Dine kæledyr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2014

Annette A

LMX skriver:

Nej racen er ikke kendt for at kræve en masse ift gåture og aktivering. Så den passer meget godt ind i en familie hvor andre ting fylder. Man behøver ikke gå lange ture med dem for det bryder de sig egentlig ikke super meget om.

Vores har hele haven at tumle sig på og så går vi tur 1 gang om dagen for at han lige får "læst avisen" som vi siger. Nye indtryk osv.

Men lidt hjernegymnastik har alle hunde godt af. Berneren elsker f.eks at gå spor.

Man skal bare være opmærksom på det vagtsomme sind. Jeg kan godt synes det er et problem at han er knurrende overfor folk han ikke kender. Han vil meget gerne bestemme hvem der må være her og hvem der ikke må.. Det er træls. Men så må jeg jo lukke ham for sig selv når vi venter fremmede 

Ok forestillede mig også at de nok ikke var så krævende aktiveringsmæssigt men at de er så vagtsomme er jeg da lidt overaskket over.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2014

lineog4

Annette A skriver:

Ja burmeseren er ganske speciel. Min mor har haft to, en er død af alderdom og ja de taler meget og elsker kontakt. Elsker farven på jeres kat, hun er da bare super smuk.

Hun er skøn, men fylder næsten som et barn  

Elsker også farven, ville have haft en brun (sort) men er glad for nu det var en chokolade vi kunne få.... 

Anmeld

9. februar 2014

hende-der-du-ved-nok

Annette A skriver:

Hvor er de søde og skønt at se de hygger sig sammen.

ja de hyggede sig meget sammen i den gamle lejlighed... men nu hvor vi efter vi er flyttet, er Bailey mere en glad for at Mister er kommet til så han kan få lov at få en smule fred...

Mister og Spock er også pænt gode venner men en gang imellem kan legene godt blive lige en tand for voldsomme fordi Spock ikke rigtigt ved hvad det betyder at være kat... og selvfølgelig også fordi Mister ikke er kastreret endnu (men det kommer snart) så er Spock jo også en del påvirket af Misters hormoner...

Anmeld

9. februar 2014

Clisolka

Jeg har 2 damer herhjemme

Den røde er en norsk skovkat, Tulle. Den sorte er en alm. huskat, Nala

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

9. februar 2014

Aabye

Annette A skriver:

Hold da op ja det er da en hund der kræver en meget egnet ejer der forstår den til fulde. Det lyder det til gengæld som om du gør. Jeg vil klart indrømme jeg ville komme til kort.

Selv vores schæfer er da lidt af en sej dame at danse med nogen gange, men nej det ville jeg bestemt ikke føle mig hundekompetent nok til. Det er jo det der er vigtigt når man anskaffer hund at vælge en race der passer til ens temperament og ikke pga udseende. Men din hund er sikkert skøn når den bare bliver behandlet på den måde den skal, det er jeg ikke i tvivl om.

Tak fordi du ville give det grundige svar, så nu forstår jeg lidt bedre hvorfor det er en lidt speciel hunderace der kræver den helt rette ejer.  

Tak.. Jeg mener jo selv at jeg har nogenlunde styr på hvad sådan en hund kræver..  Min egen er jeg da sluppet helt godt afsted med.. 

Der er desværre rigtig mange der køber Huskyer på grund af deres udseende.. Og bevares, det er da en flot hund.. Men det er ikke en mops.. 

Jeg elsker f.eks at racen er så stædig, og at den er så egenrådig. Det passer mig perfekt.. Tror ikke jeg ville kunne arbejde med en hund der var alt for pleasende.. Manden og jeg har ellers snakket om at vi skulle have en pudel hund.. Tror bare ikke det er en hund for os. 

Anmeld

9. februar 2014

Annette A

lineog4 skriver:

Hun er skøn, men fylder næsten som et barn  

Elsker også farven, ville have haft en brun (sort) men er glad for nu det var en chokolade vi kunne få.... 

Ja det er et lille ekstra barn. Min mor har også en siameser, den er ligesådan og bliver meget jaloux hvis man taler med andre dyr. Den sætter sig gerne oven på den anden kat for at få den til at flytte sig så han kan få opmærksomheden. Så man skal bruge lidt ekstra tid på lige de racer.

Men ja chokoladefarven er smuk.

Anmeld

9. februar 2014

Annette A

hende-der-du-ved-nok skriver:

ja de hyggede sig meget sammen i den gamle lejlighed... men nu hvor vi efter vi er flyttet, er Bailey mere en glad for at Mister er kommet til så han kan få lov at få en smule fred...

Mister og Spock er også pænt gode venner men en gang imellem kan legene godt blive lige en tand for voldsomme fordi Spock ikke rigtigt ved hvad det betyder at være kat... og selvfølgelig også fordi Mister ikke er kastreret endnu (men det kommer snart) så er Spock jo også en del påvirket af Misters hormoner...

Ok ja. Det er lidt nemmere når de bliver neutraliseret. Men ja katte og hunde kan ofte lege godt sammen. Vi har også haft en schæfer og en kat sammen for flere år siden og de legede hver dag. Det var rigtig sødt.

Anmeld

9. februar 2014

Annette A

Aabye skriver:

Tak.. Jeg mener jo selv at jeg har nogenlunde styr på hvad sådan en hund kræver..  Min egen er jeg da sluppet helt godt afsted med.. 

Der er desværre rigtig mange der køber Huskyer på grund af deres udseende.. Og bevares, det er da en flot hund.. Men det er ikke en mops.. 

Jeg elsker f.eks at racen er så stædig, og at den er så egenrådig. Det passer mig perfekt.. Tror ikke jeg ville kunne arbejde med en hund der var alt for pleasende.. Manden og jeg har ellers snakket om at vi skulle have en pudel hund.. Tror bare ikke det er en hund for os. 

Jamen det har du bare helt ret i. Da jeg var yngre red jeg meget på rideskole og der var en hest der var rigtig "strid" syntes de fleste. Men jeg elskede hendes sære, egenrådige personlighed og det tog mig et halvt års tid at forstå hende men derefter var hun bare den perfekte hest for mig. Ja hun bukkede og smed mig af men da jeg psykisk fik taget på hende faldt hun til ro og var bare så skøn men stadig en ilter dame.

Så hvis man er til det eller noget andet er det da det man skal og det er jo den rigtige måde du tackler det på. At finde en hund der passer til dig og nej så er en puddel nok ikke den rigtige løsning.

Herhjemme er vi udelukkende til schæfere og cocker spanieler da de passer til os hvad angår deres aktivitetesniveau og deres mentale indstilling. så ville aldrig selv anskaffe en anden race end dem da det aldrig ville gå og det skal man undersøge grundigt først.

Synes det er dejligt du er så bevidst i dit valg af hund. Det er så trist når folk skiller sig af med deres hund fordi det ikke lige var det de troede.

Anmeld

9. februar 2014

Annette A

Babymor1013 skriver:

Jeg har 2 damer herhjemme

Den røde er en norsk skovkat, Tulle. Den sorte er en alm. huskat, Nala

Fine misser

Anmeld

9. februar 2014

MissTas

Vi har denne lækre Chihuahua, Bailey, som nu er 4 år gammel og vejer 1900g

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.