Amning koster penge i ILUM

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2013

Ciss

modesty skriver:

Som skrevet, der er store toiletter i Illum med bænke hvor man sagtens kan amme.

De regler der er i caféen er lavet fordi den café i mange år var et tilløbsstykke for mødregrupper der sad og sludrede i timevis og drak en enkelt kop kaffe hver, samtidig med at de holdt spisende kunder der gerne ville have fred og ro under deres frokost, væk. Det var simpelthen dårlig business, og som sagt, Illum er en privat forretning. Så fair nok at de laver regler der får deres forretning til at løbe bedre rundt. Jeg synes at løsningen med ammerummet for betalende kunder er en godt kompromis.

Fuldt forståeligt at cafeen tænker på den måde. - Problemet er vel, at man som ammende mor ikke bliver henvist til toiletterne, hvor der er ok plads, men kun til cafeen, hvor man altså må købe et produkt, man ikke ønsker.

Så løsningen burde jo være, at man som kunde i centeret (også som ny kunde, som ikke kender bygningen) ville få info om, at man kan vælge enten ammerummet i cafeen, mod at købe noget der, eller toiletterne i kælderen. Jeg er ikke selv kendt i bygningen, men der er masser af både cafeer og centre, som ikke har toiletter, som egner seg specielt godt til amning, så det er jo ikke så enkelt at vide, hvor man skal gå i et stort center.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2013

Nadia&Daniel

modesty skriver:

Som skrevet, der er store toiletter i Illum med bænke hvor man sagtens kan amme.

De regler der er i caféen er lavet fordi den café i mange år var et tilløbsstykke for mødregrupper der sad og sludrede i timevis og drak en enkelt kop kaffe hver, samtidig med at de holdt spisende kunder der gerne ville have fred og ro under deres frokost, væk. Det var simpelthen dårlig business, og som sagt, Illum er en privat forretning. Så fair nok at de laver regler der får deres forretning til at løbe bedre rundt. Jeg synes at løsningen med ammerummet for betalende kunder er en godt kompromis.

Da jeg ikke selv vil synes det var smadder hyggeligt at opholde mig på toilettet under madning, synes jeg bare at ILLUM burde lave et rum til os, som ikke skal have noget i Deres cafe, men stadig har en baby som kræver mad Men må tænke på alle sine kunder, ikke kun dem som købe drikkevare eller mad.

Anmeld

28. december 2013

modesty

Fuldt forståeligt at cafeen tænker på den måde. - Problemet er vel, at man som ammende mor ikke bliver henvist til toiletterne, hvor der er ok plads, men kun til cafeen, hvor man altså må købe et produkt, man ikke ønsker.

Så løsningen burde jo være, at man som kunde i centeret (også som ny kunde, som ikke kender bygningen) ville få info om, at man kan vælge enten ammerummet i cafeen, mod at købe noget der, eller toiletterne i kælderen. Jeg er ikke selv kendt i bygningen, men der er masser af både cafeer og centre, som ikke har toiletter, som egner seg specielt godt til amning, så det er jo ikke så enkelt at vide, hvor man skal gå i et stort center.

Ja, men igen, de vil sikkert gerne tjene nogle penge, så derfor henviser de til ammerummet. 

At man skal købe en kop kaffe for at komme ind i deres amme-rum. Nej, ligegyldigt hvor meget jeg vender og drejer det, så kan det altså ikke forarge mig. Det er en privat forretning og de laver nogle regler så de kan tjene lidt ekstra penge. Det er fuldstændig standard.

PS: Jeg ammede min søn i et år, jeg bor i København og benytter mig flittigt at byens café- og shopping-tilbud.

Anmeld

28. december 2013

modesty

Da jeg ikke selv vil synes det var smadder hyggeligt at opholde mig på toilettet under madning, synes jeg bare at ILLUM burde lave et rum til os, som ikke skal have noget i Deres cafe, men stadig har en baby som kræver mad Men må tænke på alle sine kunder, ikke kun dem som købe drikkevare eller mad.

Okay, men det har de tydeligvis ikke tænkt sig at gøre, og så må man jo lade være med at komme i Illum hvis man ikke kan acceptere deres regler angående amme-områder. 

Jeg har mange gange ammet min søn på offentlige toiletter. Om det var "hyggeligt"? Næh, men det var praktisk og han fik mad.

Anmeld

28. december 2013

Nadia&Daniel

modesty skriver:

Okay, men det har de tydeligvis ikke tænkt sig at gøre, og så må man jo lade være med at komme i Illum hvis man ikke kan acceptere deres regler angående amme-områder. 

Jeg har mange gange ammet min søn på offentlige toiletter. Om det var "hyggeligt"? Næh, men det var praktisk og han fik mad.

Og derfor handler jeg i Magasin og Kgs. Lyngby der er jeg velkommen uden at købe kaffe og kage

Anmeld

28. december 2013

modesty

Nadia&Daniel skriver:

Og derfor handler jeg i Magasin og Kgs. Lyngby der er jeg velkommen uden at købe kaffe og kage

Og så bor du i Lyngby, hvilket nok også har lidt at gøre med favorit shopping-destinationen. 

Anmeld

28. december 2013

Nadia&Daniel

modesty skriver:

Og så bor du i Lyngby, hvilket nok også har lidt at gøre med favorit shopping-destinationen. 

Tja både og. Før i tiden (da jeg arbejde i Købehavn) var jeg inde op strøget hver dag, og ILLUM var meget besøgt. Men fint du udfra det (så ved man da folk kigger på ens profil ) - jeg handler hvor jeg føler mig velkommen, men det ville jeg bestemt ikke gør i ILLUM mere (jo, hvis jeg skulle få lyst til en kop kaffe mens baby er sulten)

Anmeld

28. december 2013

Ciss

modesty skriver:

Ja, men igen, de vil sikkert gerne tjene nogle penge, så derfor henviser de til ammerummet. 

At man skal købe en kop kaffe for at komme ind i deres amme-rum. Nej, ligegyldigt hvor meget jeg vender og drejer det, så kan det altså ikke forarge mig.

Jeg ammede min søn i et år, jeg bor i København og benytter mig flittigt at byens café- og shopping-tilbud.

Selvfølgelig kan man, hvis man er nødt til det. - Men jeg synes, det føles helt forkert at måtte sidde på et toiletsæde, som om det er noget ækelt eller nedværdigende, man er i gang med - samtidig med at man sidder og hører naboerne droppe diverse i de andre båse.

Jeg havde desuden et ekstra problem, da den ældste var baby, for et måltid tog hurtigt 30 min ++ - og det er altså længe at optage et toilet.

Nogle steder har nogen søde mennesker sat en komfortabel stol i det generelle vaskeområde, så man har et sted at sidde, som ikke er et toiletsæde, men det er jo slet ikke en selvfølge, at der er det.

I mindre centre, cafeer og butikker forventer jeg ikke at finde specielle faciliteter - men de fleste siger jo heller ikke noget til, at man finder et diskret hjørne at amme i. Jeg reagerer bare lidt på, at et så stort sted, som dette center, ikke har generelt tilgængelige fasciliteter for en såpas stor kundegruppe - evn mod en møntbetaling eller lignende. I hvert fald når de har såpass strenge regler overalt ellers.

Anmeld

28. december 2013

Bell'star

modesty skriver:

Det synes jeg sådan set er OK. Det er en privatejet forretning og de må sætte deres egne regler. Det betyder selvfølgelig ikke at man skal være enig i de regler, men man skal jo også købe noget hvis man sætter sig ind for at amme på en café. Det er måske en anelse grådigt, men hey, de lever af at tjene penge. Det ville ikke sætte mit pis i kog at skulle købe en kop kaffe for at benytte ammerummet.

Ellers kan man jo altid sætte sig ud på toilettet, Illum har nogle ret rummelige nogle af slagsen rundt omkring, bl.a. i kælderen.

Men det vil sige, at fordi jeg ammer, er jeg henvist til toilettet hvis jeg ikke vil betale for at mit barn får mad, men hvis mit barn havde været flaskebarn, så kunne jeg få lov at sætte mig alle steder i centeret (bortset fra på cafeen, selvfølgelig) for gratis at give mit barn mad - og altså Ikke være henvist til toiletterne?

Anmeld

28. december 2013

modesty

Nadia&Daniel skriver:

Tja både og. Før i tiden (da jeg arbejde i Købehavn) var jeg inde op strøget hver dag, og ILLUM var meget besøgt. Men fint du udfra det (så ved man da folk kigger på ens profil ) - jeg handler hvor jeg føler mig velkommen, men det ville jeg bestemt ikke gør i ILLUM mere (jo, hvis jeg skulle få lyst til en kop kaffe mens baby er sulten)

Personligt foretrak jeg klart at amme i Illums rolige, hyggelige ammerum end i Magasin Kgs. Nytorv, hvor jeg blev henvist til en juicebar der spillede høj technomusik og min søn fik et flip grundet lydniveauet.

De kvadratmetre der bliver sat af til et ammerum skal jo finansieres (huslejen er sandsynligvis ikke helt billig) og så vil jeg hellere betale en kop the for at nyde min søn i fred og ro end få sved på panden i larmende omgivelser.

Fint nok at andre ser anderledes på sagen, men altså åh gud, den konstante forargelse over at alt og alle ikke indretter sig totalt og aldeles efter mødre og deres børn. Ja, nu taler jeg lidt groft og sætter tingene på spidsen, men som nævnt en milliard gange før her i tråden: En privat forretning må lave deres egne regler. Hvis de regler er dybt krænkende og foruroligende, så skal man naturligvis debattere og råbe vagt i gevær, men en kop kaffe for en amning er altså under min bagatelgrænse

(PS: Hele denne svada er egentlig ikke målrettet dig, men bare generelt ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.