Downs syndrom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2013

Masig

Sandratoft skriver:

Af ren nysgerrighed: Hvis i til nf, fik af vide at der var stor chance for et barn med Downs syndrom, ville i så få foretaget en abort, eller se tiden an om i ikke fik et raskt barn alligevel? Eller, måske er downs syndrom måske slet ikke et abort grundlag for dig/jer?

Ville selvfølgelig ikke få en abort før det var garanteret at der var Downs... Men tror jeg så heller ikke man sådan lige får lov til hvis man er over de 12 uger...

Her er vi enige, vi ville få det fjernet. Ingen af os ønsker at sætte et barn i verden velvidende at det har en sygdom som gør at det aldrig kommer til at kunne klare sig selv 100%... Og vi er heller ikke helt sikre på at vi selv har ressourcerne til at tage os af sådan et barn. Jeg har oplevet hverdagen med et meget handicappet barn der var 100% afhængig af andre, og det er efter min mening ikke noget liv. Ved godt mange med Downs klarer sig fint, men man ved jo aldrig hvor slemt det bliver...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2013

Elgaard73

Da jeg var gravid med vores søn, var vi herhjemme, helt enige om at det/han IKKE skulle fjernes, selv om at der ville være risiko for Downs. Han var dog helt rask.

Skulle jeg blive gravid igen, er vi mere i tvivl, hvis vi skulle få dårlige tal og det kun af hensyn til vores søn. Hvordan vil det påvirke hans liv, at få en søskende der er mere ressourcekrævende end et "normalt" barn.

Så jeg ved det ærlig talt ikke.

Anmeld

25. november 2013

Frk. Himmelblå

Sandratoft skriver:

Af ren nysgerrighed: Hvis i til nf, fik af vide at der var stor chance for et barn med Downs syndrom, ville i så få foretaget en abort, eller se tiden an om i ikke fik et raskt barn alligevel? Eller, måske er downs syndrom måske slet ikke et abort grundlag for dig/jer?

Åh, jeg synes, det er så svært, for mange med Downs har gode liv og er enormt berigende for deres omgivelser. MEN mange er også rigtig alvorligt syge, - helt små babyer må gennemgå traumatiserende hjerteoperationer mv. gang på gang osv. osv. 

Jeg er selv mor til et barn med et syndrom, og jeg kan fortælle, at det absolut værste jeg ved er, når hun er syg! Det er så hårdt at se sit lille barn i smerter og med stor angst blive behandlet med nåle, slanger og alverdens apparater og medicin. Jeg tænker ofte, når vi står i de - heldigvis forbipasserende situationer på børneafdelingen - at vi fanme er heldige, at vores datter ikke er kronisk syg, men blot har højere risiko for det hele... 

Og så er der det med søskende. Der ER forskel på, om det handicappede barn er den første, anden eller tredje i rækken. Og forskel på, hvor meget overskud man har som familie.. Der er SÅ meget, der spiller ind.

Jeg tror ikke, jeg ville kunne vælge et Downs barn fra, men blev jeg gravid med et nu, burde jeg nok gøre det. - For mine to pigers skyld, - både den handicappede såvel som den raske. 

Anmeld

25. november 2013

twinny

Vi talte om det er herhjemme inden vi skulle afsted og inden jeg faktisk blev gravid. Vi var helt enige om abort. 

Jeg ville ikke kunne give barnet,  det liv det fortjener og jeg ville konstant gå med medlidenheds følelsen og det er jo ikke meningen man skal det med ens børn. Samt tænk hvis det her barn slet ikke ville leve, når det blev ældre fordi det var anderledes.  Så ville jeg have den vildeste skyldfølelse for at sætte det til verden, velviden om down. 

Anmeld

25. november 2013

MMOGM

Sandratoft skriver:

Her ville vi få en abort. 

Personligt synes jeg at folk med downs er så søde og dejlige! Men det er et MEGET hårdt ansvar, det er det selvfølgelig også med alm. Børn, men slet ikke på samme måde.

Anmeld

25. november 2013

FrkDitte

Sandratoft skriver:

Hejsa,

Hvis det viser sig til NF, at der er stor sandsynlighed for Downs, så får man vist en biopsi som fortæller om der er Downs eller ej. 

Hvis vi kom ud for det, ville vi vælge aborten. For os ville det ikke være et svært valg.

Men jeg kan godt forstå dem som kan sætte sig ud over at barnet har Downs og vælge det til.  til dem. 

God aften

D.

Anmeld

25. november 2013

esioul

isabellasmor skriver:

Samme her 

Lige præcis.

Nu har vi jo i forvejen flere års kamp bag os, og det ligger til grund for jeg ikke ville ku fravælge.

Det er et ønskebarn uanset

Anmeld

25. november 2013

Christina74

Sandratoft skriver:

Vi besluttede at fik vi et høj risiko tal, ville vi sige ja til fostervands prøve.

Hvis den sagde at baby havde downs, ville vi få den fjernede. 

Vi fik et tal tæt på højrisiko nemlig 1/395. Det er et lavrisiko tal og derfor vil vi ikke gøre mere hed det.  

Men vi er godt klar over vores risiko.

Anmeld

25. november 2013

Fuglemor

Vi var enige om det skulle fjernes. De er skønne mennesker men jeg ville ikke kunne magte at have barnet. Jeg tror det vil kræve for meget. Og jeg vil heller ikke sætte et barn i verden der kan ske at skylle have en masse hjælp 

Anmeld

25. november 2013

Anonym101

Sandratoft skriver:

Vi havde beholdt alligevel

Dog syntes jeg også det er iorden, hvis man syntes det er for hårdt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.