Det har ikke ændret noget for mig, og jeg har ikke fået nogen større åbenbaring omkring meningen med livet eller fået mere ro, men jeg var nu også ganske godt tilfreds med mit liv, før jeg fik barn
.
Jeg har en veninde, der har kæmpet med depressioner, og hun fik at vide af hendes første jordemoder, at hun var næsten 100% sikker på, at hun ville få en fødselsdepression pga. dette, så jordemoderen mente i hvert fald ikke, at hun ville blive mere lykkelig.
Jeg tror måske derimod, at man kan blive mere ulykkelig/nedtrykt, hvis man ikke får børn, hvis det er et stort ønske, man har, og det bare ikke vil lykkes. Min mands grandfætter har en kone, der gik helt ned, fordi de ikke kunne få babyprojektet til at lykkes, og det gik faktisk så "galt" for hende, at hendes mand i en periode ikke måtte se sin tvillingebror, fordi han ventede barn med sin kone. Heldigvis lykkedes det for dem efter en del års prøven, men det var en ret hård tid for dem og resten af familien, da hun afskar sig fra alt, hvis der kunne være et barn til stede eller, der blev nævnt ordet børn. Hun har forladt mange familiefester pga. dette.
Anmeld