Hvad overraskede dig mest som førstegangsmor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
lille-fisen skriver:

Bare en lille hyggetråd fra en kommende mor  

Synes det kunne være rigtigt sjovt at høre hvad der overraskede jer mest efter jeres første barn var kommet til verden?

Både det positive og negative og sjove 

At amning kan være så hårdt. Gik rundt i troen om at man bare sætter barnet til brystet og så går amning i gang af sig selv. Anede ikke noget om amneteknikker, svamp, brystbetændelse, barnet kan ikke tage ordentligt fat osv. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2014

ECOchild.dk

lille-fisen skriver:

Synes det kunne være rigtigt sjovt at høre hvad der overraskede jer mest efter jeres første barn var kommet til verden?

Hej Baby-læsere

Har altid troet at det var svært at passe er barn - altså det med at vide hvornår er det sultent, hvornår det skulle skifter osv og så troede jeg at opdragelsen var det letteste. Det viste sig at være lige omvendt. Det sværeste er at skulle være konsekvent overfor barnet - "når jeg siger nej mener jeg nej!"

Desuden den følelse af at elske det lille barn så højt og dermed angsten for ikke at kunne elske de kommende børn lige så højt.

venlig hilsen 

Lotte

Www.ecochild.dk

basic økologi til baby

Anmeld

25. februar 2014

liten-mamma

lille-fisen skriver:

Blev overrasket over hvor megen kærlighed man egentlig kan rumme og hvor bekymret man kan blive. Jeg har aldrig i mit liv haft så mange bekymringer og kærligheden til min datter er større end noget andet i verden  

En anden ting er, at ens baby virkelig kan være mor syg. De første 4 mdr ville vores datter kun hænge på mig KONSTANT og ville kun sove i mine arme. 

Anmeld

25. februar 2014

Wimmie

lille-fisen skriver:

Det positive: At babyer ikke nødvendigvis skriger hele tiden...og at det var langt mindre hårdt end jeg nogensinde havde troet 
Og naturligvis kærligheden der er så overvældende

Det negative: Alle bekymringerne der følger med at elske nogen så højt 

Anmeld

25. februar 2014

Elbæk

lille-fisen skriver:

At det bånd folk snakker om, mellem mor og barn, virkelig er så stærkt som de siger. Jeg følte at nogen havde revet mit hjerte og sjæl ud, og placeret det i denne lille krop, fyldt med kærlighed. Det var den mest overvældende og fantastiske følelse jeg nogensinde har oplevet. 

Anmeld

25. februar 2014

Lullaby

Hvor ufattelig besværligt det pludselig er at handle. 

Hvor ondt det gjorde at amme. Er du vimmer det gjorde nas i starten.

At efterveer virkelig er EFTERveer. Man regner med at det er overstået men næe nej, du skal lige lide et par dage mere.

Hvor lidt søvn man kan klare sig på.

At man pludselig bliver en løvemor, fra den ene dag til den anden. Der er bare IKKE nogen der skal komme tæt på mit barn!!c

Anmeld

25. februar 2014

twinny

Lullaby skriver:

Hvor ufattelig besværligt det pludselig er at handle. 

Hvor ondt det gjorde at amme. Er du vimmer det gjorde nas i starten.

At efterveer virkelig er EFTERveer. Man regner med at det er overstået men næe nej, du skal lige lide et par dage mere.

Hvor lidt søvn man kan klare sig på.

At man pludselig bliver en løvemor, fra den ene dag til den anden. Der er bare IKKE nogen der skal komme tæt på mit barn!!c

Alle dem hopper jeg med på.  

Også at verden bare ikk er lavet til en kæmpe tvilling barnevogn.  

Og den ubeskrivelige følelse man får til sådan nogle små guldklumper. 

Anmeld

25. februar 2014

modesty

Jeg var forberedt på at det ville bliver tonserhårdt at undvære sin nattesøvn, og det blev det også, og er det stadig her næsten to et halvt år senere - men overrasket var jeg ikke. 

Overrasket blev jeg over den 3. grads bristning jeg fik ved fødslen - det havde jeg ikke regnet med. Det lagde en dæmper på glæden over den første måned med baby, og det er jeg meget ked af, set i bakspejlet.

Til gengæld var jeg også overrasket over hvor lidt ondt det gjorde at føde, og hvor fedt jeg syntes det var. Fantastisk oplevelse!

Jeg var også overrasket over at det slet ikke gjorde ondt at amme, havde hørt fra alle mine veninder at det var meget smertefuldt (det tog dog 5 mdr. før jeg kunne amme min søn uproblematisk, men det er så en anden snak).

Jeg er overrasket over at jeg her, 2 år og 4 måneder efter fødslen, stadig bliver ved med at elske min søn højere og højere for hver dag der går, og synes at det er sjovere og sjovere at være sammen med ham. Man må da nå et loft på et eller andet tidspunkt?! 

Anmeld

25. februar 2014

stjernehimmel

At ALT omkring mor-rollen faldt SÅ naturligt.... undrede mig tit over hvordan jeg kunne vide hvordan og hvornår man gjorde forskellige ting.....

Anmeld

25. februar 2014

Katia Juul Skovgaard

Årh listen er lang

Men den sjoveste er da vi kom hjem og "babyblues" ramte mig, hormonene fløj rundt og jeg vrælede... AF LYKKE

Når manden sad med ham og vi var en lille familie, tud tud... Når manden kyssede mig, tud tud... Hele tiden tud og det var af bare ren lykke

Og så var det lidt sjovt at det gjorde ondt i mine bryster når han græd, behøvede ingen babyalarm- kunne mærke det meget før han sagde noget

Det er det mest fantastiske i hele verden 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.