Hvornår gik dit vand? (førstegangs)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2014

Karina84

Begge mine fødsler er gået i gang ved at vandet gik (2. gang havde jeg dog veer der tog til og var næsten regelmæssige natten op til).

Første gang synes jeg ikke jeg kunne mærke at den "sprang", det løb bare pludselig, og da jeg kom på wc kunne jeg godt fornemme at det var vandet der gik og ikke bare tis..

Anden gang sagde det PLASK! Manden var lige kørt med storebror og jeg ville rejse mig fra sengen for at gå i bad og se om veerne ville gå i sig selv igen. Da jeg rejse mig var det som en ballon der sprang, og ja et kæmpe plask 

Første fødsel var laaaaang og træls, anden fødsel gik der ca.3 timer til hun var ude 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2014

helle85

Frk. Petersen skriver:

Jaa overskriften siger nok lidt sig selv Er bare nysgerrig
Er du en af dem der havde sivende vandafgang? Var det et stort plask? Eller måtte der prikkes hul? (uddyb gerne)
Knus og god dag derude

mit vand gik først da der blev trykket hul på det første gang anden gang gik det da min datter var på vej ud, da fødslen gik så hurtigt at jordmoren næsten ikke kunne nå at finde sine ting (hun troede ikke på at jeg var ved at føde så hurtig)

Anmeld

9. februar 2014

Albertsen92

Det gik spontant, da jeg var 7 cm åben

Anmeld

9. februar 2014

Miss Church

Frk. Petersen skriver:

Jaa overskriften siger nok lidt sig selv Er bare nysgerrig
Er du en af dem der havde sivende vandafgang? Var det et stort plask? Eller måtte der prikkes hul? (uddyb gerne)
Knus og god dag derude

Jeg fik taget vandet da jeg var 38+2. 

Det var sådan en lettende følelse.. Havde det som om jeg tabte 10kg på 1 sekund  Der kom en ordentlig skylle. Stakkels jordemoder

Anmeld

9. februar 2014

Maja88

Mit vand begyndte at sive da jeg var 38+4 kl 9 lørdag morgen..

Fik prikket helt hul søndag kl 12.. kl 23.56 kom hun ved aks

Anmeld

9. februar 2014

A&F

Jeg var 39 uger og havde ingen tegn på at fødslen nærmede sig, skulle bare på toilettet. Så lød der pludselig et plask!! Og så sivede det ellers bare og fødte 4 1/2 time senere 

Anmeld

9. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Begge gange blev der prikket hul på vandet på fødestuen efter flere timers veer

Anmeld

9. februar 2014

Rikke vuholm

Midt vand gik som en ballon, skulle til at sætte mig ned inde i en bybus og så kunne jeg mærke at det kunne jeg ikke og så begyndte det at rende ud af mig lige så stille.  

Ret pinligt i en bybus

Anmeld

9. februar 2014

Annette A

Det var et stort plask første gang, så der var ingen tvivl om hvad det var.

Anmeld

9. februar 2014

Kay

mit vand gik samtidig med den første presse ve kom  

kender intet til plaskets størrelse da jeg lå i et fødekar og kun mærkede et lille blop inden i og jordmoderen sagde at det var vandet der gik  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.