Er det meget underligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2013

Muhmi

MortilElias2010 skriver:

Ingen skepsis herfra  Det er da en rar tradition at bygge op for jer begge, I hylder det liv der er blevet levet og tænker ikke, at I har tænkt jer at lade sørgmodigheden overtage juleaftenen for så havde I jo sikkert valgt en anden dag   

Præcis! Jeg tænker at det vil give mig en form for forløsning fordi nu vil jeg vide HVOR han er og jeg vil altid kunne besøge ham fremover... Det vil betyde rigtig meget for mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2013

lycly

Jeg synes det er en super fin og smuk tanke

Ja, det giver da et øjebliks tristhed og sorg. Men så kan I netop bruge tiden ved gravstedet til at give plads til sorgen og så kan I "glemme" det lidt resten af dagen og nyde julen

Anmeld

22. december 2013

Muhmi

LuLy skriver:

Jeg synes det er en super fin og smuk tanke

Ja, det giver da et øjebliks tristhed og sorg. Men så kan I netop bruge tiden ved gravstedet til at give plads til sorgen og så kan I "glemme" det lidt resten af dagen og nyde julen

NEMLIG! Du skrev lige det som jeg slet ikke kan få formuleret hehe.. Det er det jeg mener med forløsning

Anmeld

22. december 2013

Sijac

Muhmi skriver:

.... At jeg har valgt at min far skal sænkes i jorden d. 24. December? Jeg har jo primært gjort det for min egen skyld, fordi traditionen fremover, hver juleaftensdag, bliver at vi besøger min far og Anders' fars gravsted d. 24. December og lægger en blomst og tænder et lille lys. Så kan den tradition begynde allerede i år. Ja de er jo også begge døde i år, så den kan jo først begynde dér.. Men jeg synes bare det var en smuk tanke, men bliver mødt med skepsis af dem jeg fortæller det til....

Synes I også at det er underligt.. Og I svarer bare, jeg bliver ikke såret  

Gud hvor er det dog en smuk tanke..
Hvis det var mig du skulle begrave, ville jeg være så stolt! Tænk at kunne rumme så meget kærlighed <3

Anmeld

22. december 2013

MariaKyedDK

Muhmi skriver:

.... At jeg har valgt at min far skal sænkes i jorden d. 24. December? Jeg har jo primært gjort det for min egen skyld, fordi traditionen fremover, hver juleaftensdag, bliver at vi besøger min far og Anders' fars gravsted d. 24. December og lægger en blomst og tænder et lille lys. Så kan den tradition begynde allerede i år. Ja de er jo også begge døde i år, så den kan jo først begynde dér.. Men jeg synes bare det var en smuk tanke, men bliver mødt med skepsis af dem jeg fortæller det til....

jeg synes det er smukt, og vil ha gjort det samme 

Anmeld

22. december 2013

Faith

Muhmi skriver:

Synes bestemt ikke det er underligt! Synes det er en smuk tanke

Anmeld

22. december 2013

Muhmi

Gud hvor er det dog en smuk tanke..
Hvis det var mig du skulle begrave, ville jeg være så stolt! Tænk at kunne rumme så meget kærlighed <3

Hvor er det sødt sagt! Tusind tak for de søde ord, de betyder rigtig meget for mig...  Kan godt være at nogle finder det underligt, men ja, når jeg elsker så er det med hver en fiber i min krop og derfor gør jeg sikkert ting folk finder underlige fordi "Det jo bare er min alkoholiserede far" men han var min far, min helt, før Anders kom til, var min far min ridder i skindende rustning (Ikke på den mærkelige måde) men han var jo den jeg ledte efter i alle de kærester jeg har haft, hvis man kan sige det sådan? At jeg så har fundet en mand der har de samme værdier og den glæde i livet, som min far også havde, tror jeg bestemt ikke er ved et tilfælde Så ja... Det betyder rigtig meget for mig at han er MED den dag. hvor han skulle have været med og det er han nu, fordi dette altid fremover vil være dagen hvor min far fik hans sidste hvilested og derfor altid vil være med den dag...

Anmeld

22. december 2013

Anitta Kristiansen

Julen er tiden hvor vi mindes dem vi elsker. Vi giver dem blomster og kærlighed. Om de er begravet den 24 eller ej, har de fleste det med at tage der ud jule aften. Tanken er smuk, men ikke mere end dem der gør det på trods af de ikke er begravet den dag.

Jeg har selv en mor der døde for snart 4 år siden. Jeg husker dagen i kirken. Ikke en behagelig dag! Sorg og tomhed, ikke som at se en død person, for det er som et chok, men når der bliver sagt farvel bliver der rigtig tomt og ubehageligt.
Vi var ikke voldsomt tætte, men jeg elskede hende jo stadig. Hun har fødselsdag tæt på julen, og er hårdt at skulle tænke på det hvert år, og så tæt på julen, hvor jeg ønsker at kunne være den mor, der laver småkager, god julemad og hygge med familien, og specielt jule aften.
Så selvom det virker så smukt nu, så kan det påvirke senere, jeg er glad for at jeg kan tage der ud og sige god jul en jule aften, og sidde og være totalt ulykkelig en anden dag, for der er forskel, men hvis du synes det ville være let nok så er det fint, men nogen gange kan der gå år, før man opdager hvor stort et savn der er. Personligt ville jeg have svært ved at nyde juleaften med mine børn hvis jeg tænkte på hende hele juleaften, over sorgen og den tomhed.

Jeg ved ikke om du er den eneste tæt på, måske er det fint for dig men ekstremt svært for andre. Så er det en god ide at lytte til hinanden. Bare fordi det ikke er den dag han er begravet kan du stadig have din smukke tradition. Men ja er dit valg i sidste ende. Og hvis det er det du ønsker så gør det.

et stort for dit tab!

Anmeld

23. december 2013

Sijac

Muhmi skriver:

Hvor er det sødt sagt! Tusind tak for de søde ord, de betyder rigtig meget for mig...  Kan godt være at nogle finder det underligt, men ja, når jeg elsker så er det med hver en fiber i min krop og derfor gør jeg sikkert ting folk finder underlige fordi "Det jo bare er min alkoholiserede far" men han var min far, min helt, før Anders kom til, var min far min ridder i skindende rustning (Ikke på den mærkelige måde) men han var jo den jeg ledte efter i alle de kærester jeg har haft, hvis man kan sige det sådan? At jeg så har fundet en mand der har de samme værdier og den glæde i livet, som min far også havde, tror jeg bestemt ikke er ved et tilfælde Så ja... Det betyder rigtig meget for mig at han er MED den dag. hvor han skulle have været med og det er han nu, fordi dette altid fremover vil være dagen hvor min far fik hans sidste hvilested og derfor altid vil være med den dag...

Nu har jeg læst dit respons nogle gange og for hver gang, bliver jeg mere rørt..
Hvor må din far føle sig som noget helt særligt, selv efter han er gået bort! Det må helt ærligt være det største en far kan opnår, at være sin datters ridder Ej men helt seriøst!

Din beskrivelse af hvorfor du vælger denne dag. Fordi det er en dag han skal være med til, en lykkelig og glad dag - hvis alle havde så positive tanker og uendelig mængder kærlighed som dig, så ville mange mennesker have det rigtig godt. Ikke alene ville de vide at de var elsket men de ville også vide, at der altid var et plads til dem i et meget specielt hjerte.

Jeg bliver rørt og glad over dit indlæg!!
Så hvis andre syntes du er lidt skør grundet dit valg, ja så kan de jo bare slet ikke se og forstå, at denne dag er valgt helt særligt, med hjertet, af en datter der ønsker det allerbedste for sin far - og som altid ønsker ham tæt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.