Er det meget underligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.495 visninger
48 svar
42 synes godt om
21. december 2013

Muhmi

.... At jeg har valgt at min far skal sænkes i jorden d. 24. December? Jeg har jo primært gjort det for min egen skyld, fordi traditionen fremover, hver juleaftensdag, bliver at vi besøger min far og Anders' fars gravsted d. 24. December og lægger en blomst og tænder et lille lys. Så kan den tradition begynde allerede i år. Ja de er jo også begge døde i år, så den kan jo først begynde dér.. Men jeg synes bare det var en smuk tanke, men bliver mødt med skepsis af dem jeg fortæller det til....

Synes I også at det er underligt.. Og I svarer bare, jeg bliver ikke såret  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2013

asff

Muhmi skriver:

.... At jeg har valgt at min far skal sænkes i jorden d. 24. December? Jeg har jo primært gjort det for min egen skyld, fordi traditionen fremover, hver juleaftensdag, at vi besøger min far og Anders' fars gravsted d. 24. December og lægger en blomst og tænder et lille lys. Så kan den tradition begynde allerede i år. Ja de er jo også begge døde i år, så den kan jo først begynde dér.. Men jeg synes bare det var en smuk tanke, men bliver mødt med skepsis af dem jeg fortæller det til....

Jeg synes det er smukt

Anmeld

21. december 2013

B&J

underligt NEJ!

jeg syntes det er fantastisk smukt og tanken hver år til jul i kommer med tanken om det er familiens dag og hyggekærlighed og i skal besøge din far fordi det også er den dag han blev sat i jorden

Anmeld

21. december 2013

Muhmi

asff skriver:

Jeg synes det er smukt

Tak, det var også min tanke om det 

Anmeld

21. december 2013

Lykke:)

Muhmi skriver:

.... At jeg har valgt at min far skal sænkes i jorden d. 24. December? Jeg har jo primært gjort det for min egen skyld, fordi traditionen fremover, hver juleaftensdag, bliver at vi besøger min far og Anders' fars gravsted d. 24. December og lægger en blomst og tænder et lille lys. Så kan den tradition begynde allerede i år. Ja de er jo også begge døde i år, så den kan jo først begynde dér.. Men jeg synes bare det var en smuk tanke, men bliver mødt med skepsis af dem jeg fortæller det til....

Jeg synes det er smukt! Og I starter en fantastisk tradition

Anmeld

21. december 2013

Muhmi

B&J skriver:

underligt NEJ!

jeg syntes det er fantastisk smukt og tanken hver år til jul i kommer med tanken om det er familiens dag og hyggekærlighed og i skal besøge din far fordi det også er den dag han blev sat i jorden

Syntes også at det jo er en dag hvor man mindes den afdøde familie og hygger med den levende del af den... Men ja, jeg tror måske det er fordi folk ikke synes det er noget hyggeligt eller sjovt at gøre den dag.. Og nej det er det jo heller ikke, men jeg skulle jo have fejret jul med min far, det synes jeg så også jeg gør på den her måde, når nu det ikke kan være anderledes  

Anmeld

21. december 2013

M (:

Muhmi skriver:

Jeg synes det er en smuk tanke! 

Mange tanker til jer; det bliver en hård og følelsespræget dag, men også en glædelig dag, som I, som du selv så smukt siger, vil mindes for altid. 

Anmeld

21. december 2013

Muhmi

Lykke:) skriver:

Jeg synes det er smukt! Og I starter en fantastisk tradition

Det var nemlig også min tanke med det, men selv graveren synes jeg var underlig, det synes jeg i hvert fald jeg kunne spore i hendes ansigt... Måske fordi hun ikke lige havde regnet med at skulle grave huller den dag, men alligevel... Havde oprindeligt en aftale om det skulle blive d. 23. (Min fars aske kom først til jylland i tirsdag i sidste uge og ville gerne have Anders og ungerne med, så skulle vente på ferie) men jo mere jeg tænkte over den dato, synes jeg egentlig at den helt rigtige dato ville være juleaften. Det er en smuk og meget følelsesladet dag for mig i forvejen, så synes det ville være så smukt også at have en slags mindefølelse indeni, den dag... Det bliver den allermest følelsesladet jul for mig nogensinde... Og synes bestemt det ville være på sin plads at min far fik en del af alle de følelser... Ej, det er nok det folk synes lyder underligt hehe

Anmeld

21. december 2013

MomInTheMaking

Muhmi skriver:

Først og fremmest så gør det mig ondt at du har mistet.
Jeg synes ikke det er underligt, det eneste forbehold jeg ville have for at gøre det den 24 er hvis det ville gøre julen trist hver eneste år, fordi man logisk nok vill tænke, sørge og mindes den dag de er begravet hvert år. Men jeg synes jo det lyder til at i vil lave en god og hyggelig tradition ud af det og så er det da bare smukt.

Personligt ville jeg ikke vælge at gøre det, udelukkende fordi vi har op til flere drama queens i familien og der kan man være ganske sikker på julen ville blive ødelagt hvert år.

Håber i får en god oplevelse D. 24 (altså omstændighederne taget i betragtning)

-Sheila

Anmeld

21. december 2013

Lykke:)

Muhmi skriver:

Det var nemlig også min tanke med det, men selv graveren synes jeg var underlig, det synes jeg i hvert fald jeg kunne spore i hendes ansigt... Måske fordi hun ikke lige havde regnet med at skulle grave huller den dag, men alligevel... Havde oprindeligt en aftale om det skulle blive d. 23. (Min fars aske kom først til jylland i tirsdag i sidste uge og ville gerne have Anders og ungerne med, så skulle vente på ferie) men jo mere jeg tænkte over den dato, synes jeg egentlig at den helt rigtige dato ville være juleaften. Det er en smuk og meget følelsesladet dag for mig i forvejen, så synes det ville være så smukt også at have en slags mindefølelse indeni, den dag... Det bliver den allermest følelsesladet jul for mig nogensinde... Og synes bestemt det ville være på sin plads at min far fik en del af alle de følelser... Ej, det er nok det folk synes lyder underligt hehe

Jeg tror at den lille graver har tænkt noget i stil med "øv, jeg skal på arbejde juleaften".. Men sådan er det at være graver

Det er der nok nogle der synes ja, men kan da fortælle at vi altid besøger mine familiemedlemmers grave - altså dem i nærheden - juleaften! Netop fordi de skulle have været sammen med os, og på den måde er de det lidt alligevel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.