Køber mænd børnetøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Papillon skriver:

Det følgende skal læses som en lille historie, vi føler os på ingen måde forkert behandlede

Jeg var i storcenteret med min kæreste i går, og vi måtte jo lige forbi H&M's babyafdeling og se, om der var noget uundværligt til vores lille pige, som jo stadig hygger sig i maven. Min kæreste finder så noget, han synes, vi skal have, og jeg hjælper ham med størrelserne.

Vi går mod kassen, han lægger tøjet op, og den smilende ekspedient spørger helt uopfordret: "Er det til gave?".

Da vi går ud derfra, nævner jeg, at det var da sjovt, at hun spurgte, for jeg plejer aldrig at blive spurgt. Heller ikke, da maven ikke var synlig. Han havde egentlig opfattet det som ret flabet - for hvorfor kan mænd ikke købe tøj til deres egne børn?

Køber manden hos jer tøj til børnene? Er det meget ualmindeligt?

jeg har en dreng på 6 år fra et tidligere forhold som kommer hos os hveranden weekend og hvis han får nyt tøj herhjemme er det kun hvis jeg har købt det eller som gave...

Til gengæld har min kæreste købt lidt tøj til vores lille pige der kommer om en måneds tid...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2014

Carina:-)

Handler over nettet ,så bliver ikke spurgt .

Men nej manden køber ikke tøj -det lader han mig om 

Anmeld

2. marts 2014

Starfish

Papillon skriver:

Det følgende skal læses som en lille historie, vi føler os på ingen måde forkert behandlede

Jeg var i storcenteret med min kæreste i går, og vi måtte jo lige forbi H&M's babyafdeling og se, om der var noget uundværligt til vores lille pige, som jo stadig hygger sig i maven. Min kæreste finder så noget, han synes, vi skal have, og jeg hjælper ham med størrelserne.

Vi går mod kassen, han lægger tøjet op, og den smilende ekspedient spørger helt uopfordret: "Er det til gave?".

Da vi går ud derfra, nævner jeg, at det var da sjovt, at hun spurgte, for jeg plejer aldrig at blive spurgt. Heller ikke, da maven ikke var synlig. Han havde egentlig opfattet det som ret flabet - for hvorfor kan mænd ikke købe tøj til deres egne børn?

Min mand køber en del tøj til børnene. Eller, det er faktisk mest sko, støvler, overtøj og sådan han tager sig af og så køber jeg alm. tøj til dem. Men vi har også oplevet, at der er en forventning om at det er mor der ordner sådan noget.

Ligesom en af de mange gange hvor manden havde bagt boller, som den ældste fik med i børnehave. Her blev hun spurgt om det var MOR der havde bagt boller og blev mødt med undren da hun fortalte at det var far, der havde bagt dem  

Anmeld

2. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Papillon skriver:

Jeg bliver omvendt aldrig spurgt - heller ikke i herreafdelingen i december 

Hvor dejligt, specielt hvis mor er enig i, at det er fint

Han plejer at ha rigtig fin smag, så syntes bare at det er fedt at han gør det! Vh stine

Anmeld

2. marts 2014

Sitrani

Papillon skriver:

Jeg tror det er forskelligt fra mand til mand... Herhjemme er det primært mig der køber tøj til vores datter. Min kæreste, hendes far, køber meget sjældent, men har helt klart en mening om hvad han synes er fedt tøj til hende Heldigvis har vi ret meget samme smag... Det er kun hvis vi er sammen ude og købe tøj til hende, at han kommer med forslag selv, og det er hyggeligt og også lidt sødt, synes jeg

Anmeld

2. marts 2014

MetteS81

Her er det mig der køber tøjet...mest fordi jeg ELSKER det, og går meget op i hvad vores datter har på. Min kæreste har dog valgt en hel bunke tøj ud til hende en af de gange vi var afsted sammen, og jeg var bare SÅ stolt af ham!!! Han valgte det fineste tøj til hende, og kunne endda finde ud af at farvekoordinere, haha  

Jeg blir spurgte i h&m næsten hver gang om det er til gave... 

Anmeld

2. marts 2014

Benjamins'mor

Papillon skriver:

Ja, min mand køber også tøj indimellem. Men jeg oplever nu altid at blive spurgt om det er til gave, også hvis det er tøj til mig selv:

Anmeld

2. marts 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Min datters far køber næsten alt hendes tøj og sko

Tror ikke, han bliver spurgt, om det er en gave, men hun er selvfølgelig oftest med ham, når det bliver købt

Anmeld

2. marts 2014

MorDk

Min kæreste har kun købt 2 gange på 3 år. Hehe... det er mig der sørger for det.... 

Anmeld

2. marts 2014

twinny

Drengene køber masser af tøj til drengene. Det er han rigtig god til 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.