Aabye skriver:
Tak.. Jeg mener jo selv at jeg har nogenlunde styr på hvad sådan en hund kræver.. Min egen er jeg da sluppet helt godt afsted med..
Der er desværre rigtig mange der køber Huskyer på grund af deres udseende.. Og bevares, det er da en flot hund.. Men det er ikke en mops..
Jeg elsker f.eks at racen er så stædig, og at den er så egenrådig. Det passer mig perfekt.. Tror ikke jeg ville kunne arbejde med en hund der var alt for pleasende.. Manden og jeg har ellers snakket om at vi skulle have en pudel hund.. Tror bare ikke det er en hund for os.
Jamen det har du bare helt ret i. Da jeg var yngre red jeg meget på rideskole og der var en hest der var rigtig "strid" syntes de fleste. Men jeg elskede hendes sære, egenrådige personlighed og det tog mig et halvt års tid at forstå hende men derefter var hun bare den perfekte hest for mig. Ja hun bukkede og smed mig af men da jeg psykisk fik taget på hende faldt hun til ro og var bare så skøn men stadig en ilter dame.
Så hvis man er til det eller noget andet er det da det man skal og det er jo den rigtige måde du tackler det på. At finde en hund der passer til dig og nej så er en puddel nok ikke den rigtige løsning.
Herhjemme er vi udelukkende til schæfere og cocker spanieler da de passer til os hvad angår deres aktivitetesniveau og deres mentale indstilling. så ville aldrig selv anskaffe en anden race end dem da det aldrig ville gå og det skal man undersøge grundigt først.
Synes det er dejligt du er så bevidst i dit valg af hund. Det er så trist når folk skiller sig af med deres hund fordi det ikke lige var det de troede.
Anmeld