Nysgerrig mht kræsne børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2014

Chris86

Og så melder jeg mig vist ud af diskutionen, for synes skisme at folk læser mere end hvad jeg rent faktisk skriver!

EN gang er hun nægtet slik pga. Hun bevist ville springe aftensmaden over.

Vi får IKKE slik hver dag eller hver weekend for den sags skyld.

Hun får ALTID tilbud andet, hvis hun ikke har lyst/kan li det vi skal ha.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2014

Carina:-)

Chris86 skriver:

Tror nu alligevel jeg kender min datter bedst! Og tvinger hende ikke til at spise hvis ikke hun vil.. Men jeg ved skisme godt når hun ikke vil spise, fordi hun bare vil igang med hendes slik!
Hun er et par gange kommet i seng uden mad, netop fordi hun ikke har villet have noget uanset tilbud!
Så wrong der...

Det er jo tvang når du gennemtrumfer noget på trods af hendes manglende lyst til mad.

Og får ondt i maven når jeg læser at du åbenbart ikke har noget prob med at sende et lille barn i seng uden mad 

Anmeld

21. januar 2014

Chris86

Carina:-) skriver:

Det er jo tvang når du gennemtrumfer noget på trods af hendes manglende lyst til mad.

Og får ondt i maven når jeg læser at du åbenbart ikke har noget prob med at sende et lille barn i seng uden mad 

Læs da lige hvad jeg skriver!
Hun har ikke "lyst" til maden da hun hellere vil gå i krig med sit slik!

Anmeld

21. januar 2014

Chris86

OG det med at sende sulten i seng, er jo når hun selv fravælger ALT hun tilbydes.. Igen-læs hva jeg skriver!

Anmeld

21. januar 2014

Carina:-)

Chris86 skriver:

Læs da lige hvad jeg skriver!
Hun har ikke "lyst" til maden da hun hellere vil gå i krig med sit slik!

Og igen .

Spiser du altid et stykke rugbrød inden du tager et stykke chokolade -f.eks sidst på eftermiddagen efter 8 timer på arbejde?

Lysten til slik kan jo ikke sammenholdes med lysten til mad-og slet ikke når vi snakker små børn der ingen logik har.

Anmeld

21. januar 2014

Zelinasmor

Vores pige nægter at spise kød. Sådan har det været et år nu. Det er sjældent hun vil spise det.

Efter en snak med sundhedsplejerske blev vi enige om at prøve at lokke hende.

Vi gør sådan at hvis hun vil have brød (som hun elsker) skal hun først tage en mundfuld med kød. Bagefter får hun så en bid flute f.eks. og sådan fortsætter det.

Jeg kan godt respektere at mit barn har nogle ting hun bare ikke kan li'. Det har jeg da også. Men hun har brug for protein i form af kød eller fisk. Derfor gør vi sådan.

Men hvis hun helt nægter at spise, så får hun 1 stykke rugbrød med smør og intet andet. Det skal ikke være spændende at nægte den alm. aftensmad. Og hvor spændende er et stykke rugbrød med lidt smør? 

Anmeld

21. januar 2014

Chris86

Og igen .

Spiser du altid et stykke rugbrød inden du tager et stykke chokolade -f.eks sidst på eftermiddagen efter 8 timer på arbejde?

Lysten til slik kan jo ikke sammenholdes med lysten til mad-og slet ikke når vi snakker små børn der ingen logik har.

Ej men seriøst!
Nu er det ikke et stykke slik hen på eftermiddagen! Det er FREDAGSSLIK om aftenen! DERFOR skal der spises ordentligt mad inden, da hun jo ellers kommer i seng med maven fuld af slik og ingen ORDENTLIG mad...

Anmeld

21. januar 2014

lineog4

Jeg kan godt se jeg nok er lidt hippi agtig  Jeg tror på børn endnu ikke har fået ødelagt deres evne til at mærke efter hvad de har brug for.

Det betyder ikke jeg står og laver 5 forskellige slags aftensmad fordi alle skal have det de har behov for, men det betyder aftensmaden ofte består af flere komponenter (og det er også mig der besværlig da jeg feks. Holder mig fra pasta, ris og brød og jeg er super glad for ingen kræver jeg skal spise det) og er der en periode hvor en af dem aldrig rækker ud efter kødet, så tænker jeg proteiner ind på andre måder (jeg har en dreng der ikke vil kød, men dog vil tun og kødsauce er nu også kommet ind igen)

Jeg kan også have dage hvor maden bare ikke smager og tænk om nogen pressede mig til at spise. Jeg presser mine børn til at sidde med ved bordet, jeg gør meget ud af aftensmaden (og frokost og morgenmad i weeekenden) er en hyggestund hvor familien er samlet og vi får talt sammen, og håber på den måde vil vi give vores børn en god oplevelse med måltider - for hvem kan spise hvis det ikke rart eller man skældes ud eller...

Og ja har de lyst til mad uden for den "normale" madrytme så er velkomne, men selvsagt kun noget der kan laves på et sekund for så sjovt er det heller ikke at være madmor ;-)

Anmeld

21. januar 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Thvad er der har kræsne børn, kunne jeg godt tænke mig at høre om i kan se hvad der blive.de ellers må ie i seng" eller om der bliver tilbudt noget andet mad? Bliver fredagsslik og andet hygge inddraget hvis de ikke spiser aftensmaden?

Hvorfor/hvorfor ikke?

Er blot nysgerrig, og er ikke ude efter at dømme nogen

Her er det spis hvad der bliver serveret. Og der er ingen slik hvis man ikke har spist.

Men tilgengæld er der altid noget de kan lide.

Hvis vi har lyst til noget de ikke kan lide, kan de altid lide noget af tilbehøret.

Feks hvis det er lækre bøffer, som jeg ved de ikke kan lide, fordi det er svært at tygge, så får de det samme tilbehør som os, men med frikadeller eller andet der llige er i fryseren.

Det gør jeg fordi jeg vil holde fast i mine principper, men samtidig vil jeg ikke starte en kamp jeg ikke kan gennemføre for de skal ikke gå i seng sultne.

På den måde spiser de hvad der bliver serveret, og hvis ikke er det ihverfald ikke fordi de ikke har haft mmuligheden i og med der var noget de kunne lide.

Når de har perioder hvor de ikke vil spise, så bliver deres urørte med gemt i køleskabet og så må de spise det når de kommer og siger de alligevel er sultne.

VI spiser allerede kl 17 fordi den lille ellers bliver for træt, men lige inden sengetid for de tilbudt et stykke brød igen for de når som regel at blive sultne lige der omkring igen.

Anmeld

21. januar 2014

bøllen

Sandratoft skriver:

Til jer der har kræsne børn, kunne jeg godt tænke mig at høre om i kører efter "i kan spise hvad der bliver sat på bordet, ellers må i gå sultne i seng" eller om der bliver tilbudt noget andet mad? Bliver fredagsslik og andet hygge inddraget hvis de ikke spiser aftensmaden?

Hvorfor/hvorfor ikke?

Er blot nysgerrig, og er ikke ude efter at dømme nogen

Her har jeg et " kræsen " barn . Dog er han sensitiv og ved det skyldes dette . Her spiser han meget sjældent aftensmad. Han vil ikke have varmt mad ( ganske få ting ) ting der er blandet sammen ( kød / sovs ) og sjældent kød. ja han spiser faktisk ikke noget. Her havde jeg før den indstilling at de måtte spise hvad der kom på bordet og der blev ikke lavet specialt mad . Men så kom lillebror som aldrig har været glad for mad . Og tingene måtte revurderes . Han bliver tilbudt det vi andre skal have . Hvis ikke han vil have det er der rugbrød eller havregryn . Og nej kunne ikke drømme og at fratage ham fredagsslikken 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.