Dine kæledyr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2014

Annette A

isabellasmor skriver:

Vi har en lille cavalier King Charles spaniel/chihuahua blanding, Mille  En hidsig ræd, men så kælen og kærlig overfor os som er hende nær 

Sikke en lille cutie at se på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2014

Annette A

Mirjam123 skriver:

Vi har vores skøre kat Elton

Skøn og charmerende hyggemis at se på.

Anmeld

9. februar 2014

LMX

Humanincubator skriver:

Berner Sennen er min absolutte favorithunderace!

Det er også en skøn race omend ret vagtsom og tiltider dominerende overfor folk de ikke kender.

Vi har haft en del problemer med vores pga selvsamme, men overfor baby'en er han HELT ekseptionel. Rolig og forsigtig.

Vi valgte at neutralisere ham og det har hjulpet rigtig meget. Det og så træning...

Men han er også kun en stor baby, så han skal nok blive fornuftig med år'ne 

Anmeld

9. februar 2014

Annette A

hende-der-du-ved-nok skriver:

her har vi en skøn Cavalier king charles/ Dværgpinscher blanding (Bailey på 9 år).

en skøn killingehanmis på 9 mdr (Mister).

og sidst men ikke mindst en ung kastrat han på snart 3 år, Spock. (ikke et navn jeg har valgt, men ville ikke ændre det, da han reagerede på det). 

Spock er det vi herhjemme kalder kofarvet, og Mister (som jeg desværre ikke lige har fået fundet et billedet på pc'en af) er brunsort.

Bailey er ja, baileyfarvet... eller det var han da han var yngre nu er farven ved at være mere rød med flotte gråsprængninger i ansigtet.

Hvor er de søde og skønt at se de hygger sig sammen.

Anmeld

9. februar 2014

Annette A

LMX skriver:

Det er egentlig ikke så galt. Vi fodrer med Kingsmoor Pure som er et korn og glutenfrit foder. Han spiser ca 500g om dagen og en sæk med 12kg koster 375kr på tilbud.

Ok, så er det da ikke helt uoverskueligt. Kræver han så meget aktivering og hvordan er han at arbejde med sådan lydighedsmæssigt mv.? Bare lidt nysgerrig, kender ikke så meget til racen. Min schæferhund leger med en halv schæfer/berner sennen og den er også pæn stor med et dejligt sind. 

Anmeld

9. februar 2014

Annette A

lineog4 skriver:

Vi har kat. En huskat som jeg ikke lige har billeder af og som holder sig for sig selv og hos mig. Og så har vi en burmeser der er alle vegne hele tiden - får lidt spat af den en gang imellem, men den er Dinas bedste ven  alt er tilgivet 

Ja burmeseren er ganske speciel. Min mor har haft to, en er død af alderdom og ja de taler meget og elsker kontakt. Elsker farven på jeres kat, hun er da bare super smuk.

Anmeld

9. februar 2014

LMX

Annette A skriver:

Ok, så er det da ikke helt uoverskueligt. Kræver han så meget aktivering og hvordan er han at arbejde med sådan lydighedsmæssigt mv.? Bare lidt nysgerrig, kender ikke så meget til racen. Min schæferhund leger med en halv schæfer/berner sennen og den er også pæn stor med et dejligt sind. 

Nej racen er ikke kendt for at kræve en masse ift gåture og aktivering. Så den passer meget godt ind i en familie hvor andre ting fylder. Man behøver ikke gå lange ture med dem for det bryder de sig egentlig ikke super meget om.

Vores har hele haven at tumle sig på og så går vi tur 1 gang om dagen for at han lige får "læst avisen" som vi siger. Nye indtryk osv.

Men lidt hjernegymnastik har alle hunde godt af. Berneren elsker f.eks at gå spor.

Man skal bare være opmærksom på det vagtsomme sind. Jeg kan godt synes det er et problem at han er knurrende overfor folk han ikke kender. Han vil meget gerne bestemme hvem der må være her og hvem der ikke må.. Det er træls. Men så må jeg jo lukke ham for sig selv når vi venter fremmede 

Anmeld

9. februar 2014

Orkide86

Annette A skriver:

Skøn og charmerende hyggemis at se på.

Ja han er skøn :-)

Anmeld

9. februar 2014

Loan

Annette A skriver:

Dine billeder af kattene er altså helt fantastiske.  Specielt Garfield og ja det kunne jo være den ægte Garfield. Hvor er han altså flot. Og navnene til jeres katte er bare superflotte.

Det med hønsene er da også sjovt kunne jeg forestille mig. Og dejligt med friske æg.

Jeg takker mange gange, det er dog en fotograf som har taget Garfields billede  

Og ja fjerkræene er en dejlig tidsfordriv, der både giver friske æg, nystartede kyllinger og høns til suppe  

Og ænderne der slagter vi op til jul hvert år og tjener lidt til julegaverne på den måde  

Og så er jeg af den overbevisning at det er utrolig sundt for børn at lære hvordan man skal omgåes med dyr og behandle dem  

Hans dagplejemor har os planlagt en tur herud med ungerne så de os kan se dem, og jeg skal tage billeder fra æg til kyllinger som hun os kan få, samme med ænderne så det jo lidt spændende.. 

Anmeld

9. februar 2014

Annette A

Loan skriver:

Jeg takker mange gange, det er dog en fotograf som har taget Garfields billede  

Og ja fjerkræene er en dejlig tidsfordriv, der både giver friske æg, nystartede kyllinger og høns til suppe  

Og ænderne der slagter vi op til jul hvert år og tjener lidt til julegaverne på den måde  

Og så er jeg af den overbevisning at det er utrolig sundt for børn at lære hvordan man skal omgåes med dyr og behandle dem  

Hans dagplejemor har os planlagt en tur herud med ungerne så de os kan se dem, og jeg skal tage billeder fra æg til kyllinger som hun os kan få, samme med ænderne så det jo lidt spændende.. 

Det var da bare en super god ide med dagplejemoren og ja det er så lækkert at kunne lade sine børn vokse op med dyr. Det er sundt på mange måder og de har så meget glæde af hinanden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.