2 uger gammel baby vil KUN sove i arm!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2014

Sitrani

asff skriver:

Min lille datter fra d 14.1 er den seneste uge, blevet mere og mere mor-syg. Hun vil KUN sove i mine arme - om aftnen kan farens arme dog også bruges, men så snart vi lægger hende fra os, vågner hun. Det er selvfølgelig helt okay at hun skal have tryghed - men jeg er tyndslidt! Jeg får ca 3 timers søvn i døgnet. Vi har prøvet med at lægge en af mine bluser ned i liften, at vugge den, at synge, at være stille, at give sutten, regulere temperatur osv... Den seneste uge, har jeg ligget på sofaen med hende i armene, for liften og vuggen er åbenbart skabt af fanden! Jeg savner mit soveværelse Og er efterhånden ved at hallucinere af træthed.. Hvordan får jeg den lille dame til at sove selv? 

Hvorfor sover du ikke med hende indeni jeres seng???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2014

Sitrani

asff skriver:

Ja det er det sikkert.. Men er det også normalt at hun kun er rolig når hun er ved mig? Altså KONSTANT? 

Hvis du tænker over det kan det ikke være mere naturligt, hun har jo ligget inden i dig i 9 mdr 

Anmeld

31. januar 2014

Jibbe

Ja ind i sengen med baby og ud med dig. Vi fik af vide på barselsgangen at de anbefalinger der bliver givet er fordi der er større risiko for vuggedød - hvis du er ryger, overvægtig eller påvirket af alkohol. Hvis man ikke er en af ovenstående og man ved man ikke sover så tungt man ikke mærker at man triller oveni barnet så sov sammen med det. Det er jo instinktivt at de vil ligge oven på dig. Og mange undersøgelser viser at det er direkte skadeligt at lade sit barn græde sig i søvn. De har væsentlig højere indhold af stresshormoner i kroppen, og så små børn er IKKE i stand til at manipulere dig - de græder fordi de har et basalt behov - og ikke fordi de vil snøre dig.
Og ja så må manden på sofaen i en periode

Anmeld

31. januar 2014

Jibbe

Jibbe skriver:

Ja ind i sengen med baby og ud med dig. Vi fik af vide på barselsgangen at de anbefalinger der bliver givet er fordi der er større risiko for vuggedød - hvis du er ryger, overvægtig eller påvirket af alkohol. Hvis man ikke er en af ovenstående og man ved man ikke sover så tungt man ikke mærker at man triller oveni barnet så sov sammen med det. Det er jo instinktivt at de vil ligge oven på dig. Og mange undersøgelser viser at det er direkte skadeligt at lade sit barn græde sig i søvn. De har væsentlig højere indhold af stresshormoner i kroppen, og så små børn er IKKE i stand til at manipulere dig - de græder fordi de har et basalt behov - og ikke fordi de vil snøre dig.
Og ja så må manden på sofaen i en periode

Og der skulle ikke stå ud med dig - men med manden

Anmeld

31. januar 2014

Milas14

Min yngste dreng sov på mig de første 3-4 mdr..

Anmeld

31. januar 2014

ano14316

asff skriver:

Min lille datter fra d 14.1 er den seneste uge, blevet mere og mere mor-syg. Hun vil KUN sove i mine arme - om aftnen kan farens arme dog også bruges, men så snart vi lægger hende fra os, vågner hun. Det er selvfølgelig helt okay at hun skal have tryghed - men jeg er tyndslidt! Jeg får ca 3 timers søvn i døgnet. Vi har prøvet med at lægge en af mine bluser ned i liften, at vugge den, at synge, at være stille, at give sutten, regulere temperatur osv... Den seneste uge, har jeg ligget på sofaen med hende i armene, for liften og vuggen er åbenbart skabt af fanden! Jeg savner mit soveværelse Og er efterhånden ved at hallucinere af træthed.. Hvordan får jeg den lille dame til at sove selv? 

Velkommen til verdenen som mor Hehe.. ej som andre skriver så skal i have det til at fungere at sove sammen... Så du også får sovet..
Hvad med at sætte liften i sengen og ligge med armen oppe i liften...?
Jeg sov en del med Magnus liggende på maven, det er selvfølgelig ikke lige sp effektiv søvn, men det går...

Og når far kommer hjem, skal du sove, så må får tage baby indtil det er spise tid...

I nat kom Magnus ind i vores seng og synes intet der var i vejen med at ligge oven på mig som en lille baby selvom han er 2 år og jeg er gravid Hehe..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.