Autostolsdilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.299 visninger
44 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. marts 2014

Anonym trådstarter

Ja, min dreng er 6 mdr og vejer 12 kg

Han kan slet også overhovedet ikke være i den 1. autostol han sidder i nu og det resultere i skrigture fra han kommer i den til han kommer ud af den igen

Han kan jo ikke sidde selv endnu, men hvad ville i gøre?

Jeg håber han bliver mere stabil i hans siddestilling i den næste måneds tid, men phu en måned med skrig og en dreng der slet ikke kan være i sin autostol

Hvad ville i gøre`???

Bare flytte ham eller vente??

Han er med i bilen 2x daglig for at aflevere og hente hans søskende og vi bor laaangt væk, så det er ikke i gåafstand

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2014

Lenats31

Køb en bagudvendt autostol til ham. En del af dem går til 25 kg. de skal så monteres med sikkerhedsselen og ikke isofix. Men det gør nu heller ikke spor så længe den bare er korrekt monteret og den ikke fylder for meget i forhold til jeres plads foran og iøvrigt kan monteres forsvarligt i bilen. Nøjagtig samme problematik med enhver fremadvendt iøvrigt der monteres med sele. 

12 kg og 6 måneder så ville jeg slet ikke overveje en til 18 kg, men gå direkte på en stol til 25 kg. Dem har I meget mere glæde af. 

Han skal i så fald nå op til selen. At han ikke kan sidde selv endnu er en mindre vigtig detalje.

Besafe:

Besafe Izi Plus

Britax/Rømer:

Multi-tech 2

Hiway 2

Maxway

Two Way Elite

Maxi Cosi

Mobi

Axkid

Duofix

Minikid

Ikke alle forhandles her i DK

Britax Maxway og Axkid-stolene forhandles i få fysiske butikker her i DK.

Besafe kan du finde mere eller mindre overalt

Ellers kontakter du mig

Anmeld

19. marts 2014

Jj1709

Jeg ved Rømer har lavet en autostol, der kan bruges op til 18 kg..  

( Jeg går udfra den er noget større end en alm. baby autostol..  &nbsp

Men ellers ta din søn under armen, og så smut ind til en forhandler, og prøv div. autostole.. Om ikke andet må de ihvertfald have en god ide 

Anmeld

19. marts 2014

Goggelogge

Jeg ville skifte over til et nummer større og finde en der kan ligge lidt mere ned og som en anden siger, tá ham med ud og prøve nogle stole, specielt når han ikke har det godt i den han er i nu

Anmeld

19. marts 2014

Anonym trådstarter

Lenats31 skriver:

Køb en bagudvendt autostol til ham. En del af dem går til 25 kg. de skal så monteres med sikkerhedsselen og ikke isofix. Men det gør nu heller ikke spor så længe den bare er korrekt monteret og den ikke fylder for meget i forhold til jeres plads foran og iøvrigt kan monteres forsvarligt i bilen. Nøjagtig samme problematik med enhver fremadvendt iøvrigt der monteres med sele. 

12 kg og 6 måneder så ville jeg slet ikke overveje en til 18 kg, men gå direkte på en stol til 25 kg. Dem har I meget mere glæde af. 

Han skal i så fald nå op til selen. At han ikke kan sidde selv endnu er en mindre vigtig detalje.

Besafe:

Besafe Izi Plus

Britax/Rømer:

Multi-tech 2

Hiway 2

Maxway

Two Way Elite

Maxi Cosi

Mobi

Axkid

Duofix

Minikid

Ikke alle forhandles her i DK

Britax Maxway og Axkid-stolene forhandles i få fysiske butikker her i DK.

Besafe kan du finde mere eller mindre overalt

Ellers kontakter du mig

Rigtig godt bud, men jeg er afhængig af at stolen kan spændes fast med isofix, da han skal sidde i midten i bilen bagi, og der er der kun en "mavesele" og ikke en 3-punktssele

Jeg har en Rømer duo plus som jeg regner med han skal i, når nu tiden kom, vægten har bare indhentet os.....

Anmeld

19. marts 2014

Aabye

Det forhandlerne vil sige til dig er: Han må ikke komme over i en større autostol. Vi var samme køre igennem med vores den lille.. Nøøøøj hvor han skreg.. Men der var jeg altså ligeglad.. Han fik en BeSafe izi et eller andet som kan lægges ned.. Jeg nægtede simpelthen at presse ham ned i den lille bitte autostol...

Anmeld

19. marts 2014

Pigent

Anonym skriver:

Han kan slet også overhovedet ikke være i den 1. autostol han sidder i nu og det resultere i skrigture fra han kommer i den til han kommer ud af den igen

Jeg håber han bliver mere stabil i hans siddestilling i den næste måneds tid, men phu en måned med skrig og en dreng der slet ikke kan være i sin autostol

Hvad ville i gøre`???

Han er med i bilen 2x daglig for at aflevere og hente hans søskende og vi bor laaangt væk, så det er ikke i gåafstand

Der anbefales jo børn sidder bagudvendt så lang tid som mulig gerne til de er 3-4 år.

Så tag et kig på de her autostole

http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/autostole-og-t ilbehoer/fra-foedsel-til-18-kg/besafe-izi-plus/c-2 3/c-405/p-18006

http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/autostole-og-t ilbehoer/fra-foedsel-til-18-kg/besafe-izi-kid-i-si ze/c-23/c-405/p-18082

http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/autostole-og-t ilbehoer/fra-foedsel-til-18-kg/besafe-izi-kid-x3/c -23/c-405/p-12934

http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/autostole-og-t ilbehoer/fra-foedsel-til-18-kg/besafe-izi-kid-x3-i sofix/c-23/c-405/p-12941

http://m.britax-roemer.dk/oversigt/autostole/max-f ix-ii

http://m.britax-roemer.dk/oversigt/autostole/max-w ay (lidt i tvivl om han må sidde i denne)

Anmeld

19. marts 2014

Anonym trådstarter

Aabye skriver:

Det forhandlerne vil sige til dig er: Han må ikke komme over i en større autostol. Vi var samme køre igennem med vores den lille.. Nøøøøj hvor han skreg.. Men der var jeg altså ligeglad.. Han fik en BeSafe izi et eller andet som kan lægges ned.. Jeg nægtede simpelthen at presse ham ned i den lille bitte autostol...

Tænker os at den jeg har, kan vippes en del, mener der er 3 forskellige liggepositioner, ja, han skal virkelig kiles derned også sidder han bare mast

Anmeld

19. marts 2014

Anonym

Anonym skriver:

Hvad ville i gøre`???

Der er vist kommet en ny lov om at de skal sidde bag udvendt til de er 15mdr, bare til info..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.