Jeg synes ikke det er underligt over hovedet.
MEN jeg kan være bekymret for om det kommer til at have den betydning at juleaften går fra at være en hyggelig atmosfære til at blive en trykket atmosfære som jo vil involvere og præge alle der skal holde jul med jer. For eksempel jeres egne børn.
Jeg kan tro det også er det andre folk tænker over. Altså, og i risikerer at gøre julen til en trist begivenhed.
Det vil blive en trykket jul alligevel for os i år... Anders mistede jo hans far i Marts måned og jeg mistede min her i November måned... Det kan ikke undgå at blive trykket, "ubehageligt" og med triste perioder... Alle der kommer her til jul, vil mindes min far, fordi selvom min far og mor har været skilt i 15 år, så har min far jo også været en stor del af den familie der kommer den 24 i næsten 20 år 
Kan sagtens følge det du skriver og forstår også at folk nok vil tænke at det er at gnide salt i såret, men lige nu mangler jeg afslutning i form af at min far endelig får hans sidste hvilested, jeg har været i en slags limbo den sidste måned fordi jeg ikke har vist hvad der skulle ske fremover, men det vil jeg vide den dag og derfor tror jeg også det vil give mig en slags opløftning på én eller anden underlig måde.. Altså at vide han er der og jeg kan altid gå op og skælde ham ud, eller fortælle ham hvad der sker herhjemme også selvom han jo ikke "er der"..
Forstår du, eller var det en omgang vrøvl? hehe 
Anmeld