jeg tænker at hvis du føler at A er så frygtelig så er det fordi hun mangler grænser i stor grad, hvilket desværre kan ske hvis hun er den sidste og den lille. Men så må du sætte grænserne når hun er hos jer, det gør jeg med de børn der kommer i vores hjem, mit hjem mine regler, og da jeg mødte min mand, havde hans børn ingen grænser og jeg synes at deres opførelse var frygtelig og højlydt og så videre, i dag har de grænser og de er helt nede på jorden igen.
Puha håber aldrig nogen har omtalt mine børn på den måde du omtaler A. Det lyder ikke som et kompetent børnesyn.
Ang svigermor, så har jeg selv en svigermor der overtræder mine grænser lige pt, hun er meget anmassene og insistere på at vil have min datter med hjem, og hun er altså kun 8 uger, men jeg siger fra, siger det mener jeg hun er for lille til lige nu, men der vil komme masser af tid, og selvfølgelig skal hun nyde hendes farmor, men ikke nu. Pg hun er også typen der går med hende når hun er lidt ked af det, og vil sidde med hende hele tiden, og i mit moderhjerte irritere det mig, men mest fordi JEG vil sidde med min pige, men på den anden side, så gør min svigermor det jo kun fordi hun elsker vores datter, og vil gerne aflaste mig, og hvis jeg ikke siger fra, hvor kan hun så vide fra at jeg ikke har brug for den aflastning eller i hvert fald at jeg ikke ønsker den.
Det er oftere nemmere med ens egne forældre fordi dem føler man at man nemmere kan sige fra over for. Men snak med hende. Om hun tog i byen lige efter at have født den sidste er vel så vidt udvedkommende og den første er altid det meste specielle fordi alt er så nyt, men når man har fået flere, jeg siger ikke det bliver rutine, men man har prøvet det før, så man kender det og følelserne
Anmeld