Socialpædagogisk friplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2013

SjeBets

Carina:-) skriver:

Men det var også det jeg troede at fripladsen dækkede-Og at social plads var af helt andre årsager end f.eks økonomi.

I vores tilfælde var det også primært pga hendes hjernen skade og hun havd brug for massiv støtte de første par år for at lære at fungerere socialt blandt andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2013

Carina:-)

SjeBets skriver:

I vores tilfælde var det også primært pga hendes hjernen skade og hun havd brug for massiv støtte de første par år for at lære at fungerere socialt blandt andet

Troede egentligt at ved handicappede børn så fik man automatisk en plads i en egnet inst.

Og ikke at I selv skal sørge for at søge osv 

Kan se jeg er blevet noget klogere på hvilke udfordringer forældre med handicappede børn har oven i alt det andet...

Det kan sgu ikke være nemt...

Anmeld

26. november 2013

SjeBets

Troede egentligt at ved handicappede børn så fik man automatisk en plads i en egnet inst.

Og ikke at I selv skal sørge for at søge osv 

Kan se jeg er blevet noget klogere på hvilke udfordringer forældre med handicappede børn har oven i alt det andet...

Det kan sgu ikke være nemt...

Jeg fik hjælp af vores søde sagsbehandler til at søge pladsen. Men fordi jeg var alene med hende de første år. Og så hun var anderledes så søgte jeg kommunen for hjælp kunne godt se at jeg ikke havde indsigt nok til selv at kunne klare hende og hendes handicap.

Anmeld

27. november 2013

Laulund87

Og det kan jeg sagtens forstå -

Troede bare at det var det friplads dækkede.

Men jeg har også kun erfaring med social friplads via ret små børn på helt ned til 4 mdr der er kommet i inst fordi forældrene ikke magtede opgaven og altså ikke fordi barnet var handicappet.

Øv det er ærgeligt hvis folk tror det kun er hvis forældrene ikke magter børnene, det er SÅ mange andre årsager også

Anmeld

27. november 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg kan jo se udfra stemmerne at det vidst var meget godt jeg oprettede tråden

Så trængte forældre der mange ting at kæmpe med i hverdagen kan få måske dette lille pusterum...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.