Autostolsdilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2014

L&V

Anonym skriver:

Læs det jeg skriver, jeg har isofix men ikke en trepunktssele, derfor skal autostolen kunne sættes fast med isofix

Det ka langt de fleste stole jo os idag. i hvert fald de nye modeller. Bagvendte som forudvendte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2014

Lenats31

førstebarn21 skriver:

Min søn sad ihvertfald klemt med benene, så jeg vil slet ikke byde ham at sidde med dem krøllet op i længere tid

I en stol til 18 eller 25 kg?

Anmeld

21. marts 2014

Lenats31

Anonym skriver:

Læs det jeg skriver, jeg har isofix men ikke en trepunktssele, derfor skal autostolen kunne sættes fast med isofix

Ok, men det er altså usædvanligt at nyere biler kun har en hoftesele i midten istedet for 3-punktssele på alle sæder bagi.

Anmeld

21. marts 2014

Mortil223

I en stol til 18 eller 25 kg?

hvis jeg vendte den vi har nu til at være bagudvendt kan han ikke strække benene, og den er til 18 kilo så vidt jeg husker, men det kan en lille bebs på ts alder, slet ikke sidde i. 

det ville gå 6 mdrs tid endnu, men bestemt ikke til 4 års aldren

Og den bagudvendte passer han i kilo men slet ikke i længden (går op til 13 kilo) og der ville han virkelig skulle krølle benene sammen og det vil jeg ikke byde ham.

Anmeld

21. marts 2014

Maja!

førstebarn21 skriver:

Min søn sad ihvertfald klemt med benene, så jeg vil slet ikke byde ham at sidde med dem krøllet op i længere tid

Nu er det ikke for at lyde barsk, men hellere et brækket ben end en brækket nakke! Ved godt det lyder hårdt.. 

Anmeld

21. marts 2014

Mortil223

Maja! skriver:

Nu er det ikke for at lyde barsk, men hellere et brækket ben end en brækket nakke! Ved godt det lyder hårdt.. 

forstår ikke dit "barske" indlæg, min søn skal sørme ikke brække benene af at sidde i en stol, så vil jeg hellere gå.

Anmeld

21. marts 2014

Lenats31

Anonym skriver:

Bilen har isofix i alle sæder undtagen passager og føresædet, det er en 7 personers og ikke noget med halve sæder

Så er der ingen problemer med pladsen ihvert fald.

tror dog ikke du skal regne med agt han bliver meget mere end 2½ år måske før han skal skifte igen, da Duo Plus går til 18 kg.

fremadvendt uanset hvilken kan hverken pude eller 5-punktssele anvendes til længere end 18 kg.

Anmeld

21. marts 2014

M (:

Anonym skriver:

Ja, min dreng er 6 mdr og vejer 12 kg

Han kan slet også overhovedet ikke være i den 1. autostol han sidder i nu og det resultere i skrigture fra han kommer i den til han kommer ud af den igen

Han kan jo ikke sidde selv endnu, men hvad ville i gøre?

Jeg håber han bliver mere stabil i hans siddestilling i den næste måneds tid, men phu en måned med skrig og en dreng der slet ikke kan være i sin autostol

Hvad ville i gøre`???

Bare flytte ham eller vente??

Han er med i bilen 2x daglig for at aflevere og hente hans søskende og vi bor laaangt væk, så det er ikke i gåafstand

Køb en cybex sirona. Den er bagudvendt, har hvilestilling og går fra 0-18 kg. (: 

Anmeld

21. marts 2014

Lenats31

hvis jeg vendte den vi har nu til at være bagudvendt kan han ikke strække benene, og den er til 18 kilo så vidt jeg husker, men det kan en lille bebs på ts alder, slet ikke sidde i. 

det ville gå 6 mdrs tid endnu, men bestemt ikke til 4 års aldren

Og den bagudvendte passer han i kilo men slet ikke i længden (går op til 13 kilo) og der ville han virkelig skulle krølle benene sammen og det vil jeg ikke byde ham.

First Class? Eller maxi Cosi Opal? de går til 13 kg bagudvendt og 18 kg fremad. men den kan du ikke sammenligne med med de andre.

beklager hvis de ikke er de rigtige stole, men du har jo kun angivet at den går til 13 kg bagudvendt men går til 18 kg.samt at en lille bebs på din søns alder ikke vil kunne sidde i den til 13 kg.

Også, med mindre barnet rammer vægtgrænsen inden så ville jeg lade barnet selv sige fra hvornår det ikke længere er behageligt. det lyder barskt, men det er meget tit forældrene der har et problem med at se ungerne sidde med benene krydsede (som de vil i First Class ihvert fald). det er ikke ungerne med mindre de selv giver udtryk for det.

Anmeld

21. marts 2014

Maja!

førstebarn21 skriver:

forstår ikke dit "barske" indlæg, min søn skal sørme ikke brække benene af at sidde i en stol, så vil jeg hellere gå.

Det var slet ikke for at være barsk bare for at understrege vigtigheden i en sikker autostol... Ofte vælger folk en større autostol inden barnet er klar pga komfort istedet for sikkerhed.. Er ked af hvis du tog det ilde op, var ikke sådan ment.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.