Planken - en udfordring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2014

lineog4

Tog 70 sekunder mere i dag - skulle nok have presset mig selv lidt mere, men har en af de dage hvor sengen kalder mere en vanligt, så bare det de blev taget 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2014

hekran

Jeg kommer bare ikke over de 40 sekunder :/
Er det kun mig, der får ondt i knæene imens?

Anmeld

21. januar 2014

Karina84

hekran skriver:

Jeg kommer bare ikke over de 40 sekunder :/
Er det kun mig, der får ondt i knæene imens?

Hmm de sidste par dage har jeg haft ondt i ryggen naar jeg laver den, men laver jeg den i dagene efter en gang haandbold har jeg ikke ondt nogen steder, tværtimod 

Anmeld

21. januar 2014

hekran

Karina84 skriver:

Hmm de sidste par dage har jeg haft ondt i ryggen naar jeg laver den, men laver jeg den i dagene efter en gang haandbold har jeg ikke ondt nogen steder, tværtimod 

Hmmmm.... mystisk!
Jeg planker videre, men synes det er svært at vurdere, hvor højt/lavt numsen skal være

Anmeld

21. januar 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Jeg laver den når jeg træner, ca hver anden dag. Kan holde den i 40 sekunder på en god dag, startede med 20 sekunder. Men får simpelthen så ondt i ryggen bagefter, så er lidt i tvivl om jeg gør det rigtigt.

Anmeld

21. januar 2014

Flødebollen

lineog4 skriver:

Jeg har efter sidste graviditet ikke kunne finde grundformen igen hverken når det gælder vægten eller selve formen. som om det har været lige meget  - har nogen få gange svinget mig op til at få tabt lidt af kiloene og har  ramt en mur.

Det ville jeg være okay hvis jeg så bare var tilfreds med det spejlbillede jeg så og at jeg havde en god grundform, men hverken eller er gældende.

Det skal andres NU....

Er igen kommet i gang med at løbe, spiser stadig sundt men supplere ikke med det usunde  Og jeg har lavet min egen udfordring - jeg skal lave planken:

http://fitnesspmm.blogspot.dk/2013/04/planken-den-ultimative-velse.html

hver dag - 2 gange

Er der nogen her der vil tage udfordringen op sammen med mig så der går lidt konkurrence i det - skal siges jeg kunne sølle 10 sekunder så der er lang vej til målet om 1 minut som er første mål....

Dumt spørgsmål måske - men hvad skulle den gøre godt for - planken=?

Anmeld

21. januar 2014

Papillon

Flødebollen skriver:

Dumt spørgsmål måske - men hvad skulle den gøre godt for - planken=?

Den skulle styrke core-muskulaturen, dvs. alle muskler rundt i mave og ryg. Man kan også se det som et korset af muskler, der holder det område "på plads"

Anmeld

21. januar 2014

lineog4

Jeg holder mig på de 70 sekunder - kan simpelthen ikke komme forbi det magiske tal  Men kan mærke det stabiliserer, især har jeg haft "problemer" med hofter siden 3. Graviditet og jeg mærker det næsten ikke mere....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.