Autostolsdilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2014

Lenats31

Anonym skriver:

Rigtig godt bud, men jeg er afhængig af at stolen kan spændes fast med isofix, da han skal sidde i midten i bilen bagi, og der er der kun en "mavesele" og ikke en 3-punktssele

Jeg har en Rømer duo plus som jeg regner med han skal i, når nu tiden kom, vægten har bare indhentet os.....

Og en anden ting:

Når der kun er en hoftesele i midten, så er det med 99% sikkerhed ½ sæde og ikke et fuldt sæde. der hvor der ikke er et fuldt sæde er der ikke isofix.

Er der ikke 3 fulde sæder er der ikke plads til 3 fremadvendte med rygstøtte uanset hvilke du vælger. De kan ihvertfald ike være der pladsmæssigt set og slet ikke sikkerhedsmæssigt set.

Hvad er det for en bil du har og fra hvilket årstal?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2014

Lenats31

førstebarn21 skriver:

er jeg bare helt blank

Men min søn (19 mdr, om lidt) er lige kommer i forudvendt bla. fordi benene ikke kunne være der i den bagudvendte, hvordan skal et barn på 3-4 år kunne side der? uden at krølle stængerne helt op og få kramper i dem?

Det er gået helt fint her hele vejen til 5½ år fuld tid. Vi har en normal størrelse bil og er 175 og 180 cm høje.'

det er bare at se på hvordan de sidder på gulvet og leger. De sidder fortrineligt i stillinger som voksne for længst har glemt og er blevet for stive til. Så længe der ikke er nogen klager er der ingen ko på isen.

Disse større modeller har været på det svenske marked siden 1967. De kan ikke have taget fejl af børnenes komfort og sikkerhed i så mange år.

De har fint fint udsyn gennem både sidevinduer og hele bagruden også.

Anmeld

21. marts 2014

mor88

Anonym skriver:

Rigtig godt bud, men jeg er afhængig af at stolen kan spændes fast med isofix, da han skal sidde i midten i bilen bagi, og der er der kun en "mavesele" og ikke en 3-punktssele

Jeg har en Rømer duo plus som jeg regner med han skal i, når nu tiden kom, vægten har bare indhentet os.....

Prøv og kig på en Cybex Pallas eller den bagudvendte Cybex Sirona vi har en, og den er fantastisk! Der kan du bruge isofix + mavesele

Anmeld

21. marts 2014

Lenats31

mor88 skriver:

Prøv og kig på en Cybex Pallas eller den bagudvendte Cybex Sirona vi har en, og den er fantastisk! Der kan du bruge isofix + mavesele

jeg tror bare ikke hun kan bruge rotationen i stolen, da hun skal have to børn mere ind på bagsædet - også derfor den skal sættes i midten gætter jeg på. 

Bilen må være en ældre model.

Anmeld

21. marts 2014

Lenats31

de resterende Cybex stole kræver en 3-punktssele til fastspændning af barnet

Anmeld

21. marts 2014

Chris86

Hmm trorde først man måtte skifte babyautostolen ud, når vægten sagde 9kg, barnet er 9 mdr og kan sidde selv???
Det ret sikker på, at vi fik at vide i sin tid....

Anmeld

21. marts 2014

Chris86

Anonym skriver:

Ja, min dreng er 6 mdr og vejer 12 kg

Han kan slet også overhovedet ikke være i den 1. autostol han sidder i nu og det resultere i skrigture fra han kommer i den til han kommer ud af den igen

Han kan jo ikke sidde selv endnu, men hvad ville i gøre?

Jeg håber han bliver mere stabil i hans siddestilling i den næste måneds tid, men phu en måned med skrig og en dreng der slet ikke kan være i sin autostol

Hvad ville i gøre`???

Bare flytte ham eller vente??

Han er med i bilen 2x daglig for at aflevere og hente hans søskende og vi bor laaangt væk, så det er ikke i gåafstand

Tilføjer lige dette:

Skift fra 0-13 kg til 9-18 kg. autostolen
Flere og flere forældre oplever, at deres barn allerede i 5-6 måneders alderen vejer 9+ kg, og de mener så, at barnet skal over i næste størrelse stol. Lad mig med det samme slå fast: De fleste autostole kan bruges op til13 kg, og det er derfor meget sjældent, at en autostol bliver for lille til et barn i 5-6 måneders alderen. Har du købt en lille autostol, bør du købe en anden model, alternativt leje eller låne en autostol, indtil barnet er mindst 9 måneder.
Grunden til at det aldersmæssige er så vigtigt, er, at barnets nakke/ryg mv. ikke er stærk nok til at kunne sidde i 9-18 kgautostolen, før det er over 9 måneder. Det er først efter 9 måneder, at nakken/ryggen er udviklet nok til, at barnet kan sidde mere op, som det gør i 9-18 kgstolen. Det er derfor meget vigtigt, at barnet er blevet over 9 måneder, inden man skifter.

Anmeld

21. marts 2014

Mortil223

Lenats31 skriver:

Det er gået helt fint her hele vejen til 5½ år fuld tid. Vi har en normal størrelse bil og er 175 og 180 cm høje.'

det er bare at se på hvordan de sidder på gulvet og leger. De sidder fortrineligt i stillinger som voksne for længst har glemt og er blevet for stive til. Så længe der ikke er nogen klager er der ingen ko på isen.

Disse større modeller har været på det svenske marked siden 1967. De kan ikke have taget fejl af børnenes komfort og sikkerhed i så mange år.

De har fint fint udsyn gennem både sidevinduer og hele bagruden også.

Min søn sad ihvertfald klemt med benene, så jeg vil slet ikke byde ham at sidde med dem krøllet op i længere tid

Anmeld

21. marts 2014

Anonym trådstarter

Lenats31 skriver:

Det er du ikke nej

En del af de bagudvendte må nemlig spændes fast med hoftesele. 

de skal allerhelst have kontakt til forsæderne. Det plejer heller ikke at være et problem.

OG der er ikke nogen som helst der ville montere en fremadvendt uden kontakt til bilsædets ryglæn.

Hvad vil du i grunden med Duo Plus når du hverken har isofix eller 3-punktssele i midten? 

Læs det jeg skriver, jeg har isofix men ikke en trepunktssele, derfor skal autostolen kunne sættes fast med isofix

Anmeld

21. marts 2014

Anonym trådstarter

Lenats31 skriver:

jeg tror bare ikke hun kan bruge rotationen i stolen, da hun skal have to børn mere ind på bagsædet - også derfor den skal sættes i midten gætter jeg på. 

Bilen må være en ældre model.

Bilen har isofix i alle sæder undtagen passager og føresædet, det er en 7 personers og ikke noget med halve sæder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.