Amning koster penge i ILUM

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2013

bøllen

Bell'star skriver:

Hej piger!

Synes bare lige jeg vil dele dette med jer, da jeg selv var meget forarget herover.

Jeg var forleden dag på juleshopping i ILUM med min mor og 4mdr gamle søn. Han vågner fra lur og er naturligvis sulten.
Vi bliver henvist til cafeen på 4. Sal, hvor der er lavet et ammerum.
Da vi kommer derop spørger jeg en ansat hvor rummet ligger henne, hun viser vej, men siger så, at man altså skal købe noget i deres café for at få lov at benytte deres ammerum!!!????

Og der bliver jeg så temmelig forarget - tænk at være så fræk, at man i et stormagasin skal BETALE for at give sin baby mad!? - så står man der med en skrigende, sulten baby og er tvunget til at købe noget i deres larterlige "fancy" café

Jeg er stadig helt forarget over, at man kan tillade sig at lave sådanne regler. Og det er helt sikkert sidste gang je tager i ILUM, så længe de kører med sådanne regler!!

- det skal lige tilføjes, at jeg sagde, at min mor ville købe noget mens jeg ammede, hvilket hun ikke gjorde, så jeg "snød"
Mig ind - mit eget lille oprør over deres dumme regler!!

Kan godt forstå du er forarget. Syntes da virkelig det lyder helt hen i vejret. Forstår slet ikke, at man som center vælger at forbyde ammende kvinder  Det er da dem der har tid til at shoppe  Ville blive halv tosset over at skulle købe noget for at kunne give mit barn mad 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2013

Bell'star

bøllen skriver:

Kan godt forstå du er forarget. Syntes da virkelig det lyder helt hen i vejret. Forstår slet ikke, at man som center vælger at forbyde ammende kvinder  Det er da dem der har tid til at shoppe  Ville blive halv tosset over at skulle købe noget for at kunne give mit barn mad 

Ja lige præcis, jeg har da fået flere dage af min barsel til at gå med at tudse rundt i et center og shoppe lidt. Men det bliver da i hvert fald ikke i ilum at jeg bruger mine penge for fremtiden!

Anmeld

28. december 2013

tarkoflen

Når man ikke har andre muligheder, synes jeg det er langt ude! Man har da ikke lyst til at lægge sine penge der, når man på den måde bliver diskrimineret!

De ønsker sig tydeligvis ikke, at alle mennekser skal lægge deres penge i deres butik. Men så kan de da blive fri

Anmeld

28. december 2013

modesty

Hej piger!

Synes bare lige jeg vil dele dette med jer, da jeg selv var meget forarget herover.

Jeg var forleden dag på juleshopping i ILUM med min mor og 4mdr gamle søn. Han vågner fra lur og er naturligvis sulten.
Da vi kommer derop spørger jeg en ansat hvor rummet ligger henne, hun viser vej, men siger så, at man altså skal købe noget i deres café for at få lov at benytte deres ammerum!!!????

Og der bliver jeg så temmelig forarget - tænk at være så fræk, at man i et stormagasin skal BETALE for at give sin baby mad!? - så står man der med en skrigende, sulten baby og er tvunget til at købe noget i deres larterlige "fancy" café

Jeg er stadig helt forarget over, at man kan tillade sig at lave sådanne regler. Og det er helt sikkert sidste gang je tager i ILUM, så længe de kører med sådanne regler!!

- det skal lige tilføjes, at jeg sagde, at min mor ville købe noget mens jeg ammede, hvilket hun ikke gjorde, så jeg "snød"

Det synes jeg sådan set er OK. Det er en privatejet forretning og de må sætte deres egne regler. Det betyder selvfølgelig ikke at man skal være enig i de regler, men man skal jo også købe noget hvis man sætter sig ind for at amme på en café. Det er måske en anelse grådigt, men hey, de lever af at tjene penge. Det ville ikke sætte mit pis i kog at skulle købe en kop kaffe for at benytte ammerummet.

Ellers kan man jo altid sætte sig ud på toilettet, Illum har nogle ret rummelige nogle af slagsen rundt omkring, bl.a. i kælderen.

Anmeld

28. december 2013

Nadia&Daniel

modesty skriver:

Det synes jeg sådan set er OK. Det er en privatejet forretning og de må sætte deres egne regler. Det betyder selvfølgelig ikke at man skal være enig i de regler, men man skal jo også købe noget hvis man sætter sig ind for at amme på en café. Det er måske en anelse grådigt, men hey, de lever af at tjene penge. Det ville ikke sætte mit pis i kog at skulle købe en kop kaffe for at benytte ammerummet.

Ellers kan man jo altid sætte sig ud på toilettet, Illum har nogle ret rummelige nogle af slagsen rundt omkring, bl.a. i kælderen.

Bare lille sidespørgsmål: Vil det sige, at hvis jeg som kunder bruger flere 1xxx.- i Illum, men ikke lige køber en latte til 45.- - skal jeg så ikke have lov til at amme mit barn i mens jeg er i Illum?

Anmeld

28. december 2013

Kløver

Hvis ammerummet er tilknyttet og ejet af cafeen kan jeg godt forstå det, men ikke hvis det er et ammerum som er tilknyttet hele Illum og som skal bruges

Anmeld

28. december 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Bell'star skriver:

Hej piger!

jeg ville måske også synes det var irriterende hvis jeg fik at vide jeg kun kunne amme det ene sted i hele centeret og så skulle købe noget, men sådan er deres regler jo bare... Jeg havde nok bare fundet det billigste på deres menu...

Anmeld

28. december 2013

Nadia&Daniel

Maja84 skriver:

Hvis ammerummet er tilknyttet og ejet af cafeen kan jeg godt forstå det, men ikke hvis det er et ammerum som er tilknyttet hele Illum og som skal bruges

Så må vi håbe at ILLUM begynder at tænker på Deres andre kunder som ikke skal have noget i cafeen, men stadig har små babyer

Anmeld

28. december 2013

Kløver

Nadia&Daniel skriver:

Så må vi håbe at ILLUM begynder at tænker på Deres andre kunder som ikke skal have noget i cafeen, men stadig har små babyer

Ja, må indrømme jeg ikke handler i Illum, ved ikke engang om jeg har været der, men er det ikke som feks magasin. Men kræver man at bruge et ammerum må der jo også være et tilgængeligt. De fleste der ammer synes jeg nu ellers er gode til at dække og sidde roligt lidt for sig selv uden at forstyrre

Anmeld

28. december 2013

modesty

Nadia&Daniel skriver:

Bare lille sidespørgsmål: Vil det sige, at hvis jeg som kunder bruger flere 1xxx.- i Illum, men ikke lige køber en latte til 45.- - skal jeg så ikke have lov til at amme mit barn i mens jeg er i Illum?

Som skrevet, der er store toiletter i Illum med bænke hvor man sagtens kan amme.

De regler der er i caféen er lavet fordi den café i mange år var et tilløbsstykke for mødregrupper der sad og sludrede i timevis og drak en enkelt kop kaffe hver, samtidig med at de holdt spisende kunder der gerne ville have fred og ro under deres frokost, væk. Det var simpelthen dårlig business, og som sagt, Illum er en privat forretning. Så fair nok at de laver regler der får deres forretning til at løbe bedre rundt. Jeg synes at løsningen med ammerummet for betalende kunder er en godt kompromis.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.