Jer med børn der er født i oktober måned

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2014

Anonym trådstarter

Mor Christa skriver:

Tillykke med den lille spire  
Nu er Victor ikke fra oktober, men fra december, så jeg vil koncentrere mig om at svare på dit spørgsmål omkring at have et barn der har fødselsdag tæt på jul - Victor har fødselsdag d 7 december, så det er ret tæt på juleaften. Heldigvis handler hans fødselsdag om ham, og han får et hav af gaver. Det kan være svært lige at finde ud af hvad han så skal ønske sig i julegave, da det ligger så tæt på juleaften, må jeg indrømme. Og han synes der er meget lang tid til næste gang han får gaver når vi når juleaften, men det er jo bare sådan det er
For os forældre er det en ret dyr måned, da der jo så er fødselsdag, juleaften OG min mors fødselsdag Puha, hehe.

Tusind tak. Og ja, der synes jeg også det er helt perfekt hvis gaver kan være fordelt med lidt flere måneder imellem, men sådan skulle det ikke være... og hey... det er jo oktober og ikke dec. barn vi venter, såå det er helt fint

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2014

Mor Christa

Anonym skriver:

Tusind tak. Og ja, der synes jeg også det er helt perfekt hvis gaver kan være fordelt med lidt flere måneder imellem, men sådan skulle det ikke være... og hey... det er jo oktober og ikke dec. barn vi venter, såå det er helt fint

Jeg tror man bekymrer sig rigtig meget om alle sådanne ting mens man har spiren i maven, og når h*n så kommer til verden, så tænker man slet ikke over disse ting - det er bare sådan det er

Anmeld

2. marts 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg har en fra april, en fra oktober og en fra juli og de har lige præcis fødselsdag den bedste dag for dem 

Har selv fødselsdag januar og har aldrig lidt ved at fødselsdag og jul kom tæt på hinanden, og er sikker på jeg ønskede mig det samme om jeg havde haft fødselsdag 4 mnd senere. 

Min dreng har aldrig klaget over hans fødselsdag er tæt på jul og han er da 6 år nu, og jeg har aldrig skænket det en tanke.

Vinteren med ham som lille baby var kold og fyldt med sne, men jeg kom ud hver dag og trille minimum 2 timer, og ja så var der den fantastiske fordel at da han var stor og ville sidde op var det skønt vejr, hvor med min datter fra april der var det blevet koldt. Og han kunne kravle rundt om sommeren med numsen bar ;-)

Nu skal jeg hverken have flere børn og skulle jeg ville jeg ikke planlægge hvornår de skulle have fødselsdag, men var jeg der hvor jeg skulle planlægge synes jeg faktisk hans tid som nyfødt var den nemmeste....

Super tak for din historie - det bekræfter mig i at det er noget frygtelig pjat at jeg har tænkt sådan hihi

TAK

Anmeld

2. marts 2014

Anonym trådstarter

Hej Alle sammen

Tusind tak for jeres historier - jeg har forsøgt at svare alle, da jeg synes det er det mindste man kan gøre når man starter en tråd.

Og så er jeg rigtig glad for at jeg ikke er blevet sablet ned, da jeg faktisk frygtede det lidt, men kun har fået positive svar.

Tak alle sammen

Fra mig der venter et fantastisk oktoberbarn

Anmeld

2. marts 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Nårh ja der er noget der... Ja det er også det minus jeg ser, men det kunne jo ikke lade sig gøre at blive gravid før, selvom vi ellers prøvede ihærdigt... Og da jeg så var blevet afklaret med mig selv om at vi skulle holde en pause og det måtte blive et 2015 barn - ja så var den der sgu

Endnu en fordel her er at det er tæt på efterårs ferie, vores familie er sjældent ude og rejse.. hvilket gør at hun kan blive fejret i ferien af dem langvejs fra da de har bedre mulighed for at komme når der er ferie og de ikke skal på arbejde osv...

Fordelen med gaver er at ønsker hun sig noget og ik får det til sin føsdag kan man nå at købe det til gave til jul ;-)

Hende af min ønsker sig tit penge, og da hun sparede sammen til en ipad sidst var der ik så lang ventetid på at kunne købe den da hun så på 2 mdr havde nok (hun har føsdag den 24 oktober, og fik nok i føsdags gave og julegave)

Anmeld

2. marts 2014

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Ja der er vel egentlig rimelig mange flotte dage i oktober når nu jeg tænker over det.

Hvis ikke jeg var blvet gravid nu, var planen også at holde en pause og vente til vi kunne få et marts barn. Men nu er vi bare lykkelige for det lykkedes. Jeg var ellers áfklaret med at sætte det på pause nogle måneder....

Altså vi har kunnet gå ture stortset hele vinteren, der har jo sammenlagt kun været sne en lille uges tid. ellers har det været rigtigt godt vejr den her vinter

Anmeld

2. marts 2014

LinLin

Benjamins'mor skriver:

Altså vi har kunnet gå ture stortset hele vinteren, der har jo sammenlagt kun været sne en lille uges tid. ellers har det været rigtigt godt vejr den her vinter

Man kan jo også risikere det ligger non-stop i tre mdr! (var det ikke 09/10...?) men ja, denne vinter har da været dejligt kort

Anmeld

2. marts 2014

Benjamins'mor

LinLin skriver:

Man kan jo også risikere det ligger non-stop i tre mdr! (var det ikke 09/10...?) men ja, denne vinter har da været dejligt kort

Ja det kan man men nu taler jeg bare af min erfaring da min datter er fra oktober sidste år

Anmeld

2. marts 2014

Aabye

Anonym skriver:

Hehe det er nok også bare fordi jeg har fødselsdag om sommeren og jeg synes det er perfekt når man skal holde fødselsdag at det næsten altid er godt vejr

Men det er nok en vanesag

Ja det ville være lækkert at holde fødselsdage, at man så kan gøre det uden for.. Men man kan jo delvist godt holde fødselsdag uden for hvis man vil.. Inden for kan man få lidt at spise og sådanne ting, og så kan man da tage noget varm kakao eller sådan noget med unden for og lade ungerne tumle rundt, så får de også brugt lidt energi

Det har jeg da tænkt mig at gøre når det kommer dertil.. 

Anmeld

2. marts 2014

Sitrani

Anonym skriver:

Hej

Jeg er GRAVID og vi er bare såå glade

I efteråret gik projekt baby nr. 2 igang fordi vi (eller nok mest mig) havde et stort ønske om et sommerbarn. Men det gik ikke helt som planlagt, men nu venter vi altså et meget ønsket barn til oktober

Hvordan er det at få børn i oktober måned?

Vores den første er fra april og jeg syntes det var dejligt at kunne gå lange ture med barnevognen i det gode vejr, det kommer jeg nok til at savne lidt denne gang. Desuden synes jeg også at det har været rart for vores den første at kunne ønske sig udendørs legetøj til fødselsdag og indendørs legetøj til jul.

Min mand siger jeg tænker for meget over det og det gør jeg nok også. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jer hvad der bare er alletiders ved at få barn i oktober måned.

Jeg skal selv føde til oktober, og min datter er født sidst i juni 2011... Og nøj der var varmt! Ulideligt i de dage inden og efter hendes fødsel... Jeg glæder mig til, at vejret er mere til at holde ud, når man har et lille spædbarn.. Og inden da er højgravid...

Det er jo ikke minusgrader i oktober, og bare baby er klædt godt på i barnevognen, så er det jo fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.