Hvad overraskede dig mest som førstegangsmor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2014

Anitta Kristiansen

Det første den kærlighed da han kom ud, der efter hvor stor han var, total chok da de skød 900 gram ved siden af. Hvor ofte der endelig skulle ammes for han var tilfreds og hvor meget han havde brug for at spise. ( Vi måtte gå uden for regler, da mælk ikke kunne mætte overhovedet efter 3 måneder ). Jeg blev overrasket over hvor let han var/er da jeg havde frygtet det værste. At han er god til fantastisk mange ting, men at vi kæmper med at få hans sprog i gang. Jeg tror der kommer noget hele tiden der vil overraske en lidt, og er altid sjovt at lære hvert enkelte barn, for de er alle helt deres egne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2014

FrkZier

lille-fisen skriver:

Bare en lille hyggetråd fra en kommende mor  

Synes det kunne være rigtigt sjovt at høre hvad der overraskede jer mest efter jeres første barn var kommet til verden?

Både det positive og negative og sjove 

Det kom meget bag på mig hvor fint jeg fungerede uden søvn (isaak sov ikke de første 4mdr. havde kolik og var bare en lorte unge, men synes ikke det påvirkede mig synderligt)..

Derudover har det overrasket mig hvor meget fremmede mennesker tror de har lov til at kravle ned i ens barnevogn

Anmeld

25. februar 2014

Mor til Ella

lille-fisen skriver:

Synes det kunne være rigtigt sjovt at høre hvad der overraskede jer mest efter jeres første barn var kommet til verden?

Er virkelig imponeret over hvor længe man kan holde til absolut ingen natte søvn ( 17 mdr )

Kan stadig blive helt klam ved tanken om mælk over ALT, det troede jeg var noget der blev i brysterne og kom ud når baby ammer.

Hvor smertefuldt det er at få amme stop piller

Det absolut værste var den der mor barn kærligheds følelse folk snakker så meget om, den var der bare ikke med det samme. ( det tog ca 3 mdr at finde frem til den ubetingede kærlighed til mit barn)

Havde ikke regnet med at min kærlighed til ellas far blev så meget større af at få barn.

Før jeg selv fik en fødsels reaktion mente jeg at det var svage mennesker der fik sådan en ( jeg blev klogere )

Nu er Ella 2 år og det bedste som førstegangs mor er at vågne af at ens barn om morgnen står og råber "moar moar godmorgen" eller om aftenen når hun siger " elsker dig, kys kys"

Anmeld

25. februar 2014

Victoria2013

lille-fisen skriver:

Tilslutter mig alle dem der skriver noget med amning... det er virkelig hårdt i starten, det overraskede nok mig! Da mælken endelig løb til og brysterne bare var som hårde fodbolde der gjorde ondt og baby suttede hul og av av av... sad og tudede nogle gange i starten!

Og nu er hun ved at være færdig med det med amning og jeg savner det egentlig lidt, for det er også bare så hyggeligt (hvilket egentlig også overrasker mig lidt)

Noget lidt sjovt er det med at "jagte smil" fra den lille... for man kan være nok så træt og lillepigen er bare frisk og trænger til opmærksomhed. Så får man hende til at smile eller grine og så er ens eget velbefindende ligemeget, fordi hun er glad - og at ens datter er glad er jo bare det vigtigste i verden  

Anmeld

25. februar 2014

Troldemommi

Det ansvar man pludselig har og

hvor meget gylp og lort der kan komme ud af sådan et lille menneske 

Monica

Anmeld

25. februar 2014

ModerNatur

Mor til Ella skriver:

Er virkelig imponeret over hvor længe man kan holde til absolut ingen natte søvn ( 17 mdr )

Kan stadig blive helt klam ved tanken om mælk over ALT, det troede jeg var noget der blev i brysterne og kom ud når baby ammer.

Hvor smertefuldt det er at få amme stop piller

Det absolut værste var den der mor barn kærligheds følelse folk snakker så meget om, den var der bare ikke med det samme. ( det tog ca 3 mdr at finde frem til den ubetingede kærlighed til mit barn)

Havde ikke regnet med at min kærlighed til ellas far blev så meget større af at få barn.

Før jeg selv fik en fødsels reaktion mente jeg at det var svage mennesker der fik sådan en ( jeg blev klogere )

Nu er Ella 2 år og det bedste som førstegangs mor er at vågne af at ens barn om morgnen står og råber "moar moar godmorgen" eller om aftenen når hun siger " elsker dig, kys kys"

Åh hvor var det dog rart at se et af de indlæg hvor alt ikk bare er hovedkuls kærlighed fra sekundet efter barnet er kommet ud! TAK!!!

Jeg havde det præcis ligesådan med min den første..
Havde en voldsom fødselsreaktion, for jeg ku simpelthen ikk forstå hvorfor jeg ikk blev overvældet af lykkerus og kæmpekærlighed, men det kom bare senere for mig og min datter ??
Håber alle kommende mødre forstår at det er helt normalt at det lige skal gå op for en hvad man har mellem hænderne..
- det er nemlig ikk så lidt! Det er FANTASTISK

Anmeld

25. februar 2014

Mother-love

Jeg blev meget overrasket over den kærlighed man føler for sit barn. Jeg troede vitterlig jeg vidste hvad kærlighed var før jeg blev mor. Men nej det er så stor en kærlighed at man nogen gange føler den kan være svær at rumme.

Man lære sig selv at kende på en anden måde end før. Når man f.eks har oplevet et sygt barn sammenlagt 6 ud af 8 uger. Med ind og ud ved læge og sygehus. Og man selv er syg oveni.
Hold da op man finder ud af vor meget man kan klare selvom man føler man ikke kan klare mere når man står i det.

Nu har vi været utrolig heldige med at vores datter har sovet igennem fra dag 1. Men når man i de perioder hvor ens barn er sygt ikke har sovet optimalt i en til to uger så lære man sig selv at kende på en anden måde.

Jeg blev meget overrasket over hvor stort det er når ens barn smiler, griner, kravler og kommer med de første ord første gang.
Jeg havde sådan lidt før jeg blev gravid, ja okay slap dog af, men det er virkelig stort. Det er så stort når man begynder og få noget igen af alt det man giver.

Anmeld

25. februar 2014

Bell'star

lille-fisen skriver:

At amning kunne være så problematisk, havde aldrig skænket det en tanke, at det kunne være svært og fyldt med problemer at amme sit barn. Men jeg blev klogere.

Anmeld

25. februar 2014

Lililili

Det kom bag på mig: 

HVOR ondt veer kan gøre

hvor hurtigt man glemmer smerten igen

hvor svært og smertefuldt amning kan være

hvor hurtigt jeg havde lyst til sex efter fødslen, og i det hele taget hvor meget sex, man kan nå trods en lille ;-)

hvor nemt et barn vi har fået (havde ventet det værste)

hvor slemme efterveer er

psykisk at skulle indstille sig ( der sker nogle ting i ens kvindehjerne efter sådan en fødsel, og det at være mor)

hvor hurtigt timerne bare går, tid bliver lidt defust :-)

jamen altså listen er lang. Men det er det fedeste i heleverdenen  at blive forældre. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. februar 2014

Mortil223

Hvor nas det gør at amme av for filan!

og hvor meget jeg ændrede mig, jeg har altid tænkt jeg ikke skulle være en af de der hystader, men nu er jeg da sikker på der findes minimum 1 derude der ryster på hovedet af mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.