Anonym skriver:
Ja, min dreng er 6 mdr og vejer 12 kg
Han kan slet også overhovedet ikke være i den 1. autostol han sidder i nu og det resultere i skrigture fra han kommer i den til han kommer ud af den igen
Han kan jo ikke sidde selv endnu, men hvad ville i gøre?
Jeg håber han bliver mere stabil i hans siddestilling i den næste måneds tid, men phu en måned med skrig og en dreng der slet ikke kan være i sin autostol 
Hvad ville i gøre`???
Bare flytte ham eller vente??
Han er med i bilen 2x daglig for at aflevere og hente hans søskende og vi bor laaangt væk, så det er ikke i gåafstand
Tilføjer lige dette:
Skift fra 0-13 kg til 9-18 kg. autostolen
Flere og flere forældre oplever, at deres barn allerede i 5-6 måneders alderen vejer 9+ kg, og de mener så, at barnet skal over i næste størrelse stol. Lad mig med det samme slå fast: De fleste autostole kan bruges op til13 kg, og det er derfor meget sjældent, at en autostol bliver for lille til et barn i 5-6 måneders alderen. Har du købt en lille autostol, bør du købe en anden model, alternativt leje eller låne en autostol, indtil barnet er mindst 9 måneder.
Grunden til at det aldersmæssige er så vigtigt, er, at barnets nakke/ryg mv. ikke er stærk nok til at kunne sidde i 9-18 kgautostolen, før det er over 9 måneder. Det er først efter 9 måneder, at nakken/ryggen er udviklet nok til, at barnet kan sidde mere op, som det gør i 9-18 kgstolen. Det er derfor meget vigtigt, at barnet er blevet over 9 måneder, inden man skifter.
Anmeld