Jer med børn der er født i oktober måned

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2014

Mor Christa

Tillykke med den lille spire  
Nu er Victor ikke fra oktober, men fra december, så jeg vil koncentrere mig om at svare på dit spørgsmål omkring at have et barn der har fødselsdag tæt på jul - Victor har fødselsdag d 7 december, så det er ret tæt på juleaften. Heldigvis handler hans fødselsdag om ham, og han får et hav af gaver. Det kan være svært lige at finde ud af hvad han så skal ønske sig i julegave, da det ligger så tæt på juleaften, må jeg indrømme. Og han synes der er meget lang tid til næste gang han får gaver når vi når juleaften, men det er jo bare sådan det er
For os forældre er det en ret dyr måned, da der jo så er fødselsdag, juleaften OG min mors fødselsdag Puha, hehe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2014

Anonym trådstarter

pernillekreutzberg@ofir.dk skriver:

Jeg har barn fra 31 oktober og et fra 30 december . Jo det kan være lidt træls ind i mellem hvad angår gaver men jeg ønsker mig gerne penge til dem og bruger selv pengene på det de mangler på den rigtige års tid .
Lidt træls måske .
Men problemet er ikke større end man selv gør det til .

Tja det må være lidt øv at have fødselsdag sidst i dec. men det jo sådan det er nogen gange...

Anmeld

2. marts 2014

Anonym trådstarter

Lykke:) skriver:

Min dreng er fra 24 november - men tillader mig lige at svare alligevel

Jeg har, selvom det har været koldt, vandret laaaange ture med barnevognen. Det er jo bare at hoppe i varmt nok.

Jeg var derudover lykkelig over ikke at være højgravid i sommeren

Det er også rart at slippe for det.

Anmeld

2. marts 2014

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Min datter er fra oktober 2013. Har en dreng fra januar 2011, og jeg synes ikke der har været nogen forskel bare fordi hun er født i oktober. I oktober var det ikke så koldt så vi kunne sagtens gå lange ture med barnevognen.

Ja der er vel egentlig rimelig mange flotte dage i oktober når nu jeg tænker over det.

Hvis ikke jeg var blvet gravid nu, var planen også at holde en pause og vente til vi kunne få et marts barn. Men nu er vi bare lykkelige for det lykkedes. Jeg var ellers áfklaret med at sætte det på pause nogle måneder....

Anmeld

2. marts 2014

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Min ældste er fra midt oktober. Jeg har aldrig spekuleret over, om det skulle være værre eller bedre end at være fra juli og september som vores to andre børn, og det tror jeg ærligt talt heller ikke, hun selv har - hun er 20 år. 

Hvis fødselsdag to måneder før jul er et stort problem, er man godt nok nådigt sluppet. 

Selvfølgelig er det ikke et problem - overhovedet.

Det bliver super godt

Anmeld

2. marts 2014

Anonym trådstarter

LilleSmølf skriver:

Jeg har en juni-dreng og der var INTET hyggeligt ved det. Han er utrolig varm som sin far og kogte og kogte selvom han seriøst levede udelukkende i ble den første måned af sit liv

Det var en kamp med amninger hver 20-30 minut døgnet rundt, pga. varmen og vi var absolut ikke ude at gå ture fordi han rigtigt ofte var ved at få hedeslag uanset hvad vi gjorde.

Så bare rolig, et sommerbarn er ikke nødvendigvis mere romantisk end et oktoberbarn

Desuden kan jeg fortælle dig at jeg har fødselsdag 12 dage før jul og det er bare skide fantastisk fordi december er den bedste måned og der er rigtig mange gaver til mig

Fedt fedt - det er lige det jeg har brug for at høre.

Det bliver mega fantastisk og ja man kan bare ikke planlægge alt og sådan er det

Anmeld

2. marts 2014

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Hende af min elsker at der er hallOwen omkring hendes føsdag.....

Det eneste minus er føsdag tæt på jul synes jeg.

Nårh ja der er noget der... Ja det er også det minus jeg ser, men det kunne jo ikke lade sig gøre at blive gravid før, selvom vi ellers prøvede ihærdigt... Og da jeg så var blevet afklaret med mig selv om at vi skulle holde en pause og det måtte blive et 2015 barn - ja så var den der sgu

Anmeld

2. marts 2014

Anonym trådstarter

Glad Giraf skriver:

Jeg synes det er mega dejligt med oktober barn, så kan man ønske sig hele vinter gaderoben i fødslesdagsgave inden det når at blive for koldt, og der er stadig plads til mange sjove gaver... vi har både til nr 1 og 2 fødselsdag fået gaderoben, hvilket har sparet os mange penge

det kam være svært at finde ønsker til jul, men mon ikk det kommer når hun bliver lidt større

det er faktisk en super ting kan jeg godt se.

Der er det jo bare omvendt med vores nr 1 hvor det er sommer tøj og sandaler der står på ønskesedlen

Anmeld

2. marts 2014

lineog4

Jeg har en fra april, en fra oktober og en fra juli og de har lige præcis fødselsdag den bedste dag for dem 

Har selv fødselsdag januar og har aldrig lidt ved at fødselsdag og jul kom tæt på hinanden, og er sikker på jeg ønskede mig det samme om jeg havde haft fødselsdag 4 mnd senere. 

Min dreng har aldrig klaget over hans fødselsdag er tæt på jul og han er da 6 år nu, og jeg har aldrig skænket det en tanke.

Vinteren med ham som lille baby var kold og fyldt med sne, men jeg kom ud hver dag og trille minimum 2 timer, og ja så var der den fantastiske fordel at da han var stor og ville sidde op var det skønt vejr, hvor med min datter fra april der var det blevet koldt. Og han kunne kravle rundt om sommeren med numsen bar ;-)

Nu skal jeg hverken have flere børn og skulle jeg ville jeg ikke planlægge hvornår de skulle have fødselsdag, men var jeg der hvor jeg skulle planlægge synes jeg faktisk hans tid som nyfødt var den nemmeste....

Anmeld

2. marts 2014

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Jeg vil til enhver tid foretrække et efterårsbarn frem for et forårs-/sommerbarn af hensyn til (evt ) sommerhede!
Mine er begge fra september - i år med to af de Varmeste somre nogensinde (2006 og 2010) jeg var glad for at det bare var højgravid mor og ikke stakkels lille spædbarn der skulle holde varmen ud!

Jeg har termin start oktober denne gang og synes det er perfekt - og i øvrigt slet ikke tæt på jul i mine øjne!

Super tak fordi du delte din historie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.