Hvor længe er jeres børn i børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2014

Pcokate

Da vores søn startede i bh hed dagene 9-15.

men jo ældre han blev jo mere variable blev dage da han visse dage ønskede at være der længere sammen med hans venner, hvilket jo bare var super. Andre dage hentede vi tidligt og havde en ven med hjemme istedet eller at han var hos en ven til og med aftensmad. 

Nu går han i skole og er der typisk fra 8-16(17) da han elsker tiden i sfo'en Vi har stadig kvalitetstid sammen men anerkender at venner fylder mere og mere end de "gamle" 

Selv i weekenderne fiser de jo ud og ind hos hinanden, fantastisk. Det vækker minder fra egen barndom

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2014

MorTil4<3

Rosa-Sofia skriver:

Vores dreng er 3,5 år og er pt i børnehave 8.5 timer om dagen. Det har jeg dårlig samvittighed over, for han var næsten halvandet, inden han kom i dagpleje og han har været vant til mange fridage, da jeg studerer og så har han forholdsvis unge bedsteforældre. Men nu kræver en tilspidset situation på uni altså, at han er i børnehave fra kl 7.30 - 16. Det er længe synes jeg.

min dreng bliver afleveret kl 8:30 og hentes igen kl 15
så det er KUN 5 ½ time om dagen ..
det er jeg glad for jeg kan på den måde, men jeg ved at når først jeg er færdig med uddannelsen bliver det også anderledes, og det må man tage med ..

Anmeld

13. februar 2014

Moma

Drop den dårlige samvittighed.  Hvis din søn trives, så accepter, at sådan er det.

De fleste af os har en presset hverdag, og hvis vi så også går rundt med dårlig samvittighed, så er risikoen for, at vi bukker under med stress større - og det tjener ingen. 

Jeg er på nedsat tid, da vi har en datter med autisme, så vores søn har forholdsvis korte dage. Men jeg er begyndt at hente ham senere, da han de fleste dage ikke vil med hjem, da legekammeraterne ikke er blevet hentet endnu.

Anmeld

13. februar 2014

TrineMine86

Rosa-Sofia skriver:

Vores dreng er 3,5 år og er pt i børnehave 8.5 timer om dagen. Det har jeg dårlig samvittighed over, for han var næsten halvandet, inden han kom i dagpleje og han har været vant til mange fridage, da jeg studerer og så har han forholdsvis unge bedsteforældre. Men nu kræver en tilspidset situation på uni altså, at han er i børnehave fra kl 7.30 - 16. Det er længe synes jeg.

Vores søn går kun i Dp, vi har prioterer at jeg kun har 30 timer (har dog 45 min kørsel hver vej også) 

min mand har fuldtid (butik) 

vores søn er i Dp fra 8.30-15, med 1-2 fridage om ugen.. 

Det er ren luksus og jeg nyder at vi har den mulighed 

Anmeld

13. februar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Rosa-Sofia skriver:

min søn er som regel i børnehave fra 6:30 til 15:30 hver dag da han bor hos sin far der er hjemmehjælper... Hvis min eks så har en dag har tidligere fri, eller når jeg har samvær, så bliver han hentet før...

Anmeld

13. februar 2014

Moster Lagkage

Yurie skriver:

forstår jeg heller ikke. hvis børnene er der til kl.17 hver dag er der jo nok en grund...

Og børnene ved jo ikke hvor længe de har været der.

Jeg tror godt børnene ved hvor længe de har været der. De kender ikke klokken, men de kender rutinerne. Madpakketid, ud på legepladsen, herefter frugt, og når det svinder i antallet af børn, ved de at det er sent. Det er mine erfaringer fra institution.

Anmeld

13. februar 2014

TNBC

Moster Lagkage skriver:

Jeg tror godt børnene ved hvor længe de har været der. De kender ikke klokken, men de kender rutinerne. Madpakketid, ud på legepladsen, herefter frugt, og når det svinder i antallet af børn, ved de at det er sent. Det er mine erfaringer fra institution.

Ja de har de har en fornemmelse af det, men de ved ikke at de er der;; De og de timer og om det er længe eller kort.

Men det bliver jo en rutine for dem.

Anmeld

13. februar 2014

NinaNymannMadsen

Min datter på 4 er o børnehave fra Ca 8 til 14-15 stykker.
Og den.Bette i dagpleje fra 7:30 og så alt efter hvilken.dag det er senest 16:35 og tidligst 14:30

Anmeld

18. februar 2014

Madeleine

Rosa-Sofia skriver:

Hejsa.. Et godt råd jeg har fået på vejen og taget helt ind til mig er at man skal gøre det man mærker er bedst! Så når du mærker at det ikke er ok for din dreng at være så meget i børnehave, skal man prøve om man kan ændre på tingene så han kan være mere hjemme- tiden kommer aldrig igen. Jeg afleverede min dreng fra 09:30 til 12:30 i starten og nu er han over 4 år. Her afleverer jeg ca fra 09:15 til 14:00 ca og nogle gange fredag helt fri. Jeg cykler meget med mine børn og er ude. Bruger tiden sammen med dem og viser hvordan vores liv og værdier er. Ved at bare være sammen og hjælpe hinanden med tingene. Når det er træks og godt- jeg vil være med til at præge mine børn så meget jeg kan. De skal nok nå at komme mange timer i skoletiden og med kammerater. Det vigtigste er at man bare er tro mod sig selv og gør sit for at det skal blive det bedste. Intet er perfekt  men bare man har det godt i sin mave. Man kan kun selv gøre noget ved tingene. Håber det bedste for jer med alt held og lykke. Hilsen mig der også prøver at følge mavefornemmelsen og gøre noget ved det.

Anmeld

18. februar 2014

Madeleine

Madeleine skriver:

Hejsa.. Et godt råd jeg har fået på vejen og taget helt ind til mig er at man skal gøre det man mærker er bedst! Så når du mærker at det ikke er ok for din dreng at være så meget i børnehave, skal man prøve om man kan ændre på tingene så han kan være mere hjemme- tiden kommer aldrig igen. Jeg afleverede min dreng fra 09:30 til 12:30 i starten og nu er han over 4 år. Her afleverer jeg ca fra 09:15 til 14:00 ca og nogle gange fredag helt fri. Jeg cykler meget med mine børn og er ude. Bruger tiden sammen med dem og viser hvordan vores liv og værdier er. Ved at bare være sammen og hjælpe hinanden med tingene. Når det er træks og godt- jeg vil være med til at præge mine børn så meget jeg kan. De skal nok nå at komme mange timer i skoletiden og med kammerater. Det vigtigste er at man bare er tro mod sig selv og gør sit for at det skal blive det bedste. Intet er perfekt  men bare man har det godt i sin mave. Man kan kun selv gøre noget ved tingene. Håber det bedste for jer med alt held og lykke. Hilsen mig der også prøver at følge mavefornemmelsen og gøre noget ved det.

Kan man ikk få det til Fjernstudie:-) evt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.