krop plus så store babyer jo også kan lide under sådan en fødsel hvis passagen ikke er til det... Hun fødte selv alle 3 gange, men sjovt nok gik hun over tid alle gange og måtte sættes igang.

Okay, på den måde
Og går man så meget over bliver de jo også tit større 

Anmeld

20. marts 2014

-Sigrid-

Jeia skriver:

Jeg er ikke blevet fuldt ekstra pga. at jeg får store børn. Nr 1 og 2 vejede henholdsvis 4500 og 4800 g, fik lov til at gå over med begge, selv om de blev bedømt store af jdm. Med nr 3 blev jeg jeg fulgt med ekstra skanninger, men det var ikke pga. de andres størrelse. Hun var nu også en lille splejs på "kun" 3900 g. Alle tre fødsler har været nemme og hurtige.

Fedt, og dejligt med et lille my som afrunding, jeg kunne godt tænke mig at få en "normal størrelse baby" denne gang, selvom hun vist allerede er en prop 

Anmeld

20. marts 2014

Anitta Kristiansen

-Sigrid- skriver:

(Sent) Tak for svar 

Og han var da en basse! 

Så lidt og Ja det var han, de var også chokeret over han var så stor. var jeg også selv

Anmeld

20. marts 2014

2babygirls

-Sigrid- skriver:

Okay, på den måde
Og går man så meget over bliver de jo også tit større 

Som regel... 1 barn var 4200, 2 barn var ca 3900 og 3 barn var ca 3400, så her blev vægten mindre selvom hun gik 14 dage over tid alle gange.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.