Så tog jeg min beslutning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2014

TNBC

LinLin skriver:

Så KUNNE man jo vælge at lade være med at sige sin mening når det absolut ikke er det tråden handler om
Kan godt være de ikke direkte siger hun ikke skal gøre det (det kan de jo absolut heller ikke bestemme) men et par stykker får da fortalt at det nærmest er helt forrykt!

Det er jo ligesom hvis en spørger hvor man kan købe nogle
cigaretter og så begynder folk at skrive det er usundt at ryge...

Der vil altid være nogen der kommer med kommentarer selvom at det ikke er det der bliver spurgt om eller selvom at der ikke bliver stillede et spørgsmål. Sådan er det bare herinde. Og sådan en kommentar kunne også komme ude i den virkelige verden, som et chok over at en enlig 23årig vil have et donorbarn..

Og i nogens verden er det sikkert forrygt at få et donorbarn når man kun er 23år. men er det ikke deres problem, det er jo ikke dem ts ser til hverdag. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2014

LinLin

dorthemus skriver:

Haha rolig nu jeg sætter ikke alder på nogen steder og mener faktisk jeg har givet en forklaring. Beklager meget, at den er utydelig for dig og at jeg i øvrigt har en mening om et emne der ligger mit hjerte og liv nært

Ingen grund til at være nedladende....

Anmeld

20. marts 2014

Laulund87

lineog4 skriver:

Hvorfor må man ikke sige man synes moderen er for gammel? Det handler jo bare om man ikke selv ville blive mor hvis man var så gammel. Ligesom jeg ikke ville vælge a sætte et barn til verden uden en far hvis jeg var så ung så der var en reel chance for jeg kunne møde den jeg ønskede blev far til mine børn.

For mig er det at vælge donor ikke bare et spørgsmål om man har tænkt over hvad det indebærer at være enlig mor osv. Det er også at man har tænkt over hvad det indebærer for et barn at vokse op uden at kende sin far. Jeg tror såmænd det kan være helt uproblematisk især fordi der ikke er indskrevet et fravalg.

Jeg havde ikke gjort det som 23 årig, jeg havde såmænd nok heller ikke gjort det som 30 årig. Og synes en jeg er for gammel en mor vil jeg da ikke blive stødt, men blot smile over vi er forskellige og at jeg nok havde tænkt det samme da jeg var på den unge side af 30

Folk himler op hver gang der bliver debatteret hvornår man er for gammel, men det er helt okay at sige man er for ung

Anmeld

20. marts 2014

lineog4

Laulund87 skriver:

Folk himler op hver gang der bliver debatteret hvornår man er for gammel, men det er helt okay at sige man er for ung

Jeg himler nu ikke  Men vil da aldrig sige man er for ung til at få børn (altså jo hvis man er 14 og håber egentlig heller ikke min egen datter finder på det som 17 årig). For mig handler det mere om barnet og jeg er så super gammel og gammeldags så jeg tror et familieidylen med mor/far og børn (eller mor/mor, far/far) er det ideelle. Og jeg er ikke et sekund i tvivl om ung som gammel kan være fantastiske forældre også enlige forældre, men når biologien ikke tikker hvorfor så ikke lige givet prinsen på den hvide hest en chance?

Anmeld

20. marts 2014

-Sigrid-

Hvis det endelig skal debatteres, hvad så med at vende den om og sige:
Hvor lang tid vil jeg have imellem mine børn? Hvornår syntes/tror jeg at de får mest glæde af hinanden, nu og senere? "Trænger" mit barn til en søskende, en at dele livet med?
TS var jo lige så tilsvarende ung da hun startede med at få børn, som hun er ung nu til at vælge sæddoner. 

Jeg var på TS's alder da jeg fik min datter, og hvis jeg ikke sad sammen med den mest fantastiske mand lige nu (som var endnu mere skruk end jeg selv), så ville jeg da også tænke på børnene ift hinanden, fremfor børnene ift hvor mange "frøer jeg har kysset" og at tiden er ved at rinde ud. Skal TS vente til hun er sidst i 30'erne, jamen så er hendes datter jo ældre end hun selv var da TS fik børn, og så ville forholdet nok nærme sig moster-nevø/niece fremfor søster-søster/bror.

Anmeld

20. marts 2014

Laulund87

lineog4 skriver:

Jeg himler nu ikke  Men vil da aldrig sige man er for ung til at få børn (altså jo hvis man er 14 og håber egentlig heller ikke min egen datter finder på det som 17 årig). For mig handler det mere om barnet og jeg er så super gammel og gammeldags så jeg tror et familieidylen med mor/far og børn (eller mor/mor, far/far) er det ideelle. Og jeg er ikke et sekund i tvivl om ung som gammel kan være fantastiske forældre også enlige forældre, men når biologien ikke tikker hvorfor så ikke lige givet prinsen på den hvide hest en chance?

Det er heller ikke dig, jeg ser det tit herinde

Jeg synes bare ikke man behøver kører tråden over på hvad folk lige synes om hendes beslutning når hun ikke spørger efter den..

Anmeld

22. april 2014

Student

Hej allesammen!

Jeg er i gang med at skrive mit eksamensprojekt, der jeg undersøger ufrivillig barnløshed. Jeg ville være meget taknemmelig hvis du som er en kvinde i denne situation, vil tage dig tid til at besvare et par spørgsmål. Undersøgelsen er anonym og vil kun vises statistisk i lagkagemodeller. Jeg takker på forhånd for jeres hjælp Mvh My

Link til spørgeskema:

https://docs.google.com/forms/d/16CJjb7GDYt69KVDsrIw9LFQYcHuzCq6RfLj9_EkHJgk/viewform

Anmeld

22. april 2014

Muhmi

jannilaursen skriver:

'Har i dag ringet til læge for at få en henvisning.
og ringet til ferselitets klinik og fået en tid.
Så nu begynder Projekt baby rigtig ..

Havde aldrig troet at jeg i en alder af snart 23 ville ønske mig så meget et doner barn.. <3

men nu er det nu..

er der andre herinde der har fået doner børn.? kunne godt tænke mig at snakke med nogen der har været eller skal igennem det samme som jeg

Held og lykke med det hele, glæder mig til at følge din mavse hvis du vil vise frem

Anmeld

23. april 2014

jannilaursen

Muhmi skriver:

Held og lykke med det hele, glæder mig til at følge din mavse hvis du vil vise frem

Når jeg først får baby ind i mavsen skal den da vises frem til hele verden
Glæder mig meget !

Anmeld

23. april 2014

Muhmi

jannilaursen skriver:

Når jeg først får baby ind i mavsen skal den da vises frem til hele verden
Glæder mig meget !

Det kan jeg godt forstå! Det er også bare en vidunderlig følelse Glæder mig til at have den følelse igen om 4-5 år Hvor langt er du ved at være i processen? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.