Børnepenge til børn som ikke bor i Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2014

Elgaard73

Yurie skriver:

Hvis de arbejder i Danmark, skal de vel også have penge fra Danmark. 

Jeg ved ikke om det er børnepenge eller om det er løn. Og hvordan de bruger dem, er jeg ligeglad med. 

Det er BFY der er tale om. Det er ved at blive vedtaget at udenlandske arbejdere, skal kunne modtage BFY, fra første arbejdsdag i DK (indtil nu er der være en vis optjeningsperiode). Og de skal modtage dem, selv om at barnet stadig bor hjemme i udlandet.

Det syntes jeg ikke er fair. Som dansker får du jo kun BFY, hvis du har barnet boende hos dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2014

Elgaard73

bøllen skriver:

Sidder lige og tjekker nyheder på BT og falder over en artikel om en far, hvis datter bor i Slovakiet. Han har fået afslag på udbetaling af børnepenge .

Er det fair - eller skal der udbetales børnepenge til børn i udlandet ??

jeg personlig tænker umiddelbart NEJ. 

Hvad mener I ??? Hold venligst en ordentlig tone 

Mener også helt klart nej. Har de barnet med hertil, så er det en anden sag, men har barnet ikke bopæl her, så nej.

Som alm. dansker får du jo også kun BFY, hvis du er bopælsforælder. 

Anmeld

28. februar 2014

TNBC

Elgaard73 skriver:

Det er BFY der er tale om. Det er ved at blive vedtaget at udenlandske arbejdere, skal kunne modtage BFY, fra første arbejdsdag i DK (indtil nu er der være en vis optjeningsperiode). Og de skal modtage dem, selv om at barnet stadig bor hjemme i udlandet.

Det syntes jeg ikke er fair. Som dansker får du jo kun BFY, hvis du har barnet boende hos dig.

Så meget er jeg ikke inde i de regler. 

men kan der ikke ligge mere bag ved den beslutning, som vi ikke kender til?? 

Anmeld

28. februar 2014

MorDk

mor:) skriver:

De arbejder for deres penge. Må de ikke selv bestemme hvad de bruger deres penge på? Hvis de hjælper deres fattige familie til at få brød på bordet, hvorfor får du ondt i numsen af det? 

Det får jeg heller ikke men det giver ingen mening at han skal have børnepenge/BFY når han ikke er bopælsforældre. 

Og "de polske jordbærplukkere" som får BFY er heller ikke bopælsforældre... hvorfor skal de så have BFY?? Der er da noget der ikke hænger sammen. 

At de tjener penge som os andre og vælger at sende en del af deres løn til udlandet (til familie osv.) det blander jeg mig ikke i overhovedet. MEN jeg kan ikke forstå hvorfor staten skal betale BFY til en person som 1. ikke er bopælsforældre og 2. ikke har sit barn i landet. 

Anmeld

28. februar 2014

MorDk

Yurie skriver:

Hvis de arbejder i Danmark, skal de vel også have penge fra Danmark. 

Jeg ved ikke om det er børnepenge eller om det er løn. Og hvordan de bruger dem, er jeg ligeglad med. 

Jeg tænker BFY. Lønnen kan de gøre med hvad De vil. Det blander jeg mig ikke i.

Anmeld

28. februar 2014

TNBC

MorDk skriver:

Jeg tænker BFY. Lønnen kan de gøre med hvad De vil. Det blander jeg mig ikke i.

Fair nok, men kan der ikke ligge en anden grund til at de får dem?

Anmeld

28. februar 2014

MorDk

Yurie skriver:

Fair nok, men kan der ikke ligge en anden grund til at de får dem?

Hvad skulle det være? Jeg har svært ved at se logikken nemlig. For danske statsborgere skal hver dag kæmpe for at få noget hjælp. Men udlændinge der kommer til DK for at arbejde kan pludselig få det hele... ej men jeg kan blive så harm. Nå, men det med den BFY. Det giver bare slet ikke mening at "polske jordbærplukkere" kan få BFY. 

Anmeld

28. februar 2014

VIPpigen

Yurie skriver:

Jeg sidder og tænker på, hvordan ved han at de får de penge? Og at det er børnepenge? 

Men de siger jo også at han skal henvende sig til sin kommune, for hjælpe med rejseudgifter. Det er jo ikke børnepenge han skal have, men hjælp til rejsen. 

Det er da det helt store samtale emne lige for tiden... Det er EU lov at når udlændinge (mangel på andet ord) kommer til Danmark og arbejder, så får de børnepenge til deres børn hjemme i deres land... Sådan er det vidst, -af hvad jeg har forstået - fordi VI er med i EU, så er det lige meget om det er en tysker, polakker, spanioler, eller helt fjerde, vi skal betale børnefamilieydelse... Eller børnechek... Nyhederne på dr netop nu

Jeg forstår bare ikke hvorfor han skal stilles anderledes end andre når hans barn netop er dansk statsborger

Anmeld

28. februar 2014

TNBC

MorDk skriver:

Hvad skulle det være? Jeg har svært ved at se logikken nemlig. For danske statsborgere skal hver dag kæmpe for at få noget hjælp. Men udlændinge der kommer til DK for at arbejde kan pludselig få det hele... ej men jeg kan blive så harm. Nå, men det med den BFY. Det giver bare slet ikke mening at "polske jordbærplukkere" kan få BFY. 

Jeg ved det ikke, det var bare en tanke. 

Ja de får penge og hjem ligeså snart de kommer til Danmark, men danskere skal kæmpe for det(jeg har stået der) 
Det er der at Danmark viser at vi er søde og gode mod folk der kommer til Danmark, men de er ikke søde mod os. 

Men kan det også  tænkes at det er fordi de er fremmede i et nyt land og så mener staten at de skal have mere hjælp. ??

Men ja det er ikke fair 

Jeg ved at når jeg kommer hjem til Danmark til jul eller 2015, så står jeg uden bolig og staten hjælper mig ikke, fordi jeg ikke er indmeldt i danmark, så jeg ingen adresse har. så jeg skal selv finde et sted, før jeg kan få hjlælp.

Anmeld

28. februar 2014

MorDk

Yurie skriver:

Jeg ved det ikke, det var bare en tanke. 

Ja de får penge og hjem ligeså snart de kommer til Danmark, men danskere skal kæmpe for det(jeg har stået der) 
Det er der at Danmark viser at vi er søde og gode mod folk der kommer til Danmark, men de er ikke søde mod os. 

Men kan det også  tænkes at det er fordi de er fremmede i et nyt land og så mener staten at de skal have mere hjælp. ??

Men ja det er ikke fair 

Jeg ved at når jeg kommer hjem til Danmark til jul eller 2015, så står jeg uden bolig og staten hjælper mig ikke, fordi jeg ikke er indmeldt i danmark, så jeg ingen adresse har. så jeg skal selv finde et sted, før jeg kan få hjlælp.

Det er simpelthen grotesk!! Ejjj det kan gøre mig så vred det der 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.