Jibbe skriver:
Det er vel kun fordi barnet bliver ammet som trøst og ikke bare fordi barnet bliver ammet. Jeg har langtidsammet mine drenge og de trives fint. Det er en mærkelig generalisering jeg nu har hørt flere steder fra at børn ligefrem mistrives i vuggestuen fordi de bliver ammet.
En meget mærkelig generalisering og jeg tror egentlig heller ikke amning har noget som helst at skulle have sagt når det kommer til indkøring og tryghed i vuggestue eller dagpleje - men det er jo en nem begrundelse, konkret og lige til, især hvis man synes det er underligt det med at amme i længere tid.
Jeg har afleveret en pige da hun var 14 mnd der stadig blev ammet og ikke brugte sut, hun brugte uden tvivl brystet som trøst, men de manglede aldrig brysterne i vuggestuen.
Jeg har afleveret en dreng på 10 mnd der fik flaske og ikke brugte sut. Han var også glad for flasken når han var rigtig ked af det, men de fik aldrig brug for den flaske og den brik jeg havde lagt i garderoben.
Ret sikker et utrygt barn meget sjældent har noget at gøre med amning, flaske eller andet. Derimod kan man som institution opleve et amme/flaske barn mangle bryst/flaske hvis de slår sig eller andet (ikke mine har manglet det for de havde regnet ud de blev trøstet på en anden måde i vuggestue). Et barn der bliver ammet har jo ikke brystet i munden hele tiden 
Anmeld