Jer med børn der er født i oktober måned

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Min ældste er fra midt oktober. Jeg har aldrig spekuleret over, om det skulle være værre eller bedre end at være fra juli og september som vores to andre børn, og det tror jeg ærligt talt heller ikke, hun selv har - hun er 20 år. 

Hvis fødselsdag to måneder før jul er et stort problem, er man godt nok nådigt sluppet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2014

LilleSmølf

Anonym skriver:

Hej

Jeg er GRAVID og vi er bare såå glade

I efteråret gik projekt baby nr. 2 igang fordi vi (eller nok mest mig) havde et stort ønske om et sommerbarn. Men det gik ikke helt som planlagt, men nu venter vi altså et meget ønsket barn til oktober

Hvordan er det at få børn i oktober måned?

Vores den første er fra april og jeg syntes det var dejligt at kunne gå lange ture med barnevognen i det gode vejr, det kommer jeg nok til at savne lidt denne gang. Desuden synes jeg også at det har været rart for vores den første at kunne ønske sig udendørs legetøj til fødselsdag og indendørs legetøj til jul.

Min mand siger jeg tænker for meget over det og det gør jeg nok også. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jer hvad der bare er alletiders ved at få barn i oktober måned.

Jeg har en juni-dreng og der var INTET hyggeligt ved det. Han er utrolig varm som sin far og kogte og kogte selvom han seriøst levede udelukkende i ble den første måned af sit liv

Det var en kamp med amninger hver 20-30 minut døgnet rundt, pga. varmen og vi var absolut ikke ude at gå ture fordi han rigtigt ofte var ved at få hedeslag uanset hvad vi gjorde.

Så bare rolig, et sommerbarn er ikke nødvendigvis mere romantisk end et oktoberbarn

Desuden kan jeg fortælle dig at jeg har fødselsdag 12 dage før jul og det er bare skide fantastisk fordi december er den bedste måned og der er rigtig mange gaver til mig

Anmeld

1. marts 2014

stjernehimmel

Hende af min elsker at der er hallOwen omkring hendes føsdag.....

Det eneste minus er føsdag tæt på jul synes jeg.

Anmeld

1. marts 2014

NinaNymannMadsen

Min mindste er fra 6 oktober.vi havde en fleec (staves?) dragt til hende og så en bomulds hue og strømper med hjemme strikkede sko.der var vanter i dragten så hun ikk frøs.og senere blev det til en tykkere dragt med fødder i.
Og så pakket godt ind i dyne i liften jo.

Anmeld

1. marts 2014

Glad Giraf

Jeg synes det er mega dejligt med oktober barn, så kan man ønske sig hele vinter gaderoben i fødslesdagsgave inden det når at blive for koldt, og der er stadig plads til mange sjove gaver... vi har både til nr 1 og 2 fødselsdag fået gaderoben, hvilket har sparet os mange penge

det kam være svært at finde ønsker til jul, men mon ikk det kommer når hun bliver lidt større

Anmeld

1. marts 2014

LinLin

Jeg vil til enhver tid foretrække et efterårsbarn frem for et forårs-/sommerbarn af hensyn til (evt ) sommerhede!
Mine er begge fra september - i år med to af de Varmeste somre nogensinde (2006 og 2010) jeg var glad for at det bare var højgravid mor og ikke stakkels lille spædbarn der skulle holde varmen ud!

Jeg har termin start oktober denne gang og synes det er perfekt - og i øvrigt slet ikke tæt på jul i mine øjne!

Anmeld

2. marts 2014

Anonym trådstarter

Aabye skriver:

Han er ikke så gammel endnu.. Han er kun 16 mdr.. 
Regner dog bestemt ikke med at det bliver et problem.. Min egen lillebror har fødselsdag den 14 oktober, min mormor har den 16 oktober, min yngste dreng har så den 29 oktober..

Der har aldrig været problemer der.. 
Selv har jeg fødselsdag den 24 november, og det har heller aldrig været et problem..  

Hehe det er nok også bare fordi jeg har fødselsdag om sommeren og jeg synes det er perfekt når man skal holde fødselsdag at det næsten altid er godt vejr

Men det er nok en vanesag

Anmeld

2. marts 2014

Anonym trådstarter

Loan skriver:

Jeg ved godt du spørg efter oktober børn, men tillader mig at svare selvom min søn er fra den 23 november.

Jeg nød rigtig meget at gå nogle lange ture med ham i barnevognen, det var forfriskende og opløftende at komme ud og der var en helt anden ro hvor jeg kunne koble af fra det hele.

Og med fødselsdag en måned og en dag før jul, tja vi tænker ikke over det og tror såmænd heller ikke at han gør endnu selvom han bliver 3 i år. Det jo bare sådan det er  

Du har ret - det jo bare sådan det er

Det jo ikke alt man kan bestemme og vi er lykkelige for at vi bliver 4 til efteråret  (øhm med mindre det viser sig at der er mere end en hæhæ)

Anmeld

2. marts 2014

Anonym trådstarter

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Jeg har en september pige og en juli dreng og det var klart rarest og ha en sep baby. Der var mildt vejr og vi ku sagtens komme en masse ud. Og da hun så begyndte at kræve lidt flere udfordringer passede det med forår og udeleg. Sommerbebs var ik sjovt baby der kamp sveder når den sku ammes umulig at putte fordi der var vatrmt der sku findes skykke de mest umulige steder og måtte være meget inde .

Kan klart huske hvilken hede det var den første sommer med vores nr. 1 og det var et helvede for vi var nødt til at være meget inde. Men nu hvor hun er blevet større er det bare en fed tid for hende at have fødselsdag på - så tog gerne en sommer mere inde på det grundlag - men sådan skulle det ikke blive.. Men det bliver også rigtig fint at der bliver ½ år mellem fødselsdagene, når nu jeg tænker over det

Anmeld

2. marts 2014

Anonym trådstarter

chael skriver:

Min yngste er fra start oktober.

Jeg bliver hver dag overrasket over hvordan folk tænker i forskellige baner...

Sådan noget har jeg aldrig tænkt på, for uanset hvad, så kan man ikke ændre på det.

Så hvordan det er at få et barn i oktober, er for mig som da jeg fik de 2 andre i februar og juli... Det er bare sådan det er...

Hehe ja jeg ved godt at det er en fjollet måde at tænke på... Men det skal altså heller ikke forståes som om at det ikke er ønsket for det er det helt klart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.