Socialpædagogisk friplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2013

Tin

Profilbillede for Tin
Carina:-) skriver:

Kender den godt-Men troede det kun blev brugt ved sociialt udsatte familier ?

Altså hvor man vurdere at barnet har bedst af at være i inst frem for hjemme.Og ikke bare fordi barnet evt har nogle udfordringer.

Vi er bestemt ikk social udsatte!! Men vores søn har brug for nogle helt specifikke rammer for at udvikle sig positivt og derudover har han søskende der skal tages hensyn til.

Det er bestemt ikke noget man bare lige vupti søger og får.

Det lyder lidt som en "bestillingsseddel"!!??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2013

lineog4

Kendte den men troede den "kun" blev givet til børn med særlige behov. Had aldrig hørt om den blev givet fordi forældre ikke havde råd til institution eller forældre havde særlige behov

Anmeld

26. november 2013

mor2011_

det er ikke sikkert at du får den da pladsen er forbeholdt til familien med problemer det kan være barn som har det svært eller nogle diagnoser eller familien som ikke har så mange ressourcer du skal være obs på at når man søger pladsen og måske får den så har institution pligt går ind og lave undersøgeler på barnet/familien og sende det til kommunen hvert 6 måned eller 1 gang om året. i bliver også tilknyttet familiehuset fordi i ikke selv kan overskue jeres situation ved at søge pladsen.(hvis i får pladsen)

Anmeld

26. november 2013

Carina:-)

Tin skriver:

Vi er bestemt ikk social udsatte!! Men vores søn har brug for nogle helt specifikke rammer for at udvikle sig positivt og derudover har han søskende der skal tages hensyn til.

Det er bestemt ikke noget man bare lige vupti søger og får.

Det lyder lidt som en "bestillingsseddel"!!??

Men hvorfor så få det betalt?

Altså ikke fordi jeg ikke kan forstå at I tager imod det

Men undrer mig over at kommunen skal betale hvis forældre godt selv kan-Vi har jo fripladsordningen til dem der ikke selv kan betale i forvejen .

Anmeld

26. november 2013

SjeBets skriver:

Vi var ikke social udsat. Men min pige har en hjerneskade og havde brug for en støtte jeg ikke kunne give hende så får at hun fik det Sociale, og den støtte i hverdagen de mente hun havde brug for, fik jeg den socialpædagogisk friplads.

Men det er også mange år siden nu så ved ikke om det er lavet om

Men troede bare at hvis forældrene selv var i stand til at betale så skulle man det.

Bare ikke mere end normal sats selv om barnet evt skulle have dobbeltplads .

Du må ikke misforstå mig,jeg kan godt forstå I har taget imod det-

Men med tanke på vores slunkne velfærd synes jeg det er forkert med alt det man efterhånden kan få betalt som man godt kan betale selv .

Anmeld

26. november 2013

Laulund87

Vi havde socialpædagogisk friplads mens Maria gik i vuggestue.

Årsag: Hun havde sonde til hun var 9 måneder og havde store spiseproblemer så hun havde godt af at se andre små børn spise almindeligt. Hun var også meget bagud motorisk så hun havde godt af at bevæge sig rundt med de andre børn. Hun havde problemer pga en sygdom og mange operationer.

Anmeld

26. november 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

har idag fået besked fra VS at vi har fået bevilget socialpædagogisk friplads.

Kan se at jeg vist ikke helt fik forklaret mine ord korrekt, i mit oprindelig indlæg.

Vi står i den kedelige situation at min kæreste er psykisk syg uden nogen form for tidshorisont om hvornår de egentlig ved hvad han fejler og om de kan hjælpe ham til at blive et helt menneske igen.

Vores økonomi er ret dårlig.

Vi har gæld der betales af med 4000 kr pr. mdr. som blev optaget da vi troede på den lyse fremtid der så ud til at skulle blive vores.

Vi har en bil af mere end blot "det er da meget rart"årsager for at kunne få en hverdag til at hænge sammen.

Vi har brug for vores alarm for at min kæreste kan føle sig tryg ved at forlade vores bolig.

Min kæreste kommer af og på forskellig slags medicin, både pga det psykiske men også pga fysiske skader der stadig generer fordi vores daværende læge ikke lyttede og tog os alvorligt og idag er det for sent at kunne gøre noget.

Så vi står faktisk overfor hver måned at skulle vælge om de 1660 kr skal bruges på mad, bleer, tøj til sønnen (som han faktisk mangler nærmest konstant) eller om det skal betale vuggestuen.

Vi vælger vuggestuen da vi ved hjælp fra familie lige akkurat kan klare os med de resterende penge til at have mad hele måneden ( i det mindste til vores søn får det han skal have hver dag), vi vælger vuggestuen da det er så hammervigtigt for ham at være med i det sociale.

Vi har intet netværk med børn, vi har ikke mulighed for at stimulere ham socialt hvis han var herhjemme. Vi har begge selv problemer med det sociale aspekt og derfor vægter vi det meget højt at han kommer afsted i håbet om at han får det bedre og nemmere ved det end hvad vi har.

Så derfor min linje med at pengene ville gå til dagligdagsting.. det er altså ikke for kunne købe ekstra af noget, men blot for at vi måske kunne komme til et punkt hvor der også var råd til at vi voksne spiste mere end 1½ gang om dagen uden at hele budgettet væltede.

jeg håber det "hjalp" lidt på hysteriet om at jeg søger det fordi jeg synes det er sjovt...

det her er et kæmpe nederlag for mig at skulle bede om, det er al den hjælp jeg får, men det er nødvendighed for at holde min familie i live og derfor sluger jeg mine principper og varetager familien først...

det er ikke noget man bare får... der skal være en årsag som er mere end en lav indtægt...

Her er det vores manglende netværk og kærestens sygdom der er lagt vægt på...

Anmeld

26. november 2013

lineog4

Kan ikke huske hvor gammel er din søn? Hvad str bruger han i tøj? Tror vi bor meget tæt på hinanden - har en dreng på 3 og har en gang imellem en pose tøj der kan arves

Anmeld

26. november 2013

Wampires skriver:

har idag fået besked fra VS at vi har fået bevilget socialpædagogisk friplads.

Kan se at jeg vist ikke helt fik forklaret mine ord korrekt, i mit oprindelig indlæg.

Vi står i den kedelige situation at min kæreste er psykisk syg uden nogen form for tidshorisont om hvornår de egentlig ved hvad han fejler og om de kan hjælpe ham til at blive et helt menneske igen.

Vores økonomi er ret dårlig.

Vi har gæld der betales af med 4000 kr pr. mdr. som blev optaget da vi troede på den lyse fremtid der så ud til at skulle blive vores.

Vi har en bil af mere end blot "det er da meget rart"årsager for at kunne få en hverdag til at hænge sammen.

Vi har brug for vores alarm for at min kæreste kan føle sig tryg ved at forlade vores bolig.

Min kæreste kommer af og på forskellig slags medicin, både pga det psykiske men også pga fysiske skader der stadig generer fordi vores daværende læge ikke lyttede og tog os alvorligt og idag er det for sent at kunne gøre noget.

Så vi står faktisk overfor hver måned at skulle vælge om de 1660 kr skal bruges på mad, bleer, tøj til sønnen (som han faktisk mangler nærmest konstant) eller om det skal betale vuggestuen.

Vi vælger vuggestuen da vi ved hjælp fra familie lige akkurat kan klare os med de resterende penge til at have mad hele måneden ( i det mindste til vores søn får det han skal have hver dag), vi vælger vuggestuen da det er så hammervigtigt for ham at være med i det sociale.

Vi har intet netværk med børn, vi har ikke mulighed for at stimulere ham socialt hvis han var herhjemme. Vi har begge selv problemer med det sociale aspekt og derfor vægter vi det meget højt at han kommer afsted i håbet om at han får det bedre og nemmere ved det end hvad vi har.

Så derfor min linje med at pengene ville gå til dagligdagsting.. det er altså ikke for kunne købe ekstra af noget, men blot for at vi måske kunne komme til et punkt hvor der også var råd til at vi voksne spiste mere end 1½ gang om dagen uden at hele budgettet væltede.

jeg håber det "hjalp" lidt på hysteriet om at jeg søger det fordi jeg synes det er sjovt...

det her er et kæmpe nederlag for mig at skulle bede om, det er al den hjælp jeg får, men det er nødvendighed for at holde min familie i live og derfor sluger jeg mine principper og varetager familien først...

det er ikke noget man bare får... der skal være en årsag som er mere end en lav indtægt...

Her er det vores manglende netværk og kærestens sygdom der er lagt vægt på...

Det er aldrig forkert at bede om hjælp.

Men hvorfor kan I ikke få det hele betalt via fripladsordningen, når jeres økonomi er så elendig?

Og så vil jeg lige sige,at godt I kæmper for at jeres søn får en god hverdag,og det er jo også vigtigt at I får ordentligt mad og ro på da det næppe kan være godt for din kærestes sygdom med økonomiske spekulationer oveni 

Anmeld

26. november 2013

Frk. Himmelblå

Det er ikke altid, der er logik i, hvem der skal betale hvad.. Fx er vores specialbørnehave "gratis" ( uden forældrebetaling). Og det mener jeg faktisk, at alle specialbørnehaver er. - Altså børnehaver for handicappede. 

Jeg har ofte undret mig - hvorfor skal vi ikke give noget for det? Men det skal vi altså ikke. Fint nok. Men mærkeligt at betale 3000 det ene sted og 0 kr det andet... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.