DEBAT: Er man gladere, efter man har fået børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2014

B&J

ja det er jeg men det er ikke pga af Daniel, det er pga der er sket 100% mere i mit liv med mig selv og job og jeg hviler 100% mere i mig selv ind før i tiden.

men intet har noget med daniel at gøre

jeg elsker bare han er der hver dag og kys og kram og kærlighden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2014

Miss Church

Anonym skriver:

Hej med jer,

Jeg sidder i mit stille sind og er lidt nedtrykt i aften. Det har jeg været i nogle dage egentlig. Jeg tror, det har noget med skole/arbejdsstress at gøre. Jeg kan pludselig ikke se meningen med noget.

Og så kom jeg til at tænke. Hvis jeg nu havde børn, ville jeg så have en større ro i min krop?

Jeg forestiller mig, at man kan se en mening med livet, når man har børn.
Jeg forestiller mig også, at man er mere tilfreds. Altså, jeg siger ikke, at man skal gå og juble hele tiden. Men jeg forestiller mig, at man kan tage den værste 'nedtrykthed' væk, ved at kigge sit barn i øjnene og smile indeni.

Giv en stemme og meget gerne en kommentar. Jeg vil rigtig gerne vide det. Vi starter BP denne måned

Jeg vil sige det er en anden lykke nu, efter jeg har fået børn.. Der er så også mange andre nye bekymringer.

Jeg tror altid jeg har været et meget glad menneske Jeg er hvert fald meget glad for mine børn og mit liv. Men var også meget glad før…

Tror det er den samme "mængde" glæde, men på en anden måde Haha det er faktisk rigtig svært at svare på  

Anmeld

6. februar 2014

Annette A

Absolut. Da jeg fik min første søn for 11 år siden manglede jeg retning og motivation i mit liv. Selvfølgelig er det ikke grund nok i sig selv til at få barn, men for mig vendte alting der. Der er kommet to mere til de seneste par år og jeg er slet ikke i tvivl om hvor stort et privelegium de er. Det giver bare tilværelsen et helt andet lys og selvom forældreskabet da også har udfordringer, så blegner det set i forhold til den store værdi det har. Så jo jeg er sikker på at børnene har givet mig en glæde i livet som intet andet kunne have gjort.

Anmeld

6. februar 2014

RosSofi

Jeg elsker min søn og elsker, at han har givet et helt andet perspektiv på tilværelsen og elsker at han er så kærlig og dejlig. Men i det store hele, så synes jeg mit liv var meget nemmere som barnløs (det kan godt være at det er ord fra en stresset specialeskrivende mor,) men sådan føles det. MEN hov det handlede om glæde ikke om hvad der var nemmest.

Anmeld

6. februar 2014

Loa

Jeg har stemt det samme.

Selvfølgelig er jeg glad på en anden måde nu, da kærlighed til ens barn bare er noget helt ubeskriveligt.
Men jeg var da også glad før vi fik hende. Glad for min mand, glad for vi kunne tage på ego rejser, have ego tid, sove længe i weekenden, og sove hele natten i hverdagene

Men det er så blevet byttet til en ny kærlighed. Men med den kærlighed kommer der også en bunke bekymringer, om ALT der nu kan ske, og ALT man skal tage stilling til. Det er bestemt ikke lidt.

Men jeg ville ALDRIG få et barn,for at slippe for nedtrykthed. Det er helt sikkert noget der skal løses inden du får et barn.

Anmeld

6. februar 2014

SjeBets

synes også det er en stor ting at ligge på en ufødt barn, at skal tage ens nedtryghed, det vil jeg også mene at man skal få gjort noget ved før, at man begynder at få børn.

Anmeld

6. februar 2014

Laulund87

Ja jeg er blevet gladere

Ved ikke helt hvorfor, men det har givet mig mere selvtillid og troen på at jeg træffer de rigtige valg osv. Det er en rar følelse.

Anmeld

6. februar 2014

liten-mamma

Anonym skriver:

Hej med jer,

Jeg sidder i mit stille sind og er lidt nedtrykt i aften. Det har jeg været i nogle dage egentlig. Jeg tror, det har noget med skole/arbejdsstress at gøre. Jeg kan pludselig ikke se meningen med noget.

Og så kom jeg til at tænke. Hvis jeg nu havde børn, ville jeg så have en større ro i min krop?

Jeg forestiller mig også, at man er mere tilfreds. Altså, jeg siger ikke, at man skal gå og juble hele tiden. Men jeg forestiller mig, at man kan tage den værste 'nedtrykthed' væk, ved at kigge sit barn i øjnene og smile indeni.

Giv en stemme og meget gerne en kommentar. Jeg vil rigtig gerne vide det. Vi starter BP denne måned

Jeg er uden tvivl blevet gladere efter jeg har fået barn og jeg har fundet en indre ro. 

Min datter fylder mit liv med glæde hver evig eneste dag. Hvis jeg har en dårlig dag, kan jeg ALTID bare kigge på min datter og så bliver jeg helt varm inden i. 

Jeg var også glad inden jeg fik barn. Der var der jo alt muligt andet der gjorde mig glad. Uden tvivl, så savner jeg da også mit liv inden jeg blev mor - savner friheden. 

Efter jeg er blevet mor har jeg dog fået ro, styr på mit liv og min fremtid og det gør mig SÅ glad! 

Anmeld

6. februar 2014

modesty

Hej med jer,

Der er jo lavet store undersøgelser der tydeligt viser at man ikke bliver gladere af at få børn - til gengæld følger der en masse parforholdsknas og bekymringer med.  Når det så er sagt, så har jeg aldrig haft så mange grin og så meget lykke og kærlighed i mit som efter jeg er blevet mor. Men bliver man, som grund-person, i sit parforhold, i sin karriere o.s.v. gladere? Nej. Tværtimod, vil jeg sige, det skaber en masse stress at man ikke længere har tid til sin mand og sit arbejde, det sociale liv o.s.v. Det skole- og arbejdsstress du snakker om, ville feks være væsentligt større hvis du også havde et barn at tage dig af. MEN det bliver bedre som barnet vokser og den glæde som barnet bringer til ens liv, opvejer de andre ting. Så der er ikke rigtigt noget endeligt facit.

Jeg vil dog sige at de psykologiske problemer, og parforholdsproblemer, man har før et barn, oftest bliver større og værre når man får børn fordi der er så lidt overskud i den første tid. At få børn fordi man tror at det kan gøre én glad, er efter min mening en kolossal fejltagelse. Med de forestillinger du har, lyder det umiddelbart som om du godt kunne gå hen og blive voldsomt skuffet.

Anmeld

6. februar 2014

ano14316

Anonym skriver:

Hej med jer,

Jeg tror ikke man er gladere, men jeg tror man bliver lidt sejere..

Man er nogen gange bare nød til at gøre noget man slet ikke gider, og endda være glad og smilende imens man gør det..

Livet er nok blevet lidt mere meningsfyldt, der er altid noget at stå op til som giver mening.

Og så er jeg blevet mere TRÆT hehe..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.