Jeg må nok være lyseslukker her... Jeg syntes ikke det er underligt eller forkert. Fordi det skal jeg IKKE kunne afgøre. Men vil nok også undre mig en smule, hvis jeg skulle til sådan en ceremoni juleaften.
Mit forhold til juleaften er en glæde og en god dag.
Jeg ligger selv en blomst hos mine kære. Men skulle jeg til ceremoni vil resten af min dag blive trist.
Jeg mindes mine kære juleaften, fordi de ikke længere er her. Men at skulle sige farvel vil gøre mig ked af det. Nok for meget til jeg vil kunne overskue resten af juleaften...
Men det er DIN afsked, og DIT VALG...
Så betyder det ikke så meget hvad andre mener...

Det er ikke en ceremoni. Det er ganske enkelt bare mig der sænker min far i jorden, der kommer jord/sten og derefter putter vi blomster på 
Det forhold har jeg også til juleaften, men denne juleaften kan unægteligt ikke blive som de foregående, netop fordi vi begge har mistet vores fædre i år.. Der vil være et hul i vores familie og derfor synes vi begge at de (vores fædre) stadig skal inddrages i vores juleaften, blot med nye traditioner. Det kommer til at gøre mig ked af det, jeg ER ked af det hele tiden, fordi det kun er 1½ måned siden at jeg mistede min far, at det så har taget så lang tid at få ham fragtet til Jylland kan jeg desværre ikke være herre over, hvis han havde været her for 2 uger siden, så havde jeg også valgt at gøre det der i stedet, men fordi valget enten var imellem d. 23 eller d. 24 eller først mellem jul og nytår. Ja så valgte jeg d. 24, fordi vi alligevel skal op og besøge ham der, så kan vi også putte ham i jorden..
Men jeg kan sagtens forstå at folk ikke ville synes det var en sjov ting og nej det er det da ikke, men denne jul bliver alligevel ikke sjov.. 
Dem der er blevet spurgt har jo selv sagt ja til at ville være med, der er ingen der har tvunget armen om på ryggen af dem... Min moster synes det ville være en perfekt dag, men ja, min mor brød sig ikke om idéen, men hun vælger at deltage alligevel... HELT uden at jeg har sagt hun skulle komme, jeg fortalte hende hvad vi havde tænkt os at gøre og både Anders og jeg er enige om at det er en god idé og vi havde egentlig også forestillet os at det bare ville være os. Men ja, det tydede alligevel på at folk gerne ville være med, på trods af det ikke er en ceremoni