Er det meget underligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2013

Havre74

Muhmi skriver:

.... At jeg har valgt at min far skal sænkes i jorden d. 24. December? Jeg har jo primært gjort det for min egen skyld, fordi traditionen fremover, hver juleaftensdag, bliver at vi besøger min far og Anders' fars gravsted d. 24. December og lægger en blomst og tænder et lille lys. Så kan den tradition begynde allerede i år. Ja de er jo også begge døde i år, så den kan jo først begynde dér.. Men jeg synes bare det var en smuk tanke, men bliver mødt med skepsis af dem jeg fortæller det til....

Synes I også at det er underligt.. Og I svarer bare, jeg bliver ikke såret  

Jeg synes det er underligt. Jeg forstår godt at du gerne vil have en hyggelig tradition, men det kan det jo også være selvom din far begraves en anden dag.

Hvis han ikke skal begraves i kristen forstand, og det det kun er dig, din mand og børn, der skal med, så synes jeg ikke det er underligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2013

Muhmi

Havre74 skriver:

Jeg synes det er underligt. Jeg forstår godt at du gerne vil have en hyggelig tradition, men det kan det jo også være selvom din far begraves en anden dag.

Hvis han ikke skal begraves i kristen forstand, og det det kun er dig, din mand og børn, der skal med, så synes jeg ikke det er underligt.

Der er intet højtideligt over det.. Bare nærmeste familie og graveren der skal dække hullet efter hans urne er sat ned og lægge sten på, hvorefter vi så putter blomster på og tænder et lys.

Anmeld

21. december 2013

Havre74

Muhmi skriver:

Der er intet højtideligt over det.. Bare nærmeste familie og graveren der skal dække hullet efter hans urne er sat ned og lægge sten på, hvorefter vi så putter blomster på og tænder et lys.

Så synes jeg at det lyder som en fin ide, for jeres familie.

Anmeld

21. december 2013

mogms

overhovedet ikke underligt, du gør det der fungere for dig. Har andre en anden mening, så har de det.

men det smarte er jo at du lever dit liv og andre lever deres

Jeg så osse helt vild med det uhøjtidlige og super private i jeres sidste farvel.

Anmeld

21. december 2013

mariamiss6

Muhmi skriver:

.... At jeg har valgt at min far skal sænkes i jorden d. 24. December? Jeg har jo primært gjort det for min egen skyld, fordi traditionen fremover, hver juleaftensdag, bliver at vi besøger min far og Anders' fars gravsted d. 24. December og lægger en blomst og tænder et lille lys. Så kan den tradition begynde allerede i år. Ja de er jo også begge døde i år, så den kan jo først begynde dér.. Men jeg synes bare det var en smuk tanke, men bliver mødt med skepsis af dem jeg fortæller det til....

Synes I også at det er underligt.. Og I svarer bare, jeg bliver ikke såret  

Jeg synes ikke det er underligt over hovedet. 

MEN jeg kan være bekymret for om det kommer til at have den betydning at juleaften går fra at være en hyggelig atmosfære til at blive en trykket atmosfære som jo vil involvere og præge alle der skal holde jul med jer. For eksempel jeres egne børn. 

Jeg kan tro det også er det andre folk tænker over. Altså, og i risikerer at gøre julen til en trist begivenhed.

Anmeld

21. december 2013

Muhmi

Jeg synes ikke det er underligt over hovedet. 

MEN jeg kan være bekymret for om det kommer til at have den betydning at juleaften går fra at være en hyggelig atmosfære til at blive en trykket atmosfære som jo vil involvere og præge alle der skal holde jul med jer. For eksempel jeres egne børn. 

Jeg kan tro det også er det andre folk tænker over. Altså, og i risikerer at gøre julen til en trist begivenhed.

Det vil blive en trykket jul alligevel for os i år... Anders mistede jo hans far i Marts måned og jeg mistede min her i November måned... Det kan ikke undgå at blive trykket, "ubehageligt" og med triste perioder... Alle der kommer her til jul, vil mindes min far, fordi selvom min far og mor har været skilt i 15 år, så har min far jo også været en stor del af den familie der kommer den 24 i næsten 20 år

Kan sagtens følge det du skriver og forstår også at folk nok vil tænke at det er at gnide salt i såret, men lige nu mangler jeg afslutning i form af at min far endelig får hans sidste hvilested, jeg har været i en slags limbo den sidste måned fordi jeg ikke har vist hvad der skulle ske fremover, men det vil jeg vide den dag og derfor tror jeg også det vil give mig en slags opløftning på én eller anden underlig måde.. Altså at vide han er der og jeg kan altid gå op og skælde ham ud, eller fortælle ham hvad der sker herhjemme også selvom han jo ikke "er der"..

Forstår du, eller var det en omgang vrøvl? hehe

Anmeld

21. december 2013

Muhmi

mogms skriver:

overhovedet ikke underligt, du gør det der fungere for dig. Har andre en anden mening, så har de det.

men det smarte er jo at du lever dit liv og andre lever deres

Jeg så osse helt vild med det uhøjtidlige og super private i jeres sidste farvel.

Det er jeg også, det behøver ikke at blive blæst mere op nu... Man bliver altid så trist når en præst snakker og det er ikke det, det går ud på, det er bare en hyggelig dag hvor min far endelig får hans sidste hvilested

Anmeld

21. december 2013

Muhmi

lineog4 skriver:

Ikke underligt men smukt. Tror når man mister er det vigtigt at skabe nye traditioner især på de dage hvor det gør ondt.

Helt enig og det vil jo fremover altid være en dag der gør ondt i mere eller mindre grad, for han skulle jo have været her og have fejret jul med os og resten af min familie, en hyggelig genforening, men det blev det ikke og derfor vil det for fremtiden altid gøre ondt på mig... Men på den her måde, så er han stadig med på dagen, fordi der faktisk sker en ting i hans ånd... Han får hans hvilested og derfor vil det måske give en smule følelse af at han stadig er med den dag 

Anmeld

21. december 2013

Muhmi

Dot D skriver:

Jeg er så ked af, at du har mistet din far... Det er et stort tab for dig og din familie

Jeg synes, at det er en fantastisk dag, du har valgt, for den dag sorg og glæde mødes, vinder sorgen oftest, men juleaften er bare så meget mere fyldt af glæde, kærlighed og omtanke for hinanden, at det kun kan være glæden, der vinder den dag

Jeg ønsker jer alle en fantastisk jul og et skønt nytår, og jeg er sikker på, at I vil være der for hinanden og vil få en dejlig dag på trods af omstændighederne

Hvor var det smukt skrevet 

Mange tak og mange gange i lige måde søde! 

Anmeld

21. december 2013

Muhmi

Mom In The Making skriver:

Først og fremmest så gør det mig ondt at du har mistet.
Jeg synes ikke det er underligt, det eneste forbehold jeg ville have for at gøre det den 24 er hvis det ville gøre julen trist hver eneste år, fordi man logisk nok vill tænke, sørge og mindes den dag de er begravet hvert år. Men jeg synes jo det lyder til at i vil lave en god og hyggelig tradition ud af det og så er det da bare smukt.

Personligt ville jeg ikke vælge at gøre det, udelukkende fordi vi har op til flere drama queens i familien og der kan man være ganske sikker på julen ville blive ødelagt hvert år.

Håber i får en god oplevelse D. 24 (altså omstændighederne taget i betragtning)

-Sheila

Heldigvis er der ingen dramaqueens (Måske ud over mig) i familien.. Vi tager det stille og roligt og tager det som endnu en oplevelse, god som dårlig.. Julen i år vil aldrig blive som de foregående i og med at både Anders og jeg har mistet vores fædre i år.. Men vi vil gøre alt hvad der står i vores magt for at det ikke skal blive en sorgens dag, men derimod en jul med en stille afslutning for min far og en stille begyndelse for vores nye liv uden vores fædre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.