Anonym skriver:
Ikke helt det sammen, men skriver det nu alligevel.
Min mor er en flok på 4 biologiske søskende og 2 halv søskende (samme far, men ikke mor). Min biologiske mormor og morfar gik fra hinanden længe før jeg blev født, da min mor stadigvæk var barn. Nu ved jeg ikke 100% hvordan hendes barndom har været med hendes nye papmor, her kommer det ud fra pap barnebarnets synspunkt.
Da min bror og jeg var mindre blev vi behandlet som børnebørn hos min morfar og hans kone også selv om afstanden var stor (Jylland og Sjælland), vi var på ferie derover mm.
Men da min moster (min mor halv søster) så får sit første barn som er min pap mormors biologiske barnebarn går det ned af bakke. Der bliver gjort så stort forskel på os pap børnebørn og hendes biologiske barnebarn, jeg har været ca. 15-16 år på det tidspunkt, og kan pludselig ikke forstå forskellen for hun har jo været en del af mit liv altid, så selvom jeg er så stor så såre det mig faktisk, nok også fordi den pludselig kommer ud af det blå og jeg er så stor når det sker. Min moster har i dag to børn, jeg elsker dem meget højt. Men må indrømme det til tider har været hårdt at se på forskellen mellem os børnebørn (på min morfars side) og min pap mormors biologiske børnebørn.
Skal lige siges at der er stor alders forskel på min morfar og pap mormor, 18 år ca., så hun er meget ung i forhold til ham. Jeg tror egentlig ikke hun gør det helt bevidst, for når der har været ting med sygdom og operation for mit vedkommende, har hun lyttet og spurgt ind til det og været interesseret. Da jeg gik ned med depression og stress følte jeg hun forstod mig bedre end min moster.
Er i dag 28, og manden og jeg prøver at blive gravide, så tanken om det kun bliver min morfars biologiske oldebarn og hendes pap oldebarn kan godt skramme mig lidt. For vil være ked af hvis mine børn skal opleve den samme forskel som jeg selv har gjort.
Jeg selv er i dag helt afklaret med det, da det har været sådan i mange år og ved det ikke ændre sig. Jeg har fået den kærlighed jeg skulle have i mine biologiske farmor og farfar som jeg kunne ønske, de er desværre døde og vil ikke opleve deres oldebørn 
Sorry det blev så langt 
Frygteligt at genetik kan betyde så meget når det er børnebørn der tales om