Har ondt af vores dp- mor.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.935 visninger
40 svar
66 synes godt om
17. januar 2014

Anonym trådstarter

I min datters dp, begyndte der for 4 md siden et nyt barn. Dette barn græd rigtig meget til at starte med. Og desværre er det ikke holdt op endnu, faktisk er det så slemt at jeg tror vores dp mor kunne finde på at holde gå på efterløn pga dette.  

Hun kan stort ikke forlade et rum uden barnet skriger højlydt, konstant hænger det i benet på hende og skal hun noget med et af de andre børn skriger det også. Der er altid skrig når jeg henter. Og ofte kommer min datter hjem og siger .... Skriger. Syntes det er så synd for dem alle.  hun virker virkeligt sild op af denne vedvarende gråd. Og hun har eller altid været så sød og bedstemor agtig, har altid holdt af hende, hun har passet begge mine børn og vi har alle elsket hende, men det har går hende virkelig på. 

jeg har spurt hende om det ikke kan gøres noget, tænker også på egen datter som sikkert bliver (syltet) fordi hun kan en masse selv,  de 3 børn kan ikke få meget opmærksomhed når dp mor har en skrigende unge på det ene ben, eller ene arm. 

Men også fordi hun ofte kommer hjem og siger ..... Skriger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2014

Fuglemor

Anonym skriver:

I min datters dp, begyndte der for 4 md siden et nyt barn. Dette barn græd rigtig meget til at starte med. Og desværre er det ikke holdt op endnu, faktisk er det så slemt at jeg tror vores dp mor kunne finde på at holde gå på efterløn pga dette.  

Hun kan stort ikke forlade et rum uden barnet skriger højlydt, konstant hænger det i benet på hende og skal hun noget med et af de andre børn skriger det også. Der er altid skrig når jeg henter. Og ofte kommer min datter hjem og siger .... Skriger. Syntes det er så synd for dem alle.  hun virker virkeligt sild op af denne vedvarende gråd. Og hun har eller altid været så sød og bedstemor agtig, har altid holdt af hende, hun har passet begge mine børn og vi har alle elsket hende, men det har går hende virkelig på. 

jeg har spurt hende om det ikke kan gøres noget, tænker også på egen datter som sikkert bliver (syltet) fordi hun kan en masse selv,  de 3 børn kan ikke få meget opmærksomhed når dp mor har en skrigende unge på det ene ben, eller ene arm. 

Er hun kommunal skal hun kontakte sin tilsyns pædagog. Vedkommende vil kunne hjælpe hende. 

Er hun privat kan hun opsige barnet. Ingen er tjent med det. Men kan ikke lade være med at tænke på hvordan barnet er når mor og far er der. Om det mangler opmærksomhed hjemme fra. Der må i hvert fald være noget der ikke er som det skal være,

og så vil jeg sige at jeg føler med hende. Det er meget hårdt og opslidende med et barn der græder eller skriger konstant. Og det påvirker en rigtig mege.  Og det er jo lige meget hvilken grund der er til gråden. Det er stadig hårdt. Hårdt for dp mor, børn men også barnet der græder,

Anmeld

17. januar 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Øv det lyder hårdt! Tror bare desværre ikke der er så meget at gøre for dp moren. Håber hun kan holde fanen højt trods alt, og hvis du kan se din datter bliver meget påvirket af det, kan du overveje at flytte hende

Anmeld

17. januar 2014

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Må indrømme at jeg synes det er mere synd for barn end for dp

Anmeld

17. januar 2014

Sandratoft

PernilleogLouis skriver:

Må indrømme at jeg synes det er mere synd for barn end for dp

Hvorfor det?

Anmeld

17. januar 2014

PernilleogLouis

Sandratoft skriver:

Hvorfor det?

Et barn der græder konstant har det da ikke godt og er åbenbart ikke tryg ved at være der - det kan ikke være nogen fantastiske dage barnet har.

Og det høre vel til dagpleje jobbet at kunne rumme alle børn - man kan jo ikke vælge kun at ville have dem der ikke skaber problemer.

Anmeld

17. januar 2014

Jibbe

DP må da gå til dagplejepædagogen og forældrende og sige at det ikke fungerer. Alle er da nogle stakler i forløbet - barnet der har behov der ikke kan tilgodeses på den rigtige måde, dp der er nedslidt af gråden og de andre børn der mangler opmærksomheden. Hun må da kunne få hjælp til at få flyttet barnet - det gavner jo ingen at fortsætte sådan

Anmeld

17. januar 2014

Sandratoft

PernilleogLouis skriver:

Et barn der græder konstant har det da ikke godt og er åbenbart ikke tryg ved at være der - det kan ikke være nogen fantastiske dage barnet har.

Og det høre vel til dagpleje jobbet at kunne rumme alle børn - man kan jo ikke vælge kun at ville have dem der ikke skaber problemer.

Vi er meget enige i at det barn ikke har det godt, og der skal da ses på hvorfor det er så ked af det. 

Dog er jeg ikke enig i at konstant skrigeri hører med til at "rumme alle børn". Det kan jo sidestilles med psykisk terror, og alle der har haft kolikbørn kan skrive under på hvor hårdt det er. DP moren har også andre børn der skal tages hensyn til, og denne hensyntagen kan nemt negliseres, når et af børnene kræver meget energi og opmærksomhed. 

Jeg synes det er synd for dp moren, ikke mere synd end det er for barnet, men bestemt heller ikke mindre synd. 

Anmeld

17. januar 2014

PernilleogLouis

Sandratoft skriver:

Vi er meget enige i at det barn ikke har det godt, og der skal da ses på hvorfor det er så ked af det. 

Dog er jeg ikke enig i at konstant skrigeri hører med til at "rumme alle børn". Det kan jo sidestilles med psykisk terror, og alle der har haft kolikbørn kan skrive under på hvor hårdt det er. DP moren har også andre børn der skal tages hensyn til, og denne hensyntagen kan nemt negliseres, når et af børnene kræver meget energi og opmærksomhed. 

Jeg synes det er synd for dp moren, ikke mere synd end det er for barnet, men bestemt heller ikke mindre synd. 

Jeg mener så at det hører med til jobbet når man arbejder med børn - men nu ved vi jo heller ikke hvad der er blevet gjort og bliver gjort for at løse det. Men håber da at dp og forældre har lavet en plan for at finde ud af.

Anmeld

17. januar 2014

PernilleogLouis

og syns bestemt ikke det løser noget "bare" at sende barnet videre - problemet vil jo højst sandsynligt følge med barnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.