Socialpædagogisk friplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: kender du til denne mulighed?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.264 visninger
34 svar
22 synes godt om
25. november 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Socialpædagogisk fripladstilskud skal gives, når kommunalbestyrelsen vurderer, at:

Barnets ophold i dagtilbud er særlig påkrævet af sociale eller pædagogiske grunde, og
betalingsspørgsmålet vanskeliggør barnets ophold eller forbliven i dagtilbuddet.

Begge betingelser skal være opfyldt, og der skal ved tildelingen altid ske en konkret og individuel vurdering af familiens og barnets situation. Det er op til den enkelte kommune at foretage vurderingen, herunder at fastlægge hvilke kriterier der lægges vægt på. Se nærmere om socialpædagogisk fripladstilskud i dagtilbudsvejledningens kapitel 12.12.

tekst taget fra denne hjemmeside:

http://www.uvm.dk/Uddannelser/Dagtilbudsomraadet/Fripladstilskud

meget simpelt spørgsmål

Har lige selv søgt da vi udfra vores kommunes vurdering på deres hjemmeside burde kunne få det, og de penge vi lige nu giver til VS kunne bruges på MANGE andre dagligdagsting...

Så mit svar ja kender og har det (også selvom vi stadig venter på tilbagemelding med at det er gået igennem)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

tihi I må meget gerne lige skrive når I har stemt

behøver ikke at skrive hvad I har stemt

kunne bare være sjovt hvis vi fik flest mulige til at stemme, da jeg har en mistanke til at der faktisk er en del der måske kunne få brug for dette men som ikke ved at denne mulighed findes derude...

jeg vidste det ikke førend for 3 uger siden hvor jeg snakkede med nogle sundhedsplejersker der nævnte noget med et andet tilskud end det alm. økonomiske tilskud man får udfra sin indtægt....

Anmeld

25. november 2013

SjeBets

Kender til det og havde det til min store pige da hun var i institutions alderen. Så har svaret kender det men har det ikke da hun er teenager nu

Anmeld

25. november 2013

Monski

Wampires skriver:

Socialpædagogisk fripladstilskud skal gives, når kommunalbestyrelsen vurderer, at:

Barnets ophold i dagtilbud er særlig påkrævet af sociale eller pædagogiske grunde, og
betalingsspørgsmålet vanskeliggør barnets ophold eller forbliven i dagtilbuddet.

Begge betingelser skal være opfyldt, og der skal ved tildelingen altid ske en konkret og individuel vurdering af familiens og barnets situation. Det er op til den enkelte kommune at foretage vurderingen, herunder at fastlægge hvilke kriterier der lægges vægt på. Se nærmere om socialpædagogisk fripladstilskud i dagtilbudsvejledningens kapitel 12.12.

meget simpelt spørgsmål

Har lige selv søgt da vi udfra vores kommunes vurdering på deres hjemmeside burde kunne få det, og de penge vi lige nu giver til VS kunne bruges på MANGE andre dagligdagsting...

Så mit svar ja kender og har det (også selvom vi stadig venter på tilbagemelding med at det er gået igennem)

Jeg havde absolut ingen idé om at det fandtes

Anmeld

25. november 2013

Tin

Profilbillede for Tin
Wampires skriver:

meget simpelt spørgsmål

Vi har det til vores søn med ADHD, da han her er sammen med andre med de samme vanskeligheder og under de rigtige pædagogiske rammer.

Jeg er ret sikker på at der skal ligge en rapport (evt Ppr, Viso, paragraf 50) bag en evt beslutning om en bevilling til dette. Og kommunens familie afdeling skal ind over iforhold til sagsbehandling og bevilling.

Hvis der ikke ligger en social/pædagogisk baggrund, kan man kun få bevilliget alm friplads der beregnes ud fra indtægt(økonomisk bestemt).

Anmeld

25. november 2013

Tin

Profilbillede for Tin
vil lige tilføje...man får den ihvertfald ikke bevilliget fordi man kan bruge beløbet på "dagligdags ting", men fordi der er et reelt behov!!

Anmeld

25. november 2013

SjeBets

Fejl

Anmeld

25. november 2013

LinLin

meget simpelt spørgsmål

Jeg kunne da også godt bruge de penge vi bruger på institution og Sfo til MANGE andre ting!

Ej, undskyld men jeg håber godt nok ikke at det er en god nok grund til at få bevilliget soc.pæd. Friplads...

Anmeld

25. november 2013

Carina:-)

Kender den godt-Men troede det kun blev brugt ved sociialt udsatte familier ?

Altså hvor man vurdere at barnet har bedst af at være i inst frem for hjemme.Og ikke bare fordi barnet evt har nogle udfordringer.

Anmeld

25. november 2013

SjeBets

Kender den godt-Men troede det kun blev brugt ved sociialt udsatte familier ?

Altså hvor man vurdere at barnet har bedst af at være i inst frem for hjemme.Og ikke bare fordi barnet evt har nogle udfordringer.

Vi var ikke social udsat. Men min pige har en hjerneskade og havde brug for en støtte jeg ikke kunne give hende så får at hun fik det Sociale, og den støtte i hverdagen de mente hun havde brug for, fik jeg den socialpædagogisk friplads.

Men det er også mange år siden nu så ved ikke om det er lavet om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.