Nysgerrig mht kræsne børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.056 visninger
43 svar
48 synes godt om
20. januar 2014

Sandratoft

Til jer der har kræsne børn, kunne jeg godt tænke mig at høre om i kører efter "i kan spise hvad der bliver sat på bordet, ellers må i gå sultne i seng" eller om der bliver tilbudt noget andet mad? Bliver fredagsslik og andet hygge inddraget hvis de ikke spiser aftensmaden?

Hvorfor/hvorfor ikke?

Er blot nysgerrig, og er ikke ude efter at dømme nogen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2014

B&J

kræsen og kræsen det tror jeg ikke daniel er

men han er en små spiser og spiser ikke rigtigt kød osv.

men vi servere altid pasta eller ris som han kan lig, noget grønt der til han kan lig også det kød han kan lig så ja vi laver det han kan lig. og hvis han ikke vil have det tilbyder vi ham havregryn eller rugbrød.

så han kommer ALDRIG sulten i seng, og slet ikke når han ikke har noget at tage af hvis han gik sulten i seng.

fredags slikken får han ikke hvis han ikke har spist det ved han godt for man kan ikke leve på slik.

selv om det er heller ikke det vilde han kan lig af det.

men sørge altid for små hyppe måltider så jeg ved han spiser og på den måde kan jeg få ham til at spise

Anmeld

20. januar 2014

mpr

Sandratoft skriver:

Til jer der har kræsne børn, kunne jeg godt tænke mig at høre om i kører efter "i kan spise hvad der bliver sat på bordet, ellers må i gå sultne i seng" eller om der bliver tilbudt noget andet mad? Bliver fredagsslik og andet hygge inddraget hvis de ikke spiser aftensmaden?

Hvorfor/hvorfor ikke?

Altså her kommer man ikke død sulten i seng da der altid vil være et eller andet på bordet hun kan spise Men hvis der ikke kan spises aftensmad så er der heller ikke noget bagefter fx slik Og man spiser hvad der står på bordet og længere er den ikke, mest af alt fordi hun har det med at gå fra og intet spise og så en halv time senere komme og sige hun er sulten.. Og det prøver vi lidt at få bugt med Selvfølgelig hvis man bliver lidt små sulten i løbet af dagen nogle timer efter man sidst har spist og der stadig er nogle timer til vi skal spise igen så er der mulighed for lidt frugt Men vi holder meget på at spiser man intet til hovedmåltiderne kan man heller ikke få noget på andre tidspunkter

Anmeld

20. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Vi kører efter princippet at de skal smage på maden, og bryder de sig ikke om det, bliver de tilbudt havregryn eller rugbrød - mine børn kommer aldrig (så længe de bor hjemme) til at gå sulten iseng, og jeg fatter ikke at man som forældre kan få sig selv til at bruge den metode, vi voksne har da også dage hvor vi ikke rigtigt har lyst til det ene eller det andet, men da vi jo er voksne kan vi jo bruge det frie valg om hvad vi vil og ikke vil proppe i munden. Mener derfor også at børn skal have et valg.

Fordi vi altid tilbyder dem noget andet, kommer det heller aldrig til at have indflydelse på deres fredags guf

Anmeld

20. januar 2014

VIPpigen

Smag på maden. Spis hvad der bliver serveret, ellers er der rugbrød i køleskabet...

Vores datter er inde i en periode hvor hun ikke spiser meget til aften...

Spiser hun ikke aftensmad fredag aften, er der ingen fredags snoller... Nogen gange kan det virke uoverskueligt for hende med det som er på tallerknen, så deler jeg det, og siger hun skal spise det her... Når hun har spist den ene portion på tallerknen, så rent automatik spiser hun videre...

Hun er endnu ikke sendt sulten i seng. Hun har hvertfald aldrig bedt om mad når hun er puttet

Anmeld

20. januar 2014

L&V

Sandratoft skriver:

Hvorfor/hvorfor ikke?

Min datter er "kun" 2½ og ja lige nu er hun kræsen men er sikker på det er en periode som så meget andet.. Vi ved hvad der hitter også sørger vi bare for at det altid er der. Jeg kunne ikke drømme om at sende hende sulten i seng fordi der ikke var noget hun ville have.. Hvid det var mig der var et sted og der ikke var noget jeg havde lyst til ville jeg jo selv sørge for at finde noget jeg ku li og der tænker jeg at det kan hun jo ikke så det er min opgave.. Hvis det så betyder hun lever af pasta med ketchup i en uge so be it, hun får mad og det må være det der tæller i min optik..
Nu har vi ikke slik dag eller noget så der bliver heller ik indraget noget som helst her.. Tror ik på konsekvens i form af straf.

Anmeld

20. januar 2014

Chris86

Her er vores ikke kræsen, men vælger og vrager det hun har lyst til... Der er som reel altid noget vi VED hun kan lide... Spiser hun ikke får hun tilbudt rugbrød/havregryn, slut prut....
Men hvis vi f.eks tæller hendes pasta/you name it, så synes hun pludselig det er sjovt at spise af dem (fordi der så mangler nogle når vi tæller igen)...
Men spises der ik en lille portion, ja så blir fredagsslikken gemt til lørdag, HVIS hun spiser aftensmad der..

Anmeld

20. januar 2014

Elbæk

Vi har en MEGET kræsen dreng. 

Han bliver tilbudt sin aftensmad, vil han ikke have det, bliver han tilbudt noget andet. Og er han ikke sulten, bliver han tilbudt rugbrød og frugt inden sengetid. :-)

Jeg mener personligt at det tager mange år før børn får den der madrutine som vi voksne har, med at skulle spise 3 gange i døgnet på bestemte tidspunkter. Så er han ikke sulten er han bare ikke sulten, han skal hverken tvinges til at smage på maden eller gå sulten i seng.

Han får selvfølgelig sin fredagsslik, selvom han ikke har spist aftensmad, da jeg ikke synes børn skal straffes omkring det med mad, da det kan give dem et dårligt forhold til mad på længere sigt.

Anmeld

20. januar 2014

Chris86

Elbæk skriver:

Vi har en MEGET kræsen dreng. 

Han bliver tilbudt sin aftensmad, vil han ikke have det, bliver han tilbudt noget andet. Og er han ikke sulten, bliver han tilbudt rugbrød og frugt inden sengetid. :-)

Jeg mener personligt at det tager mange år før børn får den der madrutine som vi voksne har, med at skulle spise 3 gange i døgnet på bestemte tidspunkter. Så er han ikke sulten er han bare ikke sulten, han skal hverken tvinges til at smage på maden eller gå sulten i seng.

Han får selvfølgelig sin fredagsslik, selvom han ikke har spist aftensmad, da jeg ikke synes børn skal straffes omkring det med mad, da det kan give dem et dårligt forhold til mad på længere sigt.

Her ser vi det ikke som en straf som sådan... Men kan man ikke spise aftensmad, så kan man heller ik spise slik...
I min verden er det ik cool at luske udenom aftensmaden, og derefter dykke ned i slikposen..

Anmeld

20. januar 2014

MomInTheMaking

Chris86 skriver:

Her ser vi det ikke som en straf som sådan... Men kan man ikke spise aftensmad, så kan man heller ik spise slik...
I min verden er det ik cool at luske udenom aftensmaden, og derefter dykke ned i slikposen..

Nu skal børn jo også have en hvis alder før de bevidst *lusker* uden om aftensmaden for kun at spise slik senere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.