Socialpædagogisk friplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
lineog4 skriver:

Kan ikke huske hvor gammel er din søn? Hvad str bruger han i tøj? Tror vi bor meget tæt på hinanden - har en dreng på 3 og har en gang imellem en pose tøj der kan arves

vores søn er 2 år og vi bor i roskilde

kunne være rart med ekstra tøj ind imellem

det er mest bodystocks der er svære at følge med i faktisk...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2013

lineog4

Wampires skriver:

vores søn er 2 år og vi bor i roskilde

kunne være rart med ekstra tøj ind imellem

det er mest bodystocks der er svære at følge med i faktisk...

Tror de lige alle sammen er røget  Men skal kigge, men sig til for jeg ved tøj kan være en stor udskrivning....

Anmeld

26. november 2013

Wampires

Carina:-) skriver:

Det er aldrig forkert at bede om hjælp.

Men hvorfor kan I ikke få det hele betalt via fripladsordningen, når jeres økonomi er så elendig?

Og så vil jeg lige sige,at godt I kæmper for at jeres søn får en god hverdag,og det er jo også vigtigt at I får ordentligt mad og ro på da det næppe kan være godt for din kærestes sygdom med økonomiske spekulationer oveni 

fordi den "almindelige" friplads udregnes udfra ens indtægter, og kun indtægterne.

der tages ikke højde for at man har lån, mobiler, eller andre regninger der skal betales.

og da vi er samboende og begge får den høje sats af offentlig hjælp grundet vores alder ja så skal vi stadig selv betale en del af det.

og mange tak for dine rare ord.

det er hårdt, har dage hvor det føles som jeg var alene mor med en dreng på 2 og en på 5....

Anmeld

26. november 2013

Wampires

lineog4 skriver:

Tror de lige alle sammen er røget  Men skal kigge, men sig til for jeg ved tøj kan være en stor udskrivning....

tusind tak

skal prøve at huske at have det i tankerne

Anmeld

26. november 2013

Tin

Profilbillede for Tin

Men hvorfor så få det betalt?

Altså ikke fordi jeg ikke kan forstå at I tager imod det

Men undrer mig over at kommunen skal betale hvis forældre godt selv kan-Vi har jo fripladsordningen til dem der ikke selv kan betale i forvejen .

Vi får det da vores søn har svær ADHD og er mentalt tilbage i udvikling. Og da alm sfo kun dækker børn til 4.kl, vores søn går i sfo trods han er 5.kl elev, da han ikke kan være alene, og vi har job begge både farmand og jeg. Derudover er der hensynet til søskende.

Man får det ikke fordi man ikke kan betale, men fordi man er i en situation der kræver det.

Anmeld

26. november 2013

Laulund87

Det er aldrig forkert at bede om hjælp.

Men hvorfor kan I ikke få det hele betalt via fripladsordningen, når jeres økonomi er så elendig?

Og så vil jeg lige sige,at godt I kæmper for at jeres søn får en god hverdag,og det er jo også vigtigt at I får ordentligt mad og ro på da det næppe kan være godt for din kærestes sygdom med økonomiske spekulationer oveni 

Der bliver langt fra kun kigget på økonomien når det er socialpædagogisk friplads. Vores socialrådgiver kiggede slet ikke vores økonomi faktisk.

Tror måske det er fordi der er nok at tænke på når man har et barn med særlige behov at det er rart man kan spare lidt penge der

Anmeld

26. november 2013

SjeBets

Men troede bare at hvis forældrene selv var i stand til at betale så skulle man det.

Bare ikke mere end normal sats selv om barnet evt skulle have dobbeltplads .

Du må ikke misforstå mig,jeg kan godt forstå I har taget imod det-

Men med tanke på vores slunkne velfærd synes jeg det er forkert med alt det man efterhånden kan få betalt som man godt kan betale selv .

Jeg var studerende på det tidspunkt og vi havde ikke vildt mange penge. Så havde havde ikke en fuldtidsplads og det mente de var nødvendigt. Men som sagt det er mange år siden

Anmeld

26. november 2013

SjeBets

Men troede bare at hvis forældrene selv var i stand til at betale så skulle man det.

Bare ikke mere end normal sats selv om barnet evt skulle have dobbeltplads .

Du må ikke misforstå mig,jeg kan godt forstå I har taget imod det-

Men med tanke på vores slunkne velfærd synes jeg det er forkert med alt det man efterhånden kan få betalt som man godt kan betale selv .

Og såvidt jeg ved er en lav indtægt da ikke at være social udsat. Som feks når man vælger at læse hvor suen ikke er stor da jeg fik min datter blev jeg alene med hende og der var suen ikke større for alene forældre end for andre studerende som den er i dag

Anmeld

26. november 2013

Carina:-)

Laulund87 skriver:

Der bliver langt fra kun kigget på økonomien når det er socialpædagogisk friplads. Vores socialrådgiver kiggede slet ikke vores økonomi faktisk.

Tror måske det er fordi der er nok at tænke på når man har et barn med særlige behov at det er rart man kan spare lidt penge der

Og det kan jeg sagtens forstå -

Troede bare at det var det friplads dækkede.

Men jeg har også kun erfaring med social friplads via ret små børn på helt ned til 4 mdr der er kommet i inst fordi forældrene ikke magtede opgaven og altså ikke fordi barnet var handicappet.

Anmeld

26. november 2013

Carina:-)

SjeBets skriver:

Og såvidt jeg ved er en lav indtægt da ikke at være social udsat. Som feks når man vælger at læse hvor suen ikke er stor da jeg fik min datter blev jeg alene med hende og der var suen ikke større for alene forældre end for andre studerende som den er i dag

Men det var også det jeg troede at fripladsen dækkede-Og at social plads var af helt andre årsager end f.eks økonomi.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.