Hej med jer,
Jeg sidder i mit stille sind og er lidt nedtrykt i aften. Det har jeg været i nogle dage egentlig. Jeg tror, det har noget med skole/arbejdsstress at gøre. Jeg kan pludselig ikke se meningen med noget.
Og så kom jeg til at tænke. Hvis jeg nu havde børn, ville jeg så have en større ro i min krop?
Jeg forestiller mig, at man kan se en mening med livet, når man har børn.
Jeg forestiller mig også, at man er mere tilfreds. Altså, jeg siger ikke, at man skal gå og juble hele tiden. Men jeg forestiller mig, at man kan tage den værste 'nedtrykthed' væk, ved at kigge sit barn i øjnene og smile indeni.
Giv en stemme og meget gerne en kommentar. Jeg vil rigtig gerne vide det. Vi starter BP denne måned 
Der er jo lavet store undersøgelser der tydeligt viser at man ikke bliver gladere af at få børn - til gengæld følger der en masse parforholdsknas og bekymringer med.
Når det så er sagt, så har jeg aldrig haft så mange grin og så meget lykke og kærlighed i mit som efter jeg er blevet mor. Men bliver man, som grund-person, i sit parforhold, i sin karriere o.s.v. gladere? Nej. Tværtimod, vil jeg sige, det skaber en masse stress at man ikke længere har tid til sin mand og sit arbejde, det sociale liv o.s.v. Det skole- og arbejdsstress du snakker om, ville feks være væsentligt større hvis du også havde et barn at tage dig af. MEN det bliver bedre som barnet vokser og den glæde som barnet bringer til ens liv, opvejer de andre ting. Så der er ikke rigtigt noget endeligt facit.
Jeg vil dog sige at de psykologiske problemer, og parforholdsproblemer, man har før et barn, oftest bliver større og værre når man får børn fordi der er så lidt overskud i den første tid. At få børn fordi man tror at det kan gøre én glad, er efter min mening en kolossal fejltagelse. Med de forestillinger du har, lyder det umiddelbart som om du godt kunne gå hen og blive voldsomt skuffet.
Anmeld