Amning koster penge i ILUM

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.534 visninger
44 svar
108 synes godt om
28. december 2013

Bell'star

Hej piger!

Synes bare lige jeg vil dele dette med jer, da jeg selv var meget forarget herover.

Jeg var forleden dag på juleshopping i ILUM med min mor og 4mdr gamle søn. Han vågner fra lur og er naturligvis sulten.
Vi bliver henvist til cafeen på 4. Sal, hvor der er lavet et ammerum.
Da vi kommer derop spørger jeg en ansat hvor rummet ligger henne, hun viser vej, men siger så, at man altså skal købe noget i deres café for at få lov at benytte deres ammerum!!!????

Og der bliver jeg så temmelig forarget - tænk at være så fræk, at man i et stormagasin skal BETALE for at give sin baby mad!? - så står man der med en skrigende, sulten baby og er tvunget til at købe noget i deres larterlige "fancy" café

Jeg er stadig helt forarget over, at man kan tillade sig at lave sådanne regler. Og det er helt sikkert sidste gang je tager i ILUM, så længe de kører med sådanne regler!!

- det skal lige tilføjes, at jeg sagde, at min mor ville købe noget mens jeg ammede, hvilket hun ikke gjorde, så jeg "snød"
Mig ind - mit eget lille oprør over deres dumme regler!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2013

lycly

Langt ude ja, men dog en forbedring i forhold til for 1-2 år siden hvor illum forbød amning - det gav et kæmpe ramaskrig

Anmeld

28. december 2013

Rockertand

Bell'star skriver:

Hej piger!

Synes bare lige jeg vil dele dette med jer, da jeg selv var meget forarget herover.

Jeg var forleden dag på juleshopping i ILUM med min mor og 4mdr gamle søn. Han vågner fra lur og er naturligvis sulten.
Vi bliver henvist til cafeen på 4. Sal, hvor der er lavet et ammerum.
Da vi kommer derop spørger jeg en ansat hvor rummet ligger henne, hun viser vej, men siger så, at man altså skal købe noget i deres café for at få lov at benytte deres ammerum!!!????

Og der bliver jeg så temmelig forarget - tænk at være så fræk, at man i et stormagasin skal BETALE for at give sin baby mad!? - så står man der med en skrigende, sulten baby og er tvunget til at købe noget i deres larterlige "fancy" café

Jeg er stadig helt forarget over, at man kan tillade sig at lave sådanne regler. Og det er helt sikkert sidste gang je tager i ILUM, så længe de kører med sådanne regler!!

- det skal lige tilføjes, at jeg sagde, at min mor ville købe noget mens jeg ammede, hvilket hun ikke gjorde, så jeg "snød"
Mig ind - mit eget lille oprør over deres dumme regler!!

Jeg forsvarer det ikke, men det er en service for kunder, og det er I jo først, når I har købt noget.
Mange bilejere har levet med den toiletregel på tankstationer i mange år.

Anmeld

28. december 2013

SanJose

Nu er Illum en privat virksomhed, der har lov til at lave deres egne regler. Og kan du ikke lide dem er du sikkert mere end velkommen til at finde et andet sted, der passer bedre til dig.

Sorry, at det lyder hårdt. But take it or leave it. 

Anmeld

28. december 2013

marieo

hvis du går ind på en cafe og ammer, forventer man jo også at du køber noget, så synes helt ærlig ikke det er så mærkeligt.

Anmeld

28. december 2013

Bell'star

marieo skriver:

hvis du går ind på en cafe og ammer, forventer man jo også at du køber noget, så synes helt ærlig ikke det er så mærkeligt.

Ja, men nu gik jeg jo ikke ind på en café for at amme. Jeg var i et center, og blev tvunget ind på det område hvor cafeen lå for at amme mit barn, for man må jo heller ikke amme udenfor caféområdet i det center.

Så bare fordi jeg ikke har et flaskebarn (som man GODT må give mad udenfor caféområdet) så SKAL man købe noget for at få lov at give sit barn mad?

Alle andre centre har en babylounge, hvor man kan amme, pusle osv. Og så kan man shoppe videre bagefter. Eller gå på café hvis det er det man vil.

Anmeld

28. december 2013

Lullaby

Bell'star skriver:

Ja, men nu gik jeg jo ikke ind på en café for at amme. Jeg var i et center, og blev tvunget ind på det område hvor cafeen lå for at amme mit barn, for man må jo heller ikke amme udenfor caféområdet i det center.

Så bare fordi jeg ikke har et flaskebarn (som man GODT må give mad udenfor caféområdet) så SKAL man købe noget for at få lov at give sit barn mad?

Alle andre centre har en babylounge, hvor man kan amme, pusle osv. Og så kan man shoppe videre bagefter. Eller gå på café hvis det er det man vil.

Jeg er helt enig med dig. Når de ikke vil have at man ammer udenfor deres ammestue må den da heller ikke koste penge.

Anmeld

28. december 2013

Annette A

Er da helt enig med dig om at det da ikke hører nogen steder hjemme at man skal betale for at amme sit barn, når man iøvrigt heller ikke må være andre steder. Det var da en ringe behandling og nej jeg ville da heller ikke sætte mine fødder der igen efter den oplevelse. 

Anmeld

28. december 2013

1990h

syntes det forkasteligt !!

Anmeld

28. december 2013

isabellasmor

Hold da op! Man skulle da næsten sprede "budskabet" videre endnu! Det er da , ja som en anden skriver, forkasteligt! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.