Børnepenge til børn som ikke bor i Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
MorDk skriver:

Hvad skulle det være? Jeg har svært ved at se logikken nemlig. For danske statsborgere skal hver dag kæmpe for at få noget hjælp. Men udlændinge der kommer til DK for at arbejde kan pludselig få det hele... ej men jeg kan blive så harm. Nå, men det med den BFY. Det giver bare slet ikke mening at "polske jordbærplukkere" kan få BFY. 

Argumentet er jo, at de betaler skat i DK på linje med alle os andre og dermed skal have del i samme velfærdsydelser som andre skatteborgere. Alternativt skulle de retfærdigvis betale mindre i skat. Der, hvor jeg ikke kan følge med, er når disse ydelser netop ikke gives til alle herboende, etniske danskere med børn bosiddende i udlandet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2014

MorDk

Mor og meget mere skriver:

Argumentet er jo, at de betaler skat i DK på linje med alle os andre og dermed skal have del i samme velfærdsydelser som andre skatteborgere. Alternativt skulle de retfærdigvis betale mindre i skat. Der, hvor jeg ikke kan følge med, er når disse ydelser netop ikke gives til alle herboende, etniske danskere med børn bosiddende i udlandet. 

Ja de betaler skat. Ligsom os danskere. 

Men BFY gives jo ikke til den danske samværsforældre (som ikke har bopælsadresse og hvor barnet opholder sig i DK)

Anmeld

28. februar 2014

TNBC

MorDk skriver:

Det er simpelthen grotesk!! Ejjj det kan gøre mig så vred det der 

Ja.. 

Sidst jeg kom hjem, kunne jeg ikke få sygesikringskort, fordi jeg ikke havde adresse og jeg kunne ikke få hjælp til bolig, fordi jeg ikke var meldt ind i folkeregisteret. Nej for man kan ikke blive meldt ind før man har en bolig, bortset fra hvis man er indvandrer. 

Anmeld

28. februar 2014

MorDk

Yurie skriver:

Ja.. 

Sidst jeg kom hjem, kunne jeg ikke få sygesikringskort, fordi jeg ikke havde adresse og jeg kunne ikke få hjælp til bolig, fordi jeg ikke var meldt ind i folkeregisteret. Nej for man kan ikke blive meldt ind før man har en bolig, bortset fra hvis man er indvandrer. 

Ej men det giver seriøst ingen mening. Tænk at "DE" er så snotdumme at "DE" ikke ka se det. Arrrrgh

Anmeld

28. februar 2014

SanJose

Elgaard73 skriver:

Jeg tror at hun mener, at han ikke skal have BFY, fordi at barnet netop bor i hjemlandet = han er ikke bopæls forælderen. Sådan er det jo også for os danskere. 

Og jeg giver hende helt ret. 

Han er ikke bopælsforælder, ergo bør han ikke have ret til til BFY. På lige fod med danske forældre, som ikke deler adresse.

Barnet er blevet bortført af moderen til Slovakiet.

Anmeld

28. februar 2014

TNBC

MorDk skriver:

Ej men det giver seriøst ingen mening. Tænk at "DE" er så snotdumme at "DE" ikke ka se det. Arrrrgh

Nej og så spørg man der og har brug for et hjælp, og de siger; Vi kan ikke hjælpe dig. eller tag på et hotel(hvor man kan bo) eller herberg..

Jamen vi er da så glade for at I tænker på jeres egne borgere. Men så ved jeg det når jeg kommer hjem, men hvordan fanden skal jeg gøre det anderledes?? 

Og hvis du ikke har adresse kan du ikke få støtte fra kommunen og det er ikke ligefrem let at finde arbejde. 

Anmeld

28. februar 2014

Muffinmus

Nix, vi tager os ikke engang af de gamle og syge hverken i hjemmene eller på sygehusene, så skal børn i udlandet altså ikke have penge. Der skal lukkes endnu flere insitutioner så de små bøger dør udpga børnemangel. Hvem fanden gider bo i en by hvor skole og børnehave er sparet væk??

Fint nok hvis udlændingene bor med familien i DK, men der skal ikke sendes penge ud af landet. Jeg mangler fuldstændigt forståelse for denne debat i Danmark, det burde ikke engang skulle diskuteres. 

Anmeld

28. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MorDk skriver:

Det får jeg heller ikke men det giver ingen mening at han skal have børnepenge/BFY når han ikke er bopælsforældre. 

Og "de polske jordbærplukkere" som får BFY er heller ikke bopælsforældre... hvorfor skal de så have BFY?? Der er da noget der ikke hænger sammen. 

At de tjener penge som os andre og vælger at sende en del af deres løn til udlandet (til familie osv.) det blander jeg mig ikke i overhovedet. MEN jeg kan ikke forstå hvorfor staten skal betale BFY til en person som 1. ikke er bopælsforældre og 2. ikke har sit barn i landet. 

Jeg må indrømme at det ikke gør mig noget. Jeg har inter imod lidt næstekærlighed.

jeg synes det er synd at mangd bliver sure på polakkerne, for noget staten har bestemt og hvorfor skulle de da ikke sige ja tak til det. 

Ligesom der er mange det synes "de stjæler vores arbejde", men det er jo arbejdsgiver der vil have billig arbejdskraft. 

Forstår godt du synes det er uretfærdigt, men jeg kan ikke hidse mig op over det.

Anmeld

28. februar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Hvis personerne arbejder og bor i Danmark, så synes jeg egentlig det er okay. De skal have nogenlunde samme vilkår som danske statsborgere. Personen skal jo have del i forældremyndigheden for at få det tildelt.

Anmeld

28. februar 2014

MorDk

mor:) skriver:

Jeg må indrømme at det ikke gør mig noget. Jeg har inter imod lidt næstekærlighed.

jeg synes det er synd at mangd bliver sure på polakkerne, for noget staten har bestemt og hvorfor skulle de da ikke sige ja tak til det. 

Ligesom der er mange det synes "de stjæler vores arbejde", men det er jo arbejdsgiver der vil have billig arbejdskraft. 

Forstår godt du synes det er uretfærdigt, men jeg kan ikke hidse mig op over det.

Jeg er heller ikke sur på polakkerne. Men det giver bare INGEN mening at hjælpe alle andre når man som dansk statsborger ikke engang kan få hjælp når lokummet brænder. Der bør ikke sendes penge ud af landet når der samtidg spares penge i f.eks sundhedssektoren. Skoler og BH spares væk... der skal hele tiden skæres ned og rend mig i *BIIIIIP* Det kan da ikke være rigtig at danske statsborgere skal leve ringere og ringere.... alt imens man sender milliarder af kroner til udlandet. Synes du helt seriøst det er ok? 

Tro mig jeg går ind for næste kærlighed... men der bør altså tages hånd om vores egne først. 

"Kan man ikke tage vare på sig selv er man heller ikke istand til at tage vare på andre"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.