Nysgerrig mht kræsne børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2014

lycly

Sandratoft skriver:

Til jer der har kræsne børn, kunne jeg godt tænke mig at høre om i kører efter "i kan spise hvad der bliver sat på bordet, ellers må i gå sultne i seng" eller om der bliver tilbudt noget andet mad? Bliver fredagsslik og andet hygge inddraget hvis de ikke spiser aftensmaden?

Hvorfor/hvorfor ikke?

Er blot nysgerrig, og er ikke ude efter at dømme nogen

Her må man under aftensmaden spise det der bliver serveret eller også må man få en rugbrødsmad senere. Der bliver ikke serveret andet når vi andre spiser, og hun bliver aldrig tilbudt andet "spændende" mad, kun en kedelig rugbrødsmad. Eller havregrød

Når hun bliver større og får fredagsslik så bliver den inddraget hvis ikke hun spiser aftensmad. Hun skal som minimum spise rugbrød i stedet for så.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Mine børn er også rimelig kræsne.

Vi har haft god effekt af at de har været med til at lave maden, og kan se hvad der kommer i, og selv være med til at bestemme. For eksempel kan de ikke lide salat, men hvis de selv får lov at bestemme hvad der skal i den, så spiser de det faktisk.

Får vi noget de ikke vil have, har vi den regel at de må smøre en rugbrødsmad i stedet. Der bliver ikke lavet specielt mad til dem, men vi forsøger at ændre de retter vi får så børnene også kan lide det. Men de skal ikke gå sultne i seng. 

Anmeld

21. januar 2014

Carina:-)

Chris86 skriver:

Ej men seriøst!
Nu er det ikke et stykke slik hen på eftermiddagen! Det er FREDAGSSLIK om aftenen! DERFOR skal der spises ordentligt mad inden, da hun jo ellers kommer i seng med maven fuld af slik og ingen ORDENTLIG mad...

Ja seriøst.

Så synes jeg ikke du er rimelig i din opfattelse af din datter.

Du går udfra at et lille barn er beregnende og tænker logisk.

Men dit barn ,dit valg.

Synes det er dobbeltmoralsk at det er ok med et stykke slik til dig om eftermiddagen,uden mad først -men din datter skal spise før hendes fredagsslik.

Deltager man i en debat må man regne med at ikke alle er enig i ens synspunkter 

Anmeld

21. januar 2014

Chris86

Ja seriøst.

Så synes jeg ikke du er rimelig i din opfattelse af din datter.

Du går udfra at et lille barn er beregnende og tænker logisk.

Men dit barn ,dit valg.

Synes det er dobbeltmoralsk at det er ok med et stykke slik til dig om eftermiddagen,uden mad først -men din datter skal spise før hendes fredagsslik.

Deltager man i en debat må man regne med at ikke alle er enig i ens synspunkter 

OG jeg synes du er en smugle unfair i dit dømmeri, når du nu ikke kender os og overhovedet ikke læser det jeg skriver!

Har absolut hellere ikke lyst til at diskutere med dig yderligere, men det er en smugle svært når du dømmer som du gør!

OG vores datter får skam også slik osv. SELVOM hun ik har spist rugbrød først... det er slet ikke det der er pointen.. pointen er at man ik skal spise sig mæt i slik (som i en mindre pose fredagssnolder OG IKKE et sølle stykke), når man ik har spist aftensmad...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.