Papillon skriver:
Det følgende skal læses som en lille historie, vi føler os på ingen måde forkert behandlede 
Jeg var i storcenteret med min kæreste i går, og vi måtte jo lige forbi H&M's babyafdeling og se, om der var noget uundværligt til vores lille pige, som jo stadig hygger sig i maven. Min kæreste finder så noget, han synes, vi skal have, og jeg hjælper ham med størrelserne.
Vi går mod kassen, han lægger tøjet op, og den smilende ekspedient spørger helt uopfordret: "Er det til gave?".
Da vi går ud derfra, nævner jeg, at det var da sjovt, at hun spurgte, for jeg plejer aldrig at blive spurgt. Heller ikke, da maven ikke var synlig. Han havde egentlig opfattet det som ret flabet - for hvorfor kan mænd ikke købe tøj til deres egne børn? 
Køber manden hos jer tøj til børnene? Er det meget ualmindeligt?
Min mand køber en del tøj til børnene. Eller, det er faktisk mest sko, støvler, overtøj og sådan han tager sig af og så køber jeg alm. tøj til dem. Men vi har også oplevet, at der er en forventning om at det er mor der ordner sådan noget.
Ligesom en af de mange gange hvor manden havde bagt boller, som den ældste fik med i børnehave. Her blev hun spurgt om det var MOR der havde bagt boller og blev mødt med undren da hun fortalte at det var far, der havde bagt dem

Anmeld