Børnepenge til børn som ikke bor i Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Yurie skriver:

Nej og så spørg man der og har brug for et hjælp, og de siger; Vi kan ikke hjælpe dig. eller tag på et hotel(hvor man kan bo) eller herberg..

Jamen vi er da så glade for at I tænker på jeres egne borgere. Men så ved jeg det når jeg kommer hjem, men hvordan fanden skal jeg gøre det anderledes?? 

Og hvis du ikke har adresse kan du ikke få støtte fra kommunen og det er ikke ligefrem let at finde arbejde. 

Det kommer måske til at lyde hårdt, men hvis du ved det så lang tid i forvejen, så har du jo rig mulighed for at finde en bolig selv? Jeg ved godt det kan være hårdt, jeg har selv stået der, men så må man være lidt kreativ. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MorDk skriver:

Jeg er heller ikke sur på polakkerne. Men det giver bare INGEN mening at hjælpe alle andre når man som dansk statsborger ikke engang kan få hjælp når lokummet brænder. Der bør ikke sendes penge ud af landet når der samtidg spares penge i f.eks sundhedssektoren. Skoler og BH spares væk... der skal hele tiden skæres ned og rend mig i *BIIIIIP* Det kan da ikke være rigtig at danske statsborgere skal leve ringere og ringere.... alt imens man sender milliarder af kroner til udlandet. Synes du helt seriøst det er ok? 

Tro mig jeg går ind for næste kærlighed... men der bør altså tages hånd om vores egne først. 

"Kan man ikke tage vare på sig selv er man heller ikke istand til at tage vare på andre"

Ja for polakkerne betaler også skat af deres løn. 

Anmeld

28. februar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
MorDk skriver:

Jeg er heller ikke sur på polakkerne. Men det giver bare INGEN mening at hjælpe alle andre når man som dansk statsborger ikke engang kan få hjælp når lokummet brænder. Der bør ikke sendes penge ud af landet når der samtidg spares penge i f.eks sundhedssektoren. Skoler og BH spares væk... der skal hele tiden skæres ned og rend mig i *BIIIIIP* Det kan da ikke være rigtig at danske statsborgere skal leve ringere og ringere.... alt imens man sender milliarder af kroner til udlandet. Synes du helt seriøst det er ok? 

Tro mig jeg går ind for næste kærlighed... men der bør altså tages hånd om vores egne først. 

"Kan man ikke tage vare på sig selv er man heller ikke istand til at tage vare på andre"

Det kommer nu kun til at koste 15 millioner mere om året

Disse mennesker bidrager jo til samfundskassen. De betaler skat til os. 

Anmeld

28. februar 2014

TNBC

Demosan skriver:

Det kommer måske til at lyde hårdt, men hvis du ved det så lang tid i forvejen, så har du jo rig mulighed for at finde en bolig selv? Jeg ved godt det kan være hårdt, jeg har selv stået der, men så må man være lidt kreativ. 

Ikke når jeg ikke ved hvor henne jeg skal bo, og jo jeg havde kigget på bolig mens jeg stadigvæk boede i udlandet, men jeg kan ikke tage ud og se dem. Jeg løb ind en fusker. Og jeg vidste ikke præcis hvornår jeg kom hjem. 
Og jeg ledte mens jeg var her, men blev mødt af luft, når jeg mødte op til fremvisning. 

Og jeg var også kreativ, jeg boede rundt omkring. 

Men jeg synes bare at det er for dårligt at man ikke kan få hjælp, når man er danskere, men ikke-danskere kan. 

Anmeld

28. februar 2014

ESV

Jeg syntes hånden på hjertet vi skal holde op med at forære penge væk til ikke danske statsborgere og folk der ikke bor i dk. Det er hul i hovedet at hvem som helst kan få penge ud af den danske stat, bare ikke de gamle, børnene (daginstitutionerne), sygehusene, mm mens folk der kommer alle andre steder fra bare får og får og får og får.

Nå det var lige et surt opstød. Ang den forespørgsel sag nej så skal man da bestemt ikke have børnepenge til et barn der ikke bor i dk og som man ikke har forældremyndigheden over!

Anmeld

28. februar 2014

-Sigrid-

Børnefamilieydelsen får bopælsforælderen for at dække for omkostningerne ved børnepasning, så kan ikke se hvorfor de penge skal sendes til udlandet? Jeg går ind for ligestilling mellem kønnene og mellem racerne, når de bor her. Men så skal pengene ikke sendes ud 'bare fordi' at vi får børnepenge. Det svarer jo til at man, hvis forældrene ikke bør sammen, får dobbelt børnepenge...

Jeg har ikke læst den sag med manden, så det vil jeg ikke sige noget om ��

Anmeld

28. februar 2014

Carina:-)

mor:) skriver:

Jeg må indrømme at det ikke gør mig noget. Jeg har inter imod lidt næstekærlighed.

jeg synes det er synd at mangd bliver sure på polakkerne, for noget staten har bestemt og hvorfor skulle de da ikke sige ja tak til det. 

Ligesom der er mange det synes "de stjæler vores arbejde", men det er jo arbejdsgiver der vil have billig arbejdskraft. 

Forstår godt du synes det er uretfærdigt, men jeg kan ikke hidse mig op over det.

Jeg har en del polakker ansat-

Og nej det er ikke fordi jeg vil have billig arbejdskraft- De får overenskomstmæssig løn lige som mine andre ansatte.

Jeg har polakker ansat,fordi de gider at arbejde,ikke melder sig syge pga en prut og er pligtopfyldende og dejlige at arbejde sammen med

Er lidt ked af den med at det er fordi man vil have billig arbejdskraft,nogen af os behandler folk ordentligt også selv om vi er i branche med mange brådne kar .

Anmeld

28. februar 2014

VIPpigen

Carina:-) skriver:

Og nej det er ikke fordi jeg vil have billig arbejdskraft- De får overenskomstmæssig løn lige som mine andre ansatte.

Jeg har polakker ansat,fordi de gider at arbejde,ikke melder sig syge pga en prut og er pligtopfyldende og dejlige at arbejde sammen med

Er lidt ked af den med at det er fordi man vil have billig arbejdskraft,nogen af os behandler folk ordentligt også selv om vi er i branche med mange brådne kar .

Helt enig...

Der var faktisk en sag, hvor et vikarfirma havde ansat polakkere til noget gård-klim-bim (husker det ikke helt), hvor man så polakkerens lønseddel, det var simpelthen sørgeligt, han var total underbetalt, knoklede røven ud af bukserne. Og på en eller anden måde var det lykkedes vikarfirmaet at polakkeren ikke betalte skat. Men han fik noget kørselsgodtgørelse... Den kørselsgodtgørelse var større end hans løn, og så var der tillagt noget børne-klim-bim også mener jeg...

Jeg forstår slet ikke nogen kan behandle mennesker på den måde, polakkere, eller danskere

Nå, det var bare lige en sørgelig side... Men er glad for der faktisk findes cheferne som kører efter overenskomst, selvom det er en polakker.

Anmeld

1. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Carina:-) skriver:

selvfølgelig er der ordentlige arbejdsgiver. Det var mere fordi jeg ofte har mødt kommentarer om at de stjæler danskernes jobs fordi de vil arbejde for "småpenge". Og så tænker jeg hver gang: hvis det forholder sig sådan så er det jo arbejdsgiver man skal være sur på og ikke polakkerne. 

Var til en fødselsdag hvor en også havde ansat polakkere af den samme årsag som du skriver. 

Anmeld

1. marts 2014

wamse

For mig er det fuldstændig underordnet, hvilket land man kommer fra. Men jeg kan simpelthen ikke forstå, at man har krav på nogle penge, som vi jo heller ikke kan få på lige fod så.

De tildeles her hjemme til bopælsforældre, og ellers ikke. Min eksmand får jo heller ikke BFY bare fordi han har et barn. Vilkårene skal være ens for alle, så boede de sammen med deres barn her hjemme, så havde de ret til de penge.

Det samme mener jeg om den far. Han kan få BFY når han bor i Danmark MED barnet, altså på samme vilkår som andre, som bor i Danmark.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.