Amning koster penge i ILUM

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2013

modesty

Men det vil sige, at fordi jeg ammer, er jeg henvist til toilettet hvis jeg ikke vil betale for at mit barn får mad, men hvis mit barn havde været flaskebarn, så kunne jeg få lov at sætte mig alle steder i centeret (bortset fra på cafeen, selvfølgelig) for gratis at give mit barn mad - og altså Ikke være henvist til toiletterne?

Jeg ved intet om, om Illum skelner mellem flaskebørn og ammebørn på den måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2013

Nadia&Daniel

modesty skriver:

Personligt foretrak jeg klart at amme i Illums rolige, hyggelige ammerum end i Magasin Kgs. Nytorv, hvor jeg blev henvist til en juicebar der spillede høj technomusik og min søn fik et flip grundet lydniveauet.

De kvadratmetre der bliver sat af til et ammerum skal jo finansieres (huslejen er sandsynligvis ikke helt billig) og så vil jeg hellere betale en kop the for at nyde min søn i fred og ro end få sved på panden i larmende omgivelser.

Fint nok at andre ser anderledes på sagen, men altså åh gud, den konstante forargelse over at alt og alle ikke indretter sig totalt og aldeles efter mødre og deres børn. Ja, nu taler jeg lidt groft og sætter tingene på spidsen, men som nævnt en milliard gange før her i tråden: En privat forretning må lave deres egne regler. Hvis de regler er dybt krænkende og foruroligende, så skal man naturligvis debattere og råbe vagt i gevær, men en kop kaffe for en amning er altså under min bagatelgrænse

(PS: Hele denne svada er egentlig ikke målrettet dig, men bare generelt ;-)

Synes stadig der er forskel på en privat forretning, privat cafe og så et stort center med stor kundekreds

Anmeld

28. december 2013

modesty

Nadia&Daniel skriver:

Synes stadig der er forskel på en privat forretning, privat cafe og så et stort center med stor kundekreds

Hvorfor?

Anmeld

28. december 2013

Bell'star

modesty skriver:

Jeg ved intet om, om Illum skelner mellem flaskebørn og ammebørn på den måde, det må du snakke med dem om. Det er jeg nu ret sikker på at de ikke gør.

Men det er jo netop det de gør. Der sad fx i hvert fald 5 mødre og gav deres børn flaske lige uden for den omtalte café, hvilket ingen sagde noget til, men hvis jeg havde sat mig op og ammet ved siden af dem, ville jeg blive "fjernet" af en vagt, da det åbenbart er upassende, og henvist til cafeen, hvor jeg så skulle betale mig fra det, mens de andre mødre fik lov at blive siddende (i protest mod at skulle betale sig fra at benytte ammerunmet, går jeg ud fra) lige ved indgangen til cafeen. Hvor de fyldte, og spærrede elevatoren og alt mulig andet, men fjernet, det blev de ikke - for der var jo ingen "bare bryster" og så behøver man åbenbart ikke betale sig fra at give sit barn mad, eller sidde et noget så skønt sted som på toilettet.

Anmeld

28. december 2013

modesty

Men det er jo netop det de gør. Der sad fx i hvert fald 5 mødre og gav deres børn flaske lige uden for den omtalte café, hvilket ingen sagde noget til, men hvis jeg havde sat mig op og ammet ved siden af dem, ville jeg blive "fjernet" af en vagt, da det åbenbart er upassende, og henvist til cafeen, hvor jeg så skulle betale mig fra det, mens de andre mødre fik lov at blive siddende (i protest mod at skulle betale sig fra at benytte ammerunmet, går jeg ud fra) lige ved indgangen til cafeen. Hvor de fyldte, og spærrede elevatoren og alt mulig andet, men fjernet, det blev de ikke - for der var jo ingen "bare bryster" og så behøver man åbenbart ikke betale sig fra at give sit barn mad, eller sidde et noget så skønt sted som på toilettet.

Okay! Det skriver du jo intet om i dit første indlæg, så det var lidt svært at gætte sig til.

Det var jeg også blevet provokeret over. Jeg havde nok faktisk bare sat mig op ved siden af de andre mødre.

Anmeld

28. december 2013

Nadia&Daniel

modesty skriver:

Hvorfor?

- Alm butikker: har ikke ammerum, hverken i centre eller på gågaden.

- Cafeér: lever af at sælge mad og drikke

- Centre: lever af kunderne, både med og uden børn

Anmeld

28. december 2013

modesty

Nadia&Daniel skriver:

- Alm butikker: har ikke ammerum, hverken i centre eller på gågaden.

- Cafeér: lever af at sælge mad og drikke

- Centre: lever af kunderne, både med og uden børn

Ja, de lever af kunderne. Og hvis det var dårlig forretning for dem ikke at have et gratis ammerum, så ville de helt 100% få ét.

Anmeld

28. december 2013

Nadia&Daniel

modesty skriver:

Ja, de lever af kunderne. Og hvis det var dårlig forretning for dem ikke at have et gratis ammerum, så ville de helt 100% få ét.

Tja, lidt kunder mister de nok eller i hvert fald Deres så kaldte mælkecafe - da man altid kan shoppe videre i Magasin, når der skal ammes

Anmeld

28. december 2013

Bell'star

modesty skriver:

Okay! Det skriver du jo intet om i dit første indlæg, så det var lidt svært at gætte sig til.

Det var jeg også blevet provokeret over.

Nej, men jeg er jo egentlig generelt forarget over deres regler om at det for mig koster penge, at give mit barn mad.
Og så derfor ingen grund til at nævne at man i centeret skelner mellem flaskebørn og børn der bliver ammet.
Men det gør man altså!

Anmeld

28. december 2013

Nadia&Daniel

Bell'star skriver:

Nej, men jeg er jo egentlig generelt forarget over deres regler om at det for mig koster penge, at give mit barn mad.
Og så derfor ingen grund til at nævne at man i centeret skelner mellem flaskebørn og børn der bliver ammet.
Men det gør man altså!

Kan bestemt godt følge dig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.