Er det meget underligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2013

EnSødMor

Muhmi skriver:

.... At jeg har valgt at min far skal sænkes i jorden d. 24. December? Jeg har jo primært gjort det for min egen skyld, fordi traditionen fremover, hver juleaftensdag, bliver at vi besøger min far og Anders' fars gravsted d. 24. December og lægger en blomst og tænder et lille lys. Så kan den tradition begynde allerede i år. Ja de er jo også begge døde i år, så den kan jo først begynde dér.. Men jeg synes bare det var en smuk tanke, men bliver mødt med skepsis af dem jeg fortæller det til....

Synes I også at det er underligt.. Og I svarer bare, jeg bliver ikke såret  

Overhovedet ikke!!!! 

Det er så flot, unik og speciel en tradition at starte? Jeg syntes det er helt perfekt!  

syntes du skal være ligeglade med hvad andre mener, det kan godt være juleaften/dag er en tid man skal være glad, men syntes ikke det ødelægger den gode stemning ved at gøre det den dag! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2013

Kløver

Nej. Synes det er en sød tanke og giver måske mulighed for at dagen ikke bliver så sørgelig dom ellers, ikke ment at det ikke er sørgeligt men at i måske bedre gennem julen kan hygge og mindes alt det gode

Håber det bliver en smuk afsked

Anmeld

21. december 2013

Muhmi

EnSødMor skriver:

Overhovedet ikke!!!! 

Det er så flot, unik og speciel en tradition at starte? Jeg syntes det er helt perfekt!  

syntes du skal være ligeglade med hvad andre mener, det kan godt være juleaften/dag er en tid man skal være glad, men syntes ikke det ødelægger den gode stemning ved at gøre det den dag! 

Anmeld

21. december 2013

Muhmi

Maja84 skriver:

Nej. Synes det er en sød tanke og giver måske mulighed for at dagen ikke bliver så sørgelig dom ellers, ikke ment at det ikke er sørgeligt men at i måske bedre gennem julen kan hygge og mindes alt det gode

Håber det bliver en smuk afsked

Tak, det håber jeg også  

Anmeld

21. december 2013

MarianneRubi

Jeg synes det er en rigtig smuk tanke
Så har man dem også på en måde hos sig i julen
Og en rigtig god tradition at lave efter min mening også

Anmeld

21. december 2013

Givesvæk

Muhmi skriver:

.... At jeg har valgt at min far skal sænkes i jorden d. 24. December? Jeg har jo primært gjort det for min egen skyld, fordi traditionen fremover, hver juleaftensdag, bliver at vi besøger min far og Anders' fars gravsted d. 24. December og lægger en blomst og tænder et lille lys. Så kan den tradition begynde allerede i år. Ja de er jo også begge døde i år, så den kan jo først begynde dér.. Men jeg synes bare det var en smuk tanke, men bliver mødt med skepsis af dem jeg fortæller det til....

Nej det synes jeg ikke!

Det handler om hvad du har det godt med, det er dig der skal sænke ham ned, ked af dit tab  

Anmeld

21. december 2013

mariamiss6

Muhmi skriver:

Det vil blive en trykket jul alligevel for os i år... Anders mistede jo hans far i Marts måned og jeg mistede min her i November måned... Det kan ikke undgå at blive trykket, "ubehageligt" og med triste perioder... Alle der kommer her til jul, vil mindes min far, fordi selvom min far og mor har været skilt i 15 år, så har min far jo også været en stor del af den familie der kommer den 24 i næsten 20 år

Kan sagtens følge det du skriver og forstår også at folk nok vil tænke at det er at gnide salt i såret, men lige nu mangler jeg afslutning i form af at min far endelig får hans sidste hvilested, jeg har været i en slags limbo den sidste måned fordi jeg ikke har vist hvad der skulle ske fremover, men det vil jeg vide den dag og derfor tror jeg også det vil give mig en slags opløftning på én eller anden underlig måde.. Altså at vide han er der og jeg kan altid gå op og skælde ham ud, eller fortælle ham hvad der sker herhjemme også selvom han jo ikke "er der"..

Forstår du, eller var det en omgang vrøvl? hehe

Jeg forstår fint, og jeg kan også sagtens se det hyggelige i årene der kommer. 

Jeg tror bare det er det der har fået folk til at studse lidt måske.

Anmeld

21. december 2013

Marts<3

Jeg må nok være lyseslukker her... Jeg syntes ikke det er underligt eller forkert. Fordi det skal jeg IKKE kunne afgøre. Men vil nok også undre mig en smule, hvis jeg skulle til sådan en ceremoni juleaften.

Mit forhold til juleaften er en glæde og en god dag.

Jeg ligger selv en blomst hos mine kære. Men skulle jeg til ceremoni vil resten af min dag blive trist. 

Jeg mindes mine kære juleaften, fordi de ikke længere er her. Men at skulle sige farvel vil gøre mig ked af det. Nok for meget til jeg vil kunne overskue resten af juleaften... 

Men det er DIN afsked, og DIT VALG... 

Så betyder det ikke så meget hvad andre mener... 

Anmeld

22. december 2013

MortilElias2010

Muhmi skriver:

Ingen skepsis herfra  Det er da en rar tradition at bygge op for jer begge, I hylder det liv der er blevet levet og tænker ikke, at I har tænkt jer at lade sørgmodigheden overtage juleaftenen for så havde I jo sikkert valgt en anden dag   

Anmeld

22. december 2013

Muhmi

Jeg må nok være lyseslukker her... Jeg syntes ikke det er underligt eller forkert. Fordi det skal jeg IKKE kunne afgøre. Men vil nok også undre mig en smule, hvis jeg skulle til sådan en ceremoni juleaften.

Mit forhold til juleaften er en glæde og en god dag.

Jeg ligger selv en blomst hos mine kære. Men skulle jeg til ceremoni vil resten af min dag blive trist. 

Jeg mindes mine kære juleaften, fordi de ikke længere er her. Men at skulle sige farvel vil gøre mig ked af det. Nok for meget til jeg vil kunne overskue resten af juleaften... 

Men det er DIN afsked, og DIT VALG... 

Så betyder det ikke så meget hvad andre mener... 

Det er ikke en ceremoni. Det er ganske enkelt bare mig der sænker min far i jorden, der kommer jord/sten og derefter putter vi blomster på

Det forhold har jeg også til juleaften, men denne juleaften kan unægteligt ikke blive som de foregående, netop fordi vi begge har mistet vores fædre i år.. Der vil være et hul i vores familie og derfor synes vi begge at de (vores fædre) stadig skal inddrages i vores juleaften, blot med nye traditioner. Det kommer til at gøre mig ked af det, jeg ER ked af det hele tiden, fordi det kun er 1½ måned siden at jeg mistede min far, at det så har taget så lang tid at få ham fragtet til Jylland kan jeg desværre ikke være herre over, hvis han havde været her for 2 uger siden, så havde jeg også valgt at gøre det der i stedet, men fordi valget enten var imellem d. 23 eller d. 24 eller først mellem jul og nytår. Ja så valgte jeg d. 24, fordi vi alligevel skal op og besøge ham der, så kan vi også putte ham i jorden..

Men jeg kan sagtens forstå at folk ikke ville synes det var en sjov ting og nej det er det da ikke, men denne jul bliver alligevel ikke sjov..

Dem der er blevet spurgt har jo selv sagt ja til at ville være med, der er ingen der har tvunget armen om på ryggen af dem... Min moster synes det ville være en perfekt dag, men ja, min mor brød sig ikke om idéen, men hun vælger at deltage alligevel... HELT uden at jeg har sagt hun skulle komme, jeg fortalte hende hvad vi havde tænkt os at gøre og både Anders og jeg er enige om at det er en god idé og vi havde egentlig også forestillet os at det bare ville være os. Men ja, det tydede alligevel på at folk gerne ville være med, på trods af det ikke er en ceremoni

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.