Sandratoft skriver:
Til jer der har kræsne børn, kunne jeg godt tænke mig at høre om i kører efter "i kan spise hvad der bliver sat på bordet, ellers må i gå sultne i seng" eller om der bliver tilbudt noget andet mad? Bliver fredagsslik og andet hygge inddraget hvis de ikke spiser aftensmaden?
Hvorfor/hvorfor ikke?
Er blot nysgerrig, og er ikke ude efter at dømme nogen 
Hjemme hos os så serverer jeg altid mad hvor jeg ved, at hun kan lide det hele eller noget af det. I øjeblikket har hun set sig sur på kartofler og så laver jeg lidt pasta til hende ved siden af kartoflerne. Så ved jeg, at hun i det mindste spiser dét

Vil hun ikke spise noget af det, så fortæller jeg hende, at det er den mad vi får idag og at jeg ikke laver noget andet. Og for at få dessert, så skal hun spise noget aftensmad.
Det er hændt, at hun er kommet i seng uden aftensmad, men jeg bruger det ALDRIG som straf.
I det hele taget er det min holdning, at der ikke skal være magtkampe ved bordet.
Under normale/almindelige omstændigheder tror jeg ikke på kræsenhed, men snarere om dårlige vaner og kommunikation der er kørt af sporet. Alle børn har perioder hvor de enten spiser mindre eller siger nej til madvarer som de ellers elsker eller ikke kender. Det må man respektere selvom jeg opfordrer til at man smager på det. Som med (næsten) alt andet så handler dét ofte mere om selvstændighed og selv at ville bestemme end det handler om eks. mad
Anmeld